تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گزارش ساعت به ساعت زمانه از انتخابات ایران

آخرین بخش خبرها: ساعت 22

رای گیری در انتخابات مجلس در ایران اکنون به پایان رسیده است. ساعت رای گیری در شهرهای بزرگ تا 23 شب تمدید شده بود. روز انتخابات تنش های مختلفی بخصوص در شهرستانها و مناطقی که اقوام ساکن هستند گزارش شده است. این تنش ها بجز موارد متعدد جراحت و دستگیری، در تنکابن به کشته شدن دو نفر انجامید. به گزارش فارس، میزان مشارکت در انتخابات مجلس هشتم از میزان شرکت در رای گیری مجلس هفتم بالاتر است. در انتخابات مجلس هفتم 7/23 ميليون نفر شركت كرده بودند.

فارس همچنین در موضعگیری آشکار به نفع اصولگرایان از «سناریوی شکست خوردگان انتخابات» نوشته است و می گوید: «برخي از نامزدهاي اصلاح طلب در راستاي اين سناريو قبل از اعلام قطعي شكست در انتخابات به بهانه‌هاي واهي قصد استعفا و كناره‌گيري دارند.» اما همین خبرگزاری در خبری دیگر از قول حسین مرعشی رئیس ستاد اصلاح طلبان نوشت: «نامزدهای ما قصد استعفا ندارند.»


دیگر خبرها:

● دو نفر در يك شعبه اخذ راي مستقر در منطقه "ولي آباد" تنكابن به ضرب گلوله محافظ صندوق اين شعبه كشته شدند. به گفته شاهدان عيني، اين حادثه حوالي ساعت 20 جمعه شب رخ داد و دقيقا مشخص نيست كه كشته شدگان، دو نفر راي دهنده بودند يا از طرفداران نامزدهاي حاضر در انتخابات. برخي از منابع مردمي ديگر هم اعلام كردند، كشته شدگان دو نفر زن و شوهر بودند كه دراين شعبه اخذ راي به ضربه گلوله كشته شدند. شوراي تامين مازندران به منظور بررسي كشته شدن این دو تن تشكيل جلسه داده است.
● در حوزه‌هاي مختلف انتخابيه شهرهاي مازندران، خريد و فروش راي در ساعت‌هاي پاياني راي‌گيري گزارش شده است. گفته می‌شود در شهرهاي مختلف مازندران، يك راي بين 15 تا 20 هزار تومان خريداري مي‌شده است. "شناسنامه بياوريد نقدي پول بگيريد" از جملاتي است كه در برخي از شعب اخذ راي شهرهاي مختلف به خصوص ساري و بهشهر به صورت علني به گوش مي‌رسيده است.

● قاضي شعبه ويژه انتخابات آبادان اعلام کرد، شمار متخلفان انتخاباتي بازداشت شده در اين شهر به 40 نفر رسيد. شاپور محرابي جمعه شب از خريد و فروش آرا به عنوان اصلي‌ترين تخلف اين افراد نام برد.

● جمعی از نامزدهای ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان در حوزه تهران در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان نسبت به تخلفات انتخاباتی متعدد جبهه متحد اعتراض و هشدار دادند. در این نامه آمده است: در بسیاری از شعب اخذ رای و به ویژه در مناطق شرق و جنوب تهران و برخی از شهرک‌ها برخی از عوامل اجرایی و نظارتی مبادرت به تبلیغ فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان می‌نمایند./ آفتاب

● بنا به پیش بینی سایت بهارستان، از مجموع 102 کرسی قابل رقابت در شهرستان‌ها 50 در صد کرسی‌ها در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت. آخرین اخبار دریافتی از سراسر کشور حاکی است اصلاح‌طلبان در حوزه‌های که امکان رقابت داشتند موفقیت نسبی به دست آورده‌اند./ بهارستان ایران


ساعت 20

● حزب مشارکت در خصوص نگرانی‌های این حزب از شیوه نظارت بر انتخابات و "محدودیت‌های موجود" در زمینه اعمال نظارت کاندیداها و احزاب اطلاعیه صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: "همان‌گونه که مردم شریف تهران مطلعند در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی مجریان و ناظران انتخابات یکدست و همگی منتسب به یک جناح سیاسی هستند. این مسأله نگرانی‌های جدی درباره سلامت فرایندهای اخذ و شمارش و اعلام نتایج آرا میان جریان‌های سیاسی منتقد دولت و نامزدهای مستقل ایجاد کرده است./ نوروز

● از آغاز راي گيري تا ساعت 18 جمعه بيش از سه ميليون برگ و تعرفه راي در استان تهران استفاده شده است. صفرعلي براتلو رئیس ستاد انتخابات تهران گفت: از اين ميزان بيش از يك ميليون و دويست هزار برگ مربوط به حوزه انتخابيه تهران، ري، اسلامشهر و شميرانات است./ایرنا
● مصطفی پورمحمدی در خصوص اعلام نتایج انتخابات در تهران گفت: نتایج انتخابات در تهران برخلاف شهرستان‌ها به صورت تدریجی اعلام نمی‌شود./ حیات

● عبد‌الله ناصری، سخنگوی ستاد اتئلاف اصلاح طلبان از فضاسازی برخی رسانه‌های محافظه‌کار برای "دخل و تصرف در آرای مردم" خبر داد./ بهارستان ایران

● در پي بروز چند مورد درگيري از سوي هواداران برخي نامزدهاي نمايندگي مجلس در چند شهر خوزستان و احتمال بروز تنش‌هاي بیشتر، شوراي تامين اين استان ساعاتي پيش در استانداري خوزستان تشكيل جلسه داد. اين نشست موضوع ناآرامي در شهرهاي انديمشك و خرمشهر و بهبهان مورد بررسي قرار گرفت.

● در درگيري طرفداران دو رقيب انتخاباتي در روستاي "كچلك" شهرستان بندرانزلي بر اثر تیراندازی ماموران پلیس یک جوان از ناحیه پا مجروح شد. همچنين شيشه چند خودرو طرفداران دو رقيب عمده توسط دو طرف شكسته شده است.

● رييس ستاد انتخاباتي ايلام از دستگيري 40 نفر مظنون به تخلف انتخاباتي در اين استان خبر داد. سعيد هاشمي گفت: اين افراد به سبب تجمع در محل شعب اخذ راي، تبليغات غيرقانوني و مظنون به تخلف بازداشت شده‌اند.

● محمد‌حسين موسي‌پور رئيس هيئت مركزي بازرسي بر انتخابات اعلام كرد: اخذ آراء به علت استقبال مردمي در شهرهاي بزرگ تا ساعت 23 تمديد شد. انتخابات در ساير حوزه‌هاي انتخابيه به تشخيص استاندار تمديد خواهد شد./ایسنا


ساعت 18

● برخي از افراد در شعب راي‌گيري در سطح شهر اردبيل اقدام به انداختن راي باطله به صندوق مي‌كنند. اين افراد در محل‌هاي تعيين شده روي تعرفه‌ها به جاي نوشتن نام داوطلبان اقدام به كشيدن خط مي‌كنند.
● پايگاه اطلاع‌رساني ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان استان اصفهان اعلام كرد، گزارش‌هاي رسيده حاكي از اجبار كردن سربازان براي راي دادن است. این پایگاه نوشت: به سربازان پادگان 44 توپخانه و چندپادگان ديگر در اصفهان اعلام شد كه براي حركت جمعي و حضور جمعي در پاي صندوق‌هاي راي، آماده باشند.

● رييس هيات نظارت حوزه انتخابيه ساوجبلاغ و نظرآباد گفت: سيستم رايانه انتخابات در 25 شعبه اخذ راي اين شهرستان‌ها دچار نقص فني شده است.

● رييس ستاد انتخابات مهاباد از بروز مواردي از تخلفات انتخاباتي در پاره‌اي از شعبات اخذ راي اين شهرستان خبر داد. جعفر ذوالفقاري گفت: هواداران دو تن از كانديداها در برخي شعبات اقدام به تهديد و تطميع راي‌دهندگان به نفع كانديداهاي مورد نظرشان كرده‌اند.

● فرماندار شهرستان عجبشير گفت، دو نفر متخلف انتخاباتي در اين شهرستان دستگير شدند. علي نجاري، افزود، اين دو نفر به دليل توزيع يك نشريه با مطالب "كذب" دستگير شدند.

● مسوول دفتر نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان در آذربايجان غربي گفت، روند برگزاري رايانه‌اي انتخابات در سطح اين استان با مشكل روبه رو شده است. عبدالرحيم نيساري افزود چون انتخابات رايانه‌اي براي اولين بار در سطح استان تجربه مي‌شود، روند راي‌گيري به صورت رايانه‌اي با مشكل مواجه شده است.

● بهرام مسلمي مهني خبرنگار هفته نامه "گلدشت" جيرفت در درگيري فيزيكي با نماينده فرماندار در شعبه اخذ راي "نارجو" از توابع بخش مركزي اين شهرستان توسط ماموران انتظامي بازداشت شد. نماينده فرماندار در اين شعبه اخذ راي مهدی دلفاردی است.


ساعت 17

● هيأت نظارت بر انتخابات حوزه انتخابي تهران بزرگ خواستار امحاء هر گونه تبليغات در شعب اخذ رأي از سوي دادستاني تهران شد./ فارس
● آمار رأي دهندگان حوزه انتخابيه تهران نزديك به يك ميليون نفر شده است. پس از بررسي شعب اخذ رأي و دريافت آمار‌هاي مربوط به تعداد رأي دهندگان تا حدود ساعت 15 آمار‌ها نشان مي‌دهد كه تعداد رأي دهندگان تهراني شامل حوزه انتخابيه تهران، ري شميرانات و اسلام شهر از 800 هزار نفر گذر كرده است./ فارس

● مهدی حاجی‌میرعرب رئیس ستاد بازرسی انتخابات شهرستان تهران اعلام کرد، 120 خبر در خصوص کاستی‌ها و تخلفات مربوط به انتخابات امروز در شهرستان تهران در ستاد متبوعش ارسال شده است./مهر

● برخي منابع محلي از درگيري طرفداران دو تن از نامزدهاي انتخاباتي در بخش "شهرك" در حوزه انتخابيه شهرستان لردگان خبر دادند. براساس گزارش رسيده، طرفداران دو نامزد در حوزه انتخابيه لردگان پس از انجام اخذ راي در بيرون از يكي از شعبه‌ها با يكديگر درگير شدند. در جريان اين درگيري چند نفر از هواداران دو نامزد در بخش شهرك زخمي و راهي بيمارستان شدند. شهرستان لردگان بيش از يكصد هزار نفر جمعيت دارد و در 160 كيلومتري مركز چهارمحال وبختياري است و بافت اين شهرستان عشايري، روستايي و شهري است.

● يك منبع مطلع درشهرستان گنبدكاووس درشرق گلستان، از درگيري لفظي همسران دو داوطلب رقيب در اين حوزه انتخابيه خبر داد. اين منبع گفت تعقيب و گريز همسران اين دو داوطلب با خودرو در سطح خيابان، در نهايت به درگيري لفظي منجر شد. اين منبع افزوده است که اين درگيري ميان همسران دو نامزد به نام‌هاي" علي .خ"و" سليمان.ع "روي داد.

● 4 نفر بر اثر درگيري در سه حوزه انتخابيه كهگيلويه و بويراحمد زخمي شدند. درگيري بين دو طايفه "نرمابي" و "اولاد ميرزا علي" در حوزه انتخابيه "بزج علي‌شير" شهرستان كهگيلويه 3 زن و يك مرد با شليك گلوله زخمي شدند.

● اعتراض ناظران ستاد ائتلاف اصلاح طلبان به "تخلفات انتخاباتی" حامیان دولت در "حاجی‌آباد" بندر عباس منجر به دستگیری این ناظران شد./ بهارستان ایران

● هیات نظارت شورای نگهبان به 2510 تن از ناظران ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان مجوز حضور در پای صندوق‌های اخذ رای نداد. بر اساس توافق صورت گرفته، این ستاد می‌توانست برای تهران 3904 ناظر انتخاباتی به هیات نظارت معرفی کند که 3600 نفر معرفی شدند./ امروز


ساعت 16

● با وجود آغاز انتخابات، پيامك‌هاي تلفن همراه به نفع یا به ضد برخي از نامزدهاي انتخاباتي در چهارمحال و بختياري ادامه دارد. در برخي از اين پيامك‌ها، از تصادف یک نامزد انتخاباتي و درگذشت ناگهاني وي در يكي از محورهاي ارتباطي خبر داده شده و بعضي ديگر از اين پيامك‌ها نيز اقدام به انتشار اخباری درخصوص انصراف دسته جمعي تعدادي از نامزدها به نفع نامزد ديگر كرده‌اند.
● ليست‌هاي انتخاباتي موسوم به " هوالمطلوب "همچنان درسطح شهر مشهد در بين راي‌دهندگان در حال توزيع است.

● برخي گزارشها از وقوع تخلفات متعدد انتخاباتي در برخي شعب اخذ راي در حوزه انتخابيه پارس آباد و بيله سوار در استان اردبيل حكايت دارد. در يكي از شعب اخذ راي روستايي اين حوزه كه در روستايي كم جمعيت مستقر است، به دليل تخلفات صورت گرفته تعرفه راي تمام شد و رييس هيات نظارت اين حوزه مانع ارسال برگه اخذ راي به اين شعبه شده است.

● دادستان عمومي وانقلاب كرج گفت، پرونده هاي تخلفات انتخاباتي نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي پس از اعلام نتايج و قطعيت آنها رسيدگي خواهد شد. علي فرهادي گفت: اكنون 40 مورد تخلف تبليغاتي نامزدها در كرج گزارش شده كه اغلب به دليل بي اطلاعي آنان از آخرين اصلاحات قانون تبليغات بوده است.

● جانشين كميته فناوري اطلاعات انتخابات مجلس شوراي اسلامي كرج گفت: نرم افزار سايت "تجميع آرا"ی اين دوره از انتخابات از صبح امروز دچار اختلال شده است. محسن محسني افزود، اين نرم افزار با نام "امين" و با هدف ثبت كدهاي ملي راي‌دهندگان راه اندازي شده بود .

● دبيرستاد بازرسي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در لرستان گفت برخي تخلفات انتخاباتي توسط كانديداها و هواداران آنان در استان مشاهده شده است. امين احمدي خريد و فروش راي، حضور برخي كانديداها در محل شعب اخذ راي و استفاده از كارت ملي ديگران را نمونه هايي از اين تخلفات عنوان كرد. به گفته وی، برخي ديگر از نامزدهاي انتخاباتي در شعب اخذ راي استان حاضر شده و با التماس از افراد شركت‌كننده در انتخابات مجلس هشتم مي‌خواهند كه به آنان راي بدهند.

● يك مسوول انتظامي در ايلام از دستگيري چهار نفر متخلف انتخاباتي در اين شهرستان خبر داد. اين افراد با تجمع درمقابل شعب اخذ راي به نفع برخي نامزدها تبليغ مي كردند.

● با گذشت حدود 10 ساعت از آغاز انتخابات به دليل مسدود شدن ارتباط راه‌هاي روستايي، هنوز صندوق‌هاي اخذ راي به سه روستاي شهرستان بوكان ارسال نشده است. سعيد دشتي، مسئول امور شهر و روستاي فرمانداري بوكان گفت به‌دليل بارش شديد باران و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسدود شدن راه‌هاي مواصلاتي هنوز عوامل اجرايي قادر به انتقال صندوق‌هاي اخذ راي به روستاهاي قرده، لاسه گلان و حمزه آباد نشده‌اند.

● رييس هيات بازرسي بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تكاب از توقيف دو دستگاه ميني بوس و خودروي سواري متعلق به هواداران يكي از كانديداها در اين شهرستان خبر داد. علي اوسط غفاريان گفت هواداران اين كانديدا با استفاده از اين خودروها با تطميع، افراد مختلف را از خيابان‌ها و مناطق مختلف شهر جمع‌آوري و آنان را به راي دادن به نامزد موردنظر خود مجبور مي ساختند. همچنين با چند تن از زنانی كه در اطراف شماري از شعب اخذ راي مستقر و زنان را به دادن راي به افراد خاصي ترغيب مي كردند، برخورد شده است.

● خبرنگار هفته نامه صبح خمين در ساعات اوليه به دليل تخلفات انتخاباتي در يكي از شعبات روستايي اين شهرستان بازداشت شد. گفته شد این خبرنگار در روستاي فرنق اقدام به توزيع پوستر، اطلاعيه و هفته نامه از سوي يكي از داوطلبان كرده است .

● دو نامزد ديگر در گيلان ساعاتي پيش انصراف دادند. اسماعيل موسي زاده گيلان ده از حوزه انتخاباتي تالش و آيت الله رضايي نودهي از حوزه انتخابي رودبار امروز به طور رسمي از نامزدي انصراف دادند. با انصراف اين دو، نامزد هاي منصرف در گيلان به 154 نفر رسيد.

● هواداران دو نامزد براي كسب راي در خانه هاي خود ضيافت ناهار برپا كردند. اين هواداران با برپايي ضيافت ناهار در منازل خود در مناطق كوي كارگر و كوي قدس ايستگاه 3 براي عبدالله كعبي و جواد سعدون‌زاده به تبليع مي پردازند.

ساعت 15
انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی هشت صبح امروز جمعه به وقت محلی در ایران آغاز شد.

گزارش خبرنگاران رادیو زمانه در ایران از ستاد انتخابات کشور و از انتخابات مجلس هشتم را می‌توانید در همین صفحه هر ساعت دنبال کنید.

● دستگیری 20 نفر در محله‌های "طیب" و"کفشیه" آبادان به اتهام خرید و فروش رای.
● درگیری شدید طرفداران "بهمن طاهرخاني" و "رجب رحمانی" دو نامزد انتخاباتی در تاكستان.

● اختلال در رای‌گیری رایانه‌‌ای در برخی شعب استان فارس، خراسان شمالی و تهران.

● تجمع گروهي از طرفداران دو نامزد انتخابات مقابل فرمانداری آستارا در اعتراض به خرید و فروش رای.

● بازداشت چند نفر در خوزستان به اتهام اغتشاش در روند برگزاری انتخابات.

● عدم همخواني شماره سريال اجزا صندوق‌هاي اخذ راي در شعبه "مسجد عرب‌ها" در تهران.

● قطع کامل كابل فيبرنوري در كازرون و اختلال در روند برگزاری انتخابات.

● درگیری در شعبه‌هاي مدرسه"فاطميه" و مدرسه "شهيد مرادي" شیراز منجر به زخمی شدن15 نفر شد.

● خطوط ارتباطي (آن‌لاين) هزار سيستم رايانه در شعب اخذ راي استان اصفهان قطع شد.

نظرهای خوانندگان

مخالفان خارج نشین این رژیم کاری کردند که مردم ایران بین آخوندها و مخالفانی مانند ضیا و مجاهدین خلق و سلطنت طلبان و ...... آخوندها را ترجیح دهند و برای کسب حداقل نمایندگان مردمی در مجلس پای صندوق های رای بروند .

-- بدون نام ، Mar 14, 2008 در ساعت 11:05 PM

ممنون از خبر رسانی تون.

-- حاج محمود مانیان ، Mar 14, 2008 در ساعت 11:05 PM

This is wonderful. I feel like I am watching CNN live about Iranian election well done.

-- kamran ، Mar 14, 2008 در ساعت 11:05 PM

زنده باد ایران

من امروز ظهر کلّی از وقتم برای رای دادن تلف شد. شعبه ها خیلی شلوغ بود. من به یک مدرسه در بلوار فرحزادی در شهرک غرب تهران رفته بودم. با این وجود خیلی از نتایج راضی نخواهم بود چون بعضی از کسایی رو که می خواستم انتخاب کنم ردّ صلاحیت شده بودند چون امریکا ازشون حمایت کرده بود.
ممنون از گزارش خوبتون

-- ماندانا ، Mar 14, 2008 در ساعت 11:05 PM

در مشهد كه حوزه ها خلوت و با اطمينان به شما مي گويم كه كسي نبود .محمود از مشهد
--------------------
زمانه: بهتر نیست قبول کنیم اگر ما رای نداده ایم کسانی هم هستند که رای می دهند؟ شما از آمریکا چطور در باره مشهد با این اطمینان حرف می زنید؟

-- بدون نام ، Mar 14, 2008 در ساعت 11:05 PM

حدود 6 ماه قبل مصاحبه ی عبدی کلانتری با یکی از روشنفکران در برنامه ی نیلگون را خواندم.در ان مصاحبه ادعا شده بود رادیو زمانه بلنگوی تبلیغی رژیم ملایی است.امروز صحت این ادعا کاملن برای من روشن است.

-- محمد ، Mar 14, 2008 در ساعت 11:05 PM

سلام . هنوز تا امروز صبح ( شنبه ) تلويزيون رژيم نتونسته يه تصوير از شعب اخذ راي در مشهد نشون بده . فكر كنم خيلي افتضاح بوده .
--------------------
زمانه: مخاطب گرامی شما کامنت دیگری هم از رشت نوشته بودید و حالا هم از مشهد خبر می دهید و خودتان هم در آمریکا هستید. بهتر است خیالات خود را باور نکنیم

-- داوود از مشهد ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

ما می توانیم ملتی ازاد و کشوری قدرتمند داشته باشیم قابل توجه بوش عزیز

-- بدون نام ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

با تشکر از رادیو زمانه
فکر نمی کنم در شان یک رسانه تقریبا فراگیر در میان جامعه ایرانی باشد که در موارد خاص و موردی با افراد وارد بحث شود.
مخاطبان خود از واقعیت با خبرند.
دیروز بنده در حوزه رای گیری مواردی را دیدم که حتی از تصورات بنده هم که در داخل کشور هستم، خارج بود.

-- امین کیا ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

ایران سربلند ایرانی سرفراز پرچم زیبای سه رنگ شیرو خورشید همواره بر افراشته باد

-- کوروش کبیر ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

من رای ندادم و به چند شعبه سر زدم در صبح جمعه و خیلی خلوت بود.در ضمن نقل قول های شما همه از خبرگزاری خیلی دولتی! فارس هست پس توقع واقعیت شنیدن نه از شماست و نه از فارس. مطمئن هستم شرکت در شهرهای بزرگ خیلی کم بوده و حالا اصلا ما دروغگو و شما راستگو اگه می گفتن تعداد نزدیک به مجلس هفتم بوده شاید قابل باور بود ولی هیچ منطقی قبول نمی کنه که از دوره های گذشته بیشتر باشه.

-- رامین ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

من نمی فهمم چرا شما و تلویزیون رادیو آمریکا این قدر علاقمند به رای دادن مردم بودید‌!
ما در این نکبت زده زندگی می کنیم،‌ ما هر روز باید تحقیرهای این نکبت ها را تحمل کنیم،‌ ماییم که هر روز ده ها بار فکر می کنیم چطور از شر این ها خلاص شویم. آن وقت شما نسخه برای شرکت در انتخابات می پیچید که "رای بدهید،‌ دیکتاتوری در پیش است".
دانستن شما با حس کردن هر روزه ی ما خیلی فرق دارد.
حاشا نکنید که جهت گیری کلی تان در خبرها و مصاحبه ها به سود انتخابات بود.
نمایندگان اصلاح طلبی که اغلبشان مجبور شده بودند در پوسترهایشان، معتقد به ولایت فقیه بودن را بچپانند، هیچ کاری برای مردم نخواهند کرد. انگار که اصل بر زور و جور باشد و حالا ما چند نفر فدایی می خواهیم به میدان مجلس بفرستیم.

-- حمید ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

نمی دانم چرا نامش را انتخابات می گذارند و اینقدر هم روی این اسم تاکید میکنند.
انتخاباتی در کار نبود! انتخاب بین یک گونی سیب درجه سه که برخی چند گرمی از برخی دیگر سنگین ترند! از طعم و سلامت نمیگویم! آن نگفتنی است!
به یاد دوران پرشکوه اصلاحات و برگزاری رادمردانه انتخابات که می افتم دلم می گیرد، بدا به حال مردم! بدا به حال همه ما!
برای خاتمی عزیز و اندیشه های بلندش:
طالع خفته پس از این اگر از خواب نخیزد
که تواند که در این معرکه با چرخ ستیزد؟
چه کند دلشده دانشور اگر اشک نریزد؟
سعدی آن نیست که آسان ز کمند تو گریزد
زانکه دانست که در بند تو خوشتر ز رهایی

-- احسان ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

در رشت هم از حضور بالای مردم خبری نبود چون تمامی کاندیداها از جناح تندرو و اصولگرا بودند و اکثریت اصلاح طلبان در دقیقه نود رد صلاحیت شدند
به امید داشتن ایرانی آزاد دموکرات و آباد

-- رضا ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

سلام رادیو زمانه
خبر رشت رو من نداده ام و تنها در مورد مشهد آنچه که دیدم بیان کردم
یک طرفه به قاضی نرو من از نرم افزارفیلتر شکن استفاده میکنم چون سایت شما در ایران فیلتره

-- محمود ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

محمد عطريانفر که از چهره های به اصطلاح «خردگرای » گروه اصلاحطلبان است در يک مصاجبه ی دو دقيقه ای با يک راديو سايت آلمانی چهار بار از واژه ی انشاالله استفاده می کند. اکثريت قاطع اصلاحطلبان برای هر کاری و هر اقدامی استخاره می کنند. استخاره همان شیر يا خط است پنجاه پنجاه برای همين هم آنها هيچ وقت به نتيجه ی واحد ـ اگر دموکراسی مورد نظر باشد ـ نخواهند رسيد. زيرا وقتی برای خاتمی شير فرود آيد برای معين خط خواهد بود و برای عطريان فر هم خط و برای سوی دو باره دوزار در گل خواهد نشست و هاکذا...انشالله خواهند آمد و اينبار از آسمان خدا ولی نه وحی که بمب افکن های ب 52 آسمان را نگاه کنيد در راهند. رژيم دوستداشتنی حکومت ناب محمد بجای دلجويی از مردم و برگذاری انتخابات آزاد ولو به ضرر يک گرو در پی بدست آورذدن دل دولتمردان آمريکاست تا آنها بگويند که بابا ما با شما کاری نداريم و شما بر قدرت خواهيد بود. يعنی حکومت اسلام در حقيت به آمريکا می گويد ما حاضريم جای شاه را بگيريم و از او هم برايت بهتر باشيم ولی تو هم ما را باور کن. شما اگر سخن امام رفسنجانی را تجزيه و تحليل کنيد ديروز همين را می گفت. و سر انجام مردم باقی می ماند و ما و مردم را هم ما خدمتشان خواهيم رسيد. اما آيا مردم خدمت آقايان خواهند رسيد يا نه!!

-- بدون نام ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

شما حتماً تمامي اين مطالب را خودتان در آورديد به عنوان نظر احمد و اصغر و اكبر و رضا به ملت چسب زديد . من به عنوان يك ايراني عاشق ميهن از حضور مردم پاي صندوق راي لذت بردم و تمامي صحبتهاي فوق كه شما از خودتان نوشته ايد را انكار مي كنم و خودم با چشمان خود حضور مردم را ديدم

-- mostafa ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

سلام
بالاخره انتخابات هم آمد و رفت و آقایانی که شب امتحان درس می خوانند و نیزآقایانی که به امید تقلب سر جلسه آمدند و نیز آقایانی که با مدیر و معلم زد و بند دارند و بالاخره آنان که به دلایلی سوالات را قبل از امتحان می دانستند، امتحان خود را دادند. حالا ورقه ها در دست معلم است تا آنها را اصلاح کند.
ولی کار ما تازه شوع شده است. از امروز باید به فکر انتخابات سال 1390 مجلس بود. نه یک هفته مانده به انتخابات .

-- از وراث مالک دوزخ ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

ببخشید، شما از کجا می فهمید که یک نفر در آمریکاست؟! اگر از روی آی پی آدرس است که با وضعیت سانسور شدن سایت شما، همه از سرویس های ضد سانسور استفاده می کنند که در نتیجه احتمالا" از آی پی های آمریکا متصل می شوند !!
----------------------
زمانه: البته راههای مختلفی برای چک کردن این موضوع وجود دارد ولی اگر پیامهای مختلفی با مضمون واحد و نامهای گوناگون از آی پی واحدی گذاشته شود طبعا باید در موضوع تردید کرد و زمانه برای اطمینان از اینکه نظرات واقعی است و نه جعلی و در آن تقلب نمی شود ناگزیر به چک کردن روزانه شماری از کامنتهاست بخصوص وقتی فکت و خبری را نقل می کنند.

-- علی ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

ایران دموکراتیک ترین کشور دنیا است من نمیدونم شما تو ایران هستید یا نه ولی در ایران همه چی داره بخوبی به کوری چشم دشمنان ایران و اسلام پیش می ره هرچند مشکلات هم داریم ولی تو رو خدا نگین آمریکایی ها بودند خوب می شد یا زمانه شاه بهتر بود. این کشور به خاطر قاجار و پهلوی 200 سال عقب افتاده حالا هم داره هم داره پیش میره با این چوب لا چرخش می کنن

-- مجید ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

اگر وقت کرديد سری به سايت جمهوری اسلامی شعبه ی حزب توده بزنيد! آری انها تمامی ارکان شر را در حکومت رضا شاه و محمد رضا شاه ديده و می بينند. آنها چنان چاهی کندند که خودشان هم اسير و سرنگون در آن چاه شدند، شما به نامه ی دکتر نورالله و نورالدين کيانری به امام خامنه ای و بلايی که به سر خودش و زنده ياد مريم فيروز در آوردند نگاه کنيد تا آن سقوط مرگبار کمونيسم ايرانی و سران آن را در آن چاه خود کنده ببينيد. اما اگر سری به آن سايت زديد باز هم فحاشی آنها را به رضا شاه موتوجه قرار دهيد. رضا شاهی که از لطف اوست که امروز حتا خامنه ای باد و بروت در غبغب می اندازد به به او رضا خان قلدر می گويد. می دانم که دست کم مدرنيت رضا شاه هنوز هم لرزه بر اندام دودزده ی او می اندازد. من به عنوان يک لاييک و جمهوريخواه بسی انتقاد و بسی احترام بر دو پادشاه ايران دارم. گناه بزرگ آن دو مرد دادن ما بدست اين ناجوانمردان بود. حزب توده پيوسته آتش بيار معرکه بوده و هست. حزب توده هميشه آگاهانه و يا ناآگانه ضد ملی بوده و اينک هم هست. و رضا شاه با همه ی معايبش که کم نبودند شخصتی سخت ملی بود. تاريخ در مورد اين دو پادشاه اعاده ی حِیثِت خواهد کرد. و اما اگر شما حرفهای امام خامنه ای و سايت توده ای جمهوری اسلامی را کنار هم بگذاريد از هماهنگی و يکسانی واژگان و همسویی آنها تعجب خواهيد کرد. گرچه هر يک بديگری هم گاهی چنگ و دندان نشان دهد.

-- بدون نام ، Mar 15, 2008 در ساعت 11:05 PM

در شعبه ای که من حضور داشتم هیچ گونه تخلفی صورت نگرفت و تمامی هیـئت اجرایی و نظارت از فرهنگیان بودند و وابستگی به هیچ حزب سیاسی نداشتند.ولی حضور مردم طبق گفته بازرسینی که از فرمانداری و وزارت کشور می آمدند بسیار پایین بود در صندوقی که من حضور داشتم در سالهای پیش که آن هم کم رونق بود حدود 1300-1500 رای اخذ می شد اینبار حدود 869 رای اخذ شد. در مورد لیست های هوالمطوب نیز باید بگم کاملا صحیح است من خودم با چشمام دیدم

-- یونس ، Mar 16, 2008 در ساعت 11:05 PM

با وجود ارائه بيش از 27 مورد تخلف انتخاباتي در حوزه بويراحمد و دنا از استان كهگيلويه و بويراحمد براي شوراي نگهبان باز هم صحت انتخابات اين حوزه را تاييد كردند چون فرد مورد نظرشان بهر حال بيشترين آرا را كسب كرده بود

-- بدون نام ، Apr 3, 2008 در ساعت 11:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)