تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

علي دايي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد

"علي كفاشيان" رئيس فدراسيون فوتبال ایران اعلام کرد، علي دايي به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال اين کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، ‌ پس از نشست‌هاي متعدد در فدراسيون فوتبال، علي دايي بازيكن سابق بايرن مونيخ، گلزن برتر فوتبال جهان و سرمربي حال حاضر تيم فوتبال سايپا، به عنوان سرمربي تيم ملي ايران انتخاب شد تا در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 اين تيم را هدايت كند.

امير قلعه‌نويي، محمد مايلي‌كهن، مجید جلالي و افشين قطبي، نامزدهاي انتخاب سرمربي تيم ملي بودند.

تيم ملي ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 و در دومين مسابقه در روز ششم فروردين سال آينده با تيم ملي كويت ديدار حساسي را برگزار خواهد كرد.

برخي گزارش‌ها در روزهای گذشته حاكي از آن بود كه فدراسيون فوتبال ايران، افشین قطبي را به اين سمت منصوب كرده است. روزنامه اعتماد نوشت انتصاب قطبي به سمت سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به علت عدم توافق ميان فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني به تعويق افتاده است و گفته مي شود اين سازمان در مذاكرات، رويكردي سرد در قبال قطبي داشته است. با وجود اين سازمان تربيت بدني ايران با انتشار بيانيه‌اي هر گونه دخالت در انتخاب سرمربي تيمي ملي فوتبال اين كشور را رد كرد.

دخالت سازمان تربيت بدني ايران در انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال اين كشور مسئله اي حساس است زيرا فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا با توجه به دخالت دولت در اين امر مي‌تواند ايران را از رقابت‌هاي جهاني فوتبال كنار بگذارد.

سر مربي گذشته تيم ملي فوتبال ايران امير قلعه نوعي بود كه تيم ملي فوتبال را پس از مسابقات جام جهاني 2006 آلمان رهبري كرد، اما پس از نتايج ضعيف تيم ايران در مسابقات آسيايي در ژوئيه گذشته وي از اين سمت بركنار شد. ايران از آن زمان به بعد تنها تيم ملي فوتبال آسيا بود كه بدون مربي به كار خود ادامه داد و حتي مسابقات مقدماتي جام جهاني را با نتيجه نااميد كننده مساوي در برابر سوريه در اوائل ماه جاري اغاز كرد.

نظرهای خوانندگان

این بابا ول کن تیم ملی نیست با اون روابطش با حضرات.
شاید این دفعه دستور ندهند که به بحرین ببازیم!

-- علی ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

خیلی مسخره است . این همان دایی است که با چند تن از لژیونرها اصلا همخوانی ندارد. ولی پیداست که پارتی علی دایی خیلی کلفت است .

-- faranak ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

تبریک به علی آبادی، احمدی نژاد و خامنه ای. تسلیت به فوتبال دوستان فوتبال شناس ...

-- بدون نام ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

من نمیدونم چرا باید همیشه به همه چیز منفی نگاه کنیم و پی ایراد بگردیم.
سابقه ورزشی علی دایی بسیار درخشانتر است آن است که همخوانی نداشتن بعضی از لژیونرهای کم ظرفیت و بی جنبه با او "اصلا اهمیتی داشته باشد."
تیم ایران بدون اسم ها هم موفق خواهد بود.
تبریک میگم به آقای دایی .

-- امین کیا ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

علي دايي افتخار ايران است و بس

اول حسين رضا زاده و بعد هم علي دايي در ورزش

چند روز پيش برنامه هاي خود را به همراه ماتئس و فن باستن براي رايست بخش جوانان فيفا اعلام كرد

و واقعا وي بسيار شايسته و قابل تقديراست

-- سيد محمد ميرسعيدي ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

توانائي و احتمال موفقيت علي دائي از ديگر مربيان داخلي بيشتر است و سابقه ورزشي وي هم از اغلب مدعيان يك سر و گردن بالاتر است. البته عده اي مي توانند براي شكست دادن وي تيم ملي را داغون و خود را بي آبرو كنند بله مي توانند.

-- عيسي ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

با احترام به علی دایی. اقای دایی که با چند تا از بازیکنان تیم ملی اختلاف نظر جدی داره!!! دخالت سازمان در تبدیل افشین به علی که خیلی به قولی گفتنی تابلو بود!!!.

-- jalal ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

very good

-- milad ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

با احترام به علی دایی. اقای دایی که با چند تا از بازیکنان تیم ملی اختلاف نظر جدی دار!! دخالت سازمان در تبدیل افشین به علی که خیلی به قولی گفتنی تابلو بود!!

-- jalal ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

بنظر من انتخاب خوبي بود علي دايي افتخار فوتبال ايران است ولي ما هميشه با افتخاراتمان سر جنگ داريم ودر پي نابودي آنها هستيم اميدوارم دايي هم از خودش مراقبت كند چون در غير اين صورت به زودي از نظر ها محو خواهد شد

-- حامد ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

دايي واقعاً شايسته چنين مسئووليتي بود آقاي گلي جهان و جرات و جسارت و كارداني او قابل تقدير است

-- حسين باصر ، Mar 2, 2008 در ساعت 05:42 PM

خوشحالم كه دايي انتخاب شد . چون قلعه نويي انتخاب نشد و كل يوم خرد جمعي برچيده شد. در ضمن افشين هم با خيال راحت به پرسپوليس مي رسه و ميره آسيا

-- هادي ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

دایی باز هم غیر منتظره ظاهر شد و باز هم خطر شکست بزرگ را (که مخالفانش را بشدت خوشحال خواهد کرد) به جان خرید! راست است که گفته اند مردان بزرگ همیشه برای موفقیتهایشان ریسکهای بزرگی هم میکنند.
پاینده باد بزرگ دلان جهان و پاینده باد شهریار فوتبال.

-- بدون نام ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

comparing to other options ,its a good choice. Congratualation to Mr. Daie

-- mehrnoosh ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

بسیار خوشحالم که علی دایی انتخاب شد. بهترین گزینه.

-- شه ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

به علی دایی تبریک میگم
در ضمن امروز بزرگان فوتبال ایران توسط روزنامه های ورزشی به علی دایی تبریک گفتند
حتی احمدرضا عابدزاده که میگفتند دشمن دایی هست.
علی کریمی که همه از دشمنی او با دایی صحبت میکنند، دو هفته ی پیش توی روزنامه ی خبرورزشی گفته بود که دایی بهترین گزینه هست، چون دایی درد تیم ملی ایران رو میدونه

-- بهرام ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

من فکر میکنم علی دایی شاید بهترین گزینه نبود ولی از قلعه نویی بهتر بود . از نظر روحیه این بازیکن بزرگ کمی عصبی و غیر منطقی در مصاحبه ه ضاهر شده است و لی باید به یاد داشت که او بزرگتریم افتخار تاریخ فوتبال ایران و به نوعی فرانس بیکن باور ایران است . روابط و اعتبار خوب او نزد فیفا میتواد مزیت بزرگ شهریار فوتبال ایران باشد .
در مورد روابط بد او با لژیونر ها هم باید گفت به نظر من به غیر از وحید هاشمیان و تیموریان بقیه لژیونر های ما همچین آش دهن سوزی هم نیستند . همانطور که گفتم علی دایی یک نقطه ظعف دارد آن هم روابط عمومی بحث بر انگیز او ست و لی از هر جهت دیگر هترین گزینه داخلی بعد از افشین قطبی است . در مورد افشین قطبی هم باید او را در آب نمک نگه داشت تا کمی با شرایط پیچیده فوتبال ایران آشنا شود . به هر حال به آقای دایی تبریک میگویم

-- هادی از سوئد ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

تجربه حضور در دو جام جهانی.آقای گلی جهان. تحصیلات عالیه در بهترین دانشگاه. لیاقت حضور در بسیاری از مراسم فیفا. سرمربی موفق سال 85- 86 و از همه مهمتر بی نیاز به حقوق فدراسیون فوتبال همگی دال بر لیاقت و شایستگی علی دایی برای تصدی سرمربیگری تیم ملی فوتبال میباشد. به شرط اینکه بعضی ها برای رسیدن به منافعشان دست به تخریب ایشان نزنند.

-- دکتراصغر ملامحمدی عمران ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

بهترین انتخاب دایی بود زیرا نه تنها خودش ورزشی و فوتبال آشنا می باشد بلکه با انواع مربیان سطح بالای دنیا کار کرده است. در ضمن چون بهترین لژیونر ایران بوده لذا جوجه لژیونر های امروزی از اون حساب خواهند برد.

-- علی ظفری ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

انتخاب خوب وبسیار به جایی بود.
مردی پرافتخار با تعصب وکاردان ومقتدر که تیم ملی لازم داشت.
آقای کفاشیان دمت گرم

-- مسلم ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

مرد بزرگ برای روزهای سخت

-- بدون نام ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

با اینکه در برخوردهایش خیلی تند است ولی باید باقبول داشت که بهترین انتخاب دایی بود زیرا فوتبال ما واقعا نیاز به یک شخصیت مقتدر دارد با انواع مربیان سطح بالای دنیا کار کرده است. در فیفا نیز فردی شناخته شده می باشد. و به قول دوست مان چون بهترین لژیونر ایران بوده لذا جوجه لژیونر های امروزی از اون حساب خواهند برد. و در پی خراب کردن فوتبال و جایگاه ارزشمند سرمربی برنخواهند امد

-- نیما ، Mar 3, 2008 در ساعت 05:42 PM

رياست فدراسيون را بايد به صفايي فراهاني داد تا به اقايان نشان بدهد چگونه مي توان جلوي سازمان ايستاد متاسفم براي علي دايي كه اينقدر ادعايش ميشود .شما چكار به نوجواني افشين قطبي داريد؟

-- بدون نام ، Mar 4, 2008 در ساعت 05:42 PM

خوشحال باشیم که یک جام جهانی دیگر روهم از دست دادیم.وخوشحال تر باشیم که دیگه تیم ملی رو دادیم علی دایی و دیگه تا زمانی که پسرش بیاد تیم ملی ول کن معامله نیست.طفلک افشین قطبی لیاقت ما همینه!!!
واقعا برای فوتبال و فرهنگمون با هم متاسفم

-- فوتبال دوست ، Mar 6, 2008 در ساعت 05:42 PM

متأسفانه باز هم ثابت شدکه در هیچ جای کشور شایسته سالاری برقرار نیست .

-- لطفاً بدون نام ذکر شود ، Mar 6, 2008 در ساعت 05:42 PM

تبریک به مرد اول فوتبال آسیا و تسلیت به حسودان و نظر تنگان فوتبال و علی دایی بازهم تبریک به علی آقا افتخار فوتبال ایران

-- بدون نام ، Mar 7, 2008 در ساعت 05:42 PM

فوتبال بدون علی دایی دیدن نداره

-- ناشناس ، Mar 15, 2008 در ساعت 05:42 PM

من هم تبريك ميگم به علي دايي حتي الان كه به تيم بهرين باخت .
به نظر شما كدوم يك از اين مربيا جرات داشتند تا يكي از اين بازيكنانيكه الان دعوت نشدند رو دعوت نكنند .
تيم ايران يك تيم سفارشي بود كه الان به نظر من اگر هم بد كار كند حداقل اينو مطمعن هستيم كه ديگه به سفارش بعضي ها نيومده و سرمربي خودش مسعوليت تيم تيم ملي رو داره و اگر همخوب كار نكند خود سرمربي ميتونه پاسخگو باشه
تبريك به علي دايي و فوتبال ايران

-- بيننده فوتبال ، Mar 24, 2008 در ساعت 05:42 PM

به نظر بنده علي دائي بهترين گزينه است چون خودش بازيكن بزرگي بود من واقعابه جامعه ورزشي بخصوص به فوتبال دوستان و اعضاي تيم ملي تبريك مي گوئيم فقط خواهش كه دارم از علي دائي فقط خلاقش را دورست كند ودعوت از زندي و هاشميان و مهدوي كيا د‍‍‍‍‍‍‍زكه و كريم باقري بكند وتست بگيرد

-- محمد تقي خوش سيرتي ، Apr 17, 2008 در ساعت 05:42 PM

دایی ۱۰۹ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد و با فاصلهٔ زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است. در سال ۱۳۸۶ خورشیدی، فدراسیون آمار و ارقام فوتبال (متعلق به فیفا)، علی دائی در رده بیست و ششم لیست بازیکنان برتر تاریخ فوتبال جهان قرار گرفت، که در این فهرست وی به عنوان تنها بازیکن آسیایی در میان برترین‌های تاریخ فوتبال مشاهده می‌شود.
دایی سابقهٔ بازی در تیم‌‌های مهم بوندس ‌لیگا همچون بایرن مونیخ را دارد و به همراه این تیم به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافته‌ و همچنین یکی از اعضای کمیته فنی فیفا است.

-- آشور ، Aug 10, 2008 در ساعت 05:42 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)