تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

درخواست‌خاتمی و کروبی برای بازشماری آراء تهران

محمد خاتمی و مهدی‌کروبی دو تن از رهبران اصلاحات، با انتشار نامه‌ای مشترک، خواستار بازشماری آراء حوزه انتخابیه تهران از سوی شورای‌نگهبان قانون اساسی شدند.

به‌گزارش وب‌سایت "بهارستان ایران"، این نامه که در 29 اسفند، آخرین روز سال 1386 منتشر شده از شورای نگهبان می‌خواهد به منظور رفع نگرانی‌های موجود از روند شمارش آراء در حوزه انتخابیه تهران، نسبت به بازشماری تعدادی از صندوق‌ها که به‌طور "تصادفی" انتخاب خواهند شد، اقدام کند.

متن کامل نامه را بخوانید

دراین نامه تاکید شده است، نتایج اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور در حوزه انتخابیه تهران، تناسبی با آرای ریخته شده در صندوق‌ها ندارد.

آقایان خاتمی و کروبی همچنین اعلام کرده‌اند، اگر شائبه این عدم تناسب مرتفع‌ نشود، جمهوری اسلامی بیش از همه زیان خواهد دید.

در بخش دیگری از این نامه همچنین پیشنهاد شده است، میزان شرکت کننده‌ها و آرای ماخوذه در هر صندوق و آرا حداقل 5 نفر از نامزد‌های محافظه‌کار و 5 نفر از نامزد‌های اصلاح‌طلب بازشماری شود.

مجید انصاری دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز، پیش از این اعلام نتایج حوزه انتخابیه تهران را موجب "شگفتی" خوانده بود.

انصاری با اعلام این‌که، جریان اصلاحات از روند شمارش، جمع‌بندی و اعلام نتایج مشکوک است، گفته بود:" : رسماً از وزارت کشور درخواست یک نسخه از کلیه صورت‌جلسات صندوق‌ها را جهت تطبیق با اطلاعات دریافتی از برخی نمایندگان حاضر بر سر صندوق‌ها، داریم."

این در حالی است که "عباسعلی کدخدایی" سخنگوی شورای‌نگهبان اعلام کرده است، انتخابات مجلس هشتم با "کمترین تخلف" برگزار شده است.
کد‌خدایی تاکید کرده است: "این انتخابات در مقایسه با انتخابات مجالس گذشته با کمترین مشکل و تخلف همراه بوده اما شورای نگهبان وظیفه دارد شکایات را بررسی کند."

نظرهای خوانندگان

خبر به این مهمی چرا تیتر یک نیست؟ بعضی اوقات زمانه کاملا غیر حرفه ای عمل می کند.

-- کیوان ، Mar 19, 2008 در ساعت 05:10 PM

واقعا زحمت کشیدند! همه سیاستمداران جهان باید از این 2 نفر، نحوه پافشاری بر صیانت ار آرای مردم را یاد بگیرند!

-- هاتف ، Mar 19, 2008 در ساعت 05:10 PM

با اظهار تسلیت به هر دو معظم نمایان کروبی وخاتمی به مناسبت باطل گشتن اظهارات و دلسوزیهای بی اثربعد از مرگ سهرابشان به اطلاعشان می رسانیم که دیگرحنا یشان به خاطر بی رنگی دربازارخریداری ندارد. در غم تظاهری ایشان شریک نبوده و ارزو داریم که سال جدید راستی وصداقت جایگزین فریب و نیرنگ گردد. مخلصین حق الهی.

-- Abbas ، Mar 19, 2008 در ساعت 05:10 PM

می خواستند صبر کنند بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال بعد بگن.
شما فکر می کنید وزارت کشور میاد خودش رو خراب کنه و تعداد آرا رو عوض کنه و بگه ما اشتباه کردیم؟
اصلا کل مشکل ما در جمهوری اسلامی اینه که مسئولین به اشتباه خوذشون اعتراف نمی کنند، حالا به نظر شما در مورد آرا این کار رو می کنند؟ نه نه نه

-- امیر÷ ، Mar 20, 2008 در ساعت 05:10 PM

با سلام و شادباش نوروزی
این آقایان با این کرشمه ها میخواهند جه بگویند؟ وقتی از قبل معلوم بود که جه المنت هایی انتخاب میشوند واقعا فکر میکنند که صندوق ها عوض نشده اند؟ پس یا خیلی خوش بین هستند یا خیلی احمق

-- داریوش ، Mar 20, 2008 در ساعت 05:10 PM

ای بابا هنوز این شوی انتخابات تموم نشده؟؟ این طفلکیا بهتره واستن تا شوی بعدی شروع بشه...شاید ارزوشون بر آورده بشه.تو 13 بدر هم سبزه گره بزنن تا بختشون وا بشه و یه وقت ترش نشن.

-- نیما ، Mar 20, 2008 در ساعت 05:10 PM

جه المنت هایی ! داریوش جان ؟
البته ایده تو وری رئال است
ولی در یک سیویل واقعی چاره ای جز همین گیم ها نیست !
گود نایت
هپی یور نوروز

-- hamid ، Mar 20, 2008 در ساعت 05:10 PM

هرگز تعداد آرا تفاوتی نخواهد کرد این دوستان منتخب تهران از چند ماه پیش ورود خورشون رو به مجلس حتمی می دونستند

-- vqh ، Mar 21, 2008 در ساعت 05:10 PM

درست كه اين كار براي اين انتخابات نتيجه اي نداره ولي اين حداقل كاري بود كه ميتونستند بكنن وزارت كشورم ببينه اينها صداشون در مي اد يه ذره م خودشو جمع كنه پيشرفته

-- روشنك ، Mar 21, 2008 در ساعت 05:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)