تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دادخواهی مجدد خانواده سه دانشجوی امیرکبیر از شاهرودی

خانواده سه‌دانشجوی زندانی از آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس قوه‌قضائیه ایران خواستند تا دستور آزادی فرزندان آنان را در آستانه سال جدید خورشیدی صادر کند.

«مجید توکلی»، «احمد قصابان» و«احسان منصوری» سه دانشجوی دانشگاه امیر‌کبیر هستند که با وجود تودیع وثیقه هشتاد میلیون تومانی همچنان در زندان به‌سر می‌برند.

در نامه‌ای که خانواده این سه‌دانشجوی زندانی خطاب به شاهرودی نوشته‌اند و در برخی از سایت‌های اینترنتی منتشر شده، آمده است:" اکنون بالغ بر یک‌سال است که فرزندان‌مان به جرمی که دادستان مدعی آن بوده و دادگاه آن را نپذیرفته در زندان بسر می‌برند. ما نمی‌دانیم این ظلم را به که گوییم و داد از که ستانیم."

مجید توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تاکنون به اتهام «انتشار نشریات موهن» در زندان بسر می‌برند، اتهامی که این سه‌دانشجو آن را رد و اعلام کرده‌اند، لوگوی نشریه آن‌ها جعل شده است.

خانواده این سه‌دانشجویی زندانی پیش از این با ارسال‌ نامه‌های جداگانه به رییس قوه قضائیه، خواستار آزادی فرزندان خود شده‌اند، اما براساس آن‌چه که در نامه امروز آن‌ها آمده است، مسئولان زندان مهمترین عامل ادامه بازداشت این سه دانشجو معرفی شده‌اند.


متن کامل نامه را بخوانید

خانواده این دانشجویان در نامه خود تاکید کرده‌اند، به‌رغم قانون‌شکنی‌های متعدد مهر سکوت بر لب داشته‌ و سخن خویش فرو خوردند.

در این نامه خطاب به هاشمی شاهرودی، آمده است: "حضرت آیت‌اللـه، در شرایطی که زندانیان مواد مخدر و خطرناک را با وثیقه آزاد می‌کنند، چگونه می‌توان پذیرفت که با وجود اخذ وثیقه از این دانشجویان در حال تحصیل آنان را خلاص نمی‌دارند. حتما شما هم مثل ما معتقدید که قانون باید بدون تبعیض اجرا شود. اما آیا تاکنون پرس‌وجو کرده‌اید که چرا درخصوص این دانشجویان که قرار وثیقه صادر شده و وثیقه تودیع گشته و کارشناس آن را مکفی دانسته باز هم از اجرای قانون سر باز زده‌اند!"

در اردیبشت‌ماه سال‌جاری هشت تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به اتهام چاپ مطالبی با آرم نشریات انجمن اسلامی، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند. پنج تن از این دانشجویان مدتی بعد به قید وثیقه آزاد شدند. اما سه دانشجوی دیگر تاکنون در زندان به‌سر می‌برند.

خانواده این سه دانشجوی زندانی تاکنون نامه‌های متعددی برای آزادی فرزندان خود به مقام‌های قضائی ایران نوشته‌اند، اما تاکنون به هیچ‌یک از این نامه پاسخی داده نشده است.

در همین رابطه
دادخواهی خانواده‌های زندانیان امیرکبیر از آیت‌الله شاهرودی

وزیر اطلاعات: دانشجویان به صراحت نظرات خود را بیان کنند

نظرهای خوانندگان

چرا دادخواهی؟! مگر هنوز چند قرن پیش زندگی می‌کنیم که مطالبه حقوق با عجز باشد از پادشاهی با عریضه‌یی؟! آقای شاهرودی مسوول است و بابت مسوولیتش از منابع این آب و خاک بهره‌مند پس چرا پاسخگو نیست؟! مسوول باید مورد سوال قرار گیرد نه داد‌خواهی که داد دست ایشان نیست، حقی‌ست که باید گرفت!

-- هومن ، Mar 15, 2008 در ساعت 05:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)