تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جایزه فدراسیون کارگران هلند برای اسانلو

"جایزه حقوق صنفی" بزرگترین فدراسیون کارگران هلند درسال 2008 به منصور اسانلو تعلق ‌گرفت. اتحادیه کارگران هلند این جایزه را هر دو سال یکبار به شخصی اهدا می‌کند که تحت شرایط سخت و با قبول خطرهای امنیتی درجهت احقاق حقوق صنفی کوشش کرده باشد.

منصور اسانلو رییس هیات مدیره سندیكای كارگران شركت واحد اتوبوسرانی تهران است که نوزدهم تیرماه گذشته، به دست ماموران لباس شخصی بازداشت شد. این دستگیری با خشونت جسمی فراوان همراه بود. وی پس از آن به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی، به 5 سال زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد.

مرکز فدراسیون بین‌المللی كارگران حمل و نقل در هلند، روز پنجشنبه 6 مارس یک اعتراض بین المللی را برای آزادی اسانلو تدارک می‌بیند نمایندگان این فدراسیون به‌همراهی چند راننده عضو اتحادیه رانندگان هلند یک نامهءاعتراضی را به سفارت ایران در لاهه تسلیم می‌کنند.

ساعت 15:00 همان‌روز رییس هیات مدیره فدراسیون کارگران هلند اگنس یونخریوس- در اتوبوسی که چندین راننده اتوبوس شهری آن را به نشان همبستگی با همکاران ایرانیشان همراهی می‌کنند، جایزه را به طور نمادین به مسئول فدراسیون بین‌المللی كارگران حمل و نقل تقدیم می‌کند.

این برنامه را ده‌ها نفر از نمایندگان مجامع کارگری بین المللی برگزار می‌کنند. فدراسیون کارگران هلند مایل است، این جایزه را در اواخرسال جاری میلادی در صورت امکان به اسانلو در زندان اوین اهدا کند.

جایزه "حقوق صنفی الیزابت ولاسکوئز" توسط " فدراسیون کارگران هلند- FNV- " در سال 1991 برای حمایت از کوشندگان کارگری که در شرایط دشوار تلاش می کنند، بنیان نهاده شد. این جایزه به یادبود فعال کارگری السالوادری،خانم الیزابت ولاسکوئز نام گرفته که به دلیل تلاش‌های صنفی‌ا‌ش به قتل رسید.

نظرهای خوانندگان

عالی است
متشکر از فدراسیون کارگران هلند

-- ُRahim ، Mar 5, 2008 در ساعت 06:42 PM

به من چه اصلا.

-- بدون نام ، Mar 13, 2008 در ساعت 06:42 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)