تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کتاب‌خانه‌های ایران پاک‌سازی می‌شوند

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي ایران اعلام کرد، طرح جمع‌آوری کتاب‌های منفی از کتاب‌خانه‌های سراسر کشور به زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب (ایبنا) "منصور واعظي" در دومين روز گردهمايي مديران كل كتابخانه‌هاي استان‌ها، گفت:"كتاب‌هايي كه ارزش منفي دارند و در گذشته وارد كتابخانه‌ها شده‌اند جمع‌آوري خواهند شد."

هرچند واعظی نگفت که مبنای ارزش‌گذاری مجدد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کشور بر چه اساس و شیوه‌ای خواهد بود، اما از زمان پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری، روند ارزش‌یابی و ارزش‌گذاری در بسیای از حوزه‌های فرهنگی بر مبنای قرائت‌های بنیادین از اسلام صورت می‌گیرد.

وي همچنین خاطرنشان كرد: "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به تازگي 20ميليارد ريال كتاب كمك درسي به مساجد اهدا كرده است."

طرح پا‌ک‌سازی کتاب‌خانه‌های کشور از "کتاب‌های منفی" در حالی به اجرا گذاشته می‌شود، که پیش از این در 28 بهمن ماه سال‌جاری جمعی از ناشران کشور با برگزاری نشستی مطبوعاتی نسبت به سیاست‌های سخت‌گیرانه وزارت ارشاد در اعطای مجوز به کتاب‌های خود اعتراض کردند.

شیرین عبادی که وکالت پرونده شکایت ناشران از عملکرد وزارت ارشاد را بر عهده دارد در سخنان خود در این نشست گفت: "متاسفانه در ماه‌های اخیر کتاب‌های بسیاری بدون ذکر دلیل از سوی وزارت ارشاد رد صلاحیت شده و مجوز چاپ نگرفتند." وی گفت: "در حقیقت سرنوشت چاپ کتاب در کشور ما به «سلیقه‌ها» تبدیل شده است."

خانم عبادی خاطر نشان کرد گاهی ممکن است زحمات بسیار یک نویسنده با توجه به چارچوب فکری کسی که کتاب را بررسی می‌کند از بین برود.

نظرهای خوانندگان

همان سيلی که آمد و کتابخانه های ما را در قادسيه شست اينک از پس قرون سربرکشيده تا دوباره آنرا بشويد. با شستن و سوختن کتابخانه ها بدست قادسيان آب رنگين و آسمان تيره و تار شد و اينک چنين خواهد شد. اما و اما آيا پيش از اين آتشسوزی ، پيش از اين سيل مردم بخود خواهند آمد؟؟!

-- بدون نام ، Mar 7, 2008 در ساعت 03:05 PM

کتاب سوزی , اونم تو دوره ی رسانه ها , این حکومت داره جفتک های آخرشو میزنه

-- بدون نام ، Mar 7, 2008 در ساعت 03:05 PM

ettefaghan siasate kheily khobyah ,in ham mesle hameyah ghadeghanhaye digehya dolaty hers o valae mardom ra be mtaleae va danestan bishtar mikoneh .....in syasate khobieh baryeh tashvighe mardom beh motaleeh

-- amir ، Mar 7, 2008 در ساعت 03:05 PM

داستان قوربتاغه را می دانید؟
اگر یک قو باغه را در آب داغ بیندازید، بلافاصله فرار می کند. ولی اگر همان قوباغه را در آب سرد انداخته و به آرامی آب را تا حد جوشاندن هم برسانید قورباغه عادت کرده و خواهد پخت و خواهد مرد. ولی فرار نخواهد کرد.

حالا حکایت ماست. به قول آقای نصرالله کسرائیان دیگر دارند ـآن هزار تا کتاب را هم از دستمان می گیرند. ما هزار نفر تا کی سکوت می کنیم؟ این یک فاجعه ملی سازمان یافته و یا هولوکاست اندیشه است. این پروژه را باید « هولوکاست اندیشه ها» نامید.
دعوت به استمداد از مراجع بین المللی و سازمان یونسکو


-- از وراث مالک دوزخ ، Mar 8, 2008 در ساعت 03:05 PM

این کارها کارهای انسانهای جاهلی است که در طول تاریخ چیزی به جز کشتن - غارت -شکنجه - پاره کردن - سوزاندن - ویرانی و نابودی چیز دیگری برای مخلوقات خدا و بشریت به ارمغان نیاوردند.

-- H-G ARAK ، Mar 8, 2008 در ساعت 03:05 PM

اين دقيقا همان کاری است که 14 قرن پيش عرب ها با ايران و کتاب هايش کرده بودند، طوری که اکنون ما از ميليون ها نسخه کتاب گندی شاپور و سراسر ايران تنها چند جلد انگشت شمار داريم. ارزشيابی شان هم علم رمل نمی خواهد، همان ارزشيابی صدر اسلام از کتاب و کتابخانه خواهد بود. ننگ بر حکومتی که مدعی است که ايرانی است با آين همه ادا و اطوار ضد ايرانی و ضد بشری اش. جلو اين مصيبت دانش زدايی بايد گرفته شود و اين دولت بی هويت جل و پلاسش را جمع کند.

-- داريوش ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:05 PM

کسی به بدی وظلم عادت نمیکند خواهشمندیم از فرزند و کار خود مایع بگذارید بعد مدعی فکر خود شوید

-- بدون نام ، Mar 16, 2008 در ساعت 03:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)