تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جشنواره خودمونی زمانه برای ترانه های زنان

اولین جشنواره آن‌لاین «صدای ممنوع زن» روزهای 8 و 9 مارس در رادیو زمانه برگزار می‌شود. روز هشتم مارس هم‌زمان با روز جهانی زن رادیو زمانه ترانه هایی را پخش می‌کند که شماری از خوانندگان زن ایرانی در پاسخ به دعوت زمانه خوانده اند.

در این جشنواره خودمونی، گروه آبجیز، رعنا فرحان، پرشیا، ندا جلالی، صهبا و گروه ریزر بلید کیسس razorbladekisses ترانه‌های تازه ای را به مناسبت روز زن خوانده و در اختیار زمانه قرار داده‌اند.

در طول سال‌های پس از انقلاب خوانندگان زن امکان انتشار صدایشان را در فضای عمومی ایران نداشته‌اند. بسیاری از آنها از اینترنت برای رساندن و انتشار صدایشان استفاده کرده‌اند.

رعنا فرحان خواننده ایرانی مقیم نیویورک به زمانه می‌گوید: راه فرار از چارچوب‌هایی که زنان علاقه‌مند به موسیقی را محدود می‌کند این است که از امکانات رسانه‌ای امروز استفاده کنیم و مثلا از اینترنت برای انتشار صدایمان و ارتباط‌مان با یکدیگر استفاده کنند.

ملودی از خوانندگان گروه آبجیز هم به زمانه می‌گوید: کسانی هستند که در ایران استعداد خواندن دارند اما امکان شکوفایی استعدادشان را پیدا نمی‌کنند. او می‌گوید من اعتبار شکل گرفتن گروه آبجیز و موفق شدن‌مان را به جامعه سوئد می‌دهم که امکان کار را برای ما فراهم کرد.

مجموعه ترانه هایی که در این جشنواره افتخاری شرکت کرده اند در صفحه ویژه ای در اختیار مخاطبان زمانه قرار گرفته است.

مرتبط:
صفحه ویژه جشنواره خودمونی ترانه های زنان

نظرهای خوانندگان

حرکت قشنگی بود. یک پیشنهاد دارم که به نوعی مربوط به برگزاری یک جشنواره ی موسیقی است و بسیار می تواند جذاب باشد. به زودی طرح پیشنهادی ام را به زمانه ارائه خواهم کرد :)

-- نیم ، Mar 8, 2008 در ساعت 07:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)