تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آخرین آمار تلفات جاده ای در نوروز

رييس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور،آخرین آمار جانباختگان در سوانح رانندگی در تعطیلات نوروز را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، حسين عليشاهي گفت : از آغاز مسافرت‌هاي نوروزي تا شامگاه روز چهارم فروردین ، ‪ ۶۴۹‬تصادف در جاده‌هاي كشور رخ داده كه ‪ ۱۳۰‬كشته برجاي گذاشته است.

وی افزود : از اين تعداد تصادف، ‪ ۸۹‬فقره منجر به فوت و ‪ ۵۶۰‬تصادف منجر به جرح شده است.

به گفته وي، جاده‌هاي كشور به دليل افزايش مسافرت‌هاي نوروزي با حجم بسيار بالاي ترافيكي روبرو است، اما با اجراي طرح‌هاي تامين ترافيكي و مديريت بر سرعت، از افزايش حوادث جلوگيري شده است.

عليشاهي با اشاره به اينكه در جاده‌هاي كشور تعداد يك هزار و ‪ ۴۰۰‬دوربين كنترل سرعت به صورت ثابت و سيار نصب شده است، گفت : با وجود اين به دليل تخطي برخي رانندگان از سرعت مجاز، تعداد پنج هزار و ‪ ۵۰۰‬دستگاه خودرو متوقف شده است.

رييس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور، افزود : پليس در اجراي طرح‌هاي ترافيك در ايام نوروز، تيم‌هاي عملياتي براي آزمايش جسماني و رواني رانندگان به منظور جلوگيري از حوادث و تخلفات در جاده‌ها مستقر كرده است.

عليشاهي گفت : عبور و مرور تمام موتورسيكلت‌ها در جاده‌ها و بزرگراه‌هاي كشور در تعطيلات نوروز ممنوع است، چرا كه در اين ايام در سال‌هاي گذشته ‪۲۲‬ درصد از كشته‌شدگان در تصادفات از راكبان موتورسيكلت‌ها بوده اند.

وي افزود : در اجراي طرح‌هاي نوروزي، همراهي پليس با مردم بسيار خوب بوده و بيش از ‪ ۹۵‬درصد از رانندگان بطور صحيح در جاده‌ها رانندگي كردند و تنها حدود پنج درصد از رانندگان مشكل ساز و خطر آفرين بوده‌اند كه با آنها نيز بر اساس قانون رفتار شده است .

با اين حال فرمانده نيروی انتظامی کشور روزگذشته در گفت و گو با خبر نگاران از کاهش ۱۵ درصدی تصادف های جاده ای خبر داده بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)