تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر آموزش و پرورش: نمره انضباط یعنی خفه باش

وزیر آموزش و پرورش ايران از نظام آموزش کنونی در ايران به دليل راه ندادن دانش آموزان متاهل به مدارس روزانه انتقاد كرد.

به گزارش ايسنا عليرضا علي احمدي گفت:«چرا بايد دانش‌آموز دختري كه ازدواج مي‌كند، ديگر به مدرسه راه داده نشود يا به مدرسه بزرگسالان فرستاده شود و او ناگزير به كتمان موضوع باشد، در حالي كه وي در مسير اصلي زندگي در حال حركت است و ما مسير را وارونه طي مي‌كنيم.»

بر اساس قوانين ايران دختراني كه در سنين تحصيل ازدواج كنند از مدرسه روزانه اخراج مي‌شوند و مجبور به تحصيل در مدارس شبانه هستند.

برخي از صاحب‌نظران معتقدند كه گفته‌هاي وزير آموزش و پرورش ممكن است زمينه‌اي براي لغو اين قانون باشد.

گزارش ايسكانيوز وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از نحوه نمره انضباط گفت:«نمره انضباط امروز یعنی جمود، یعنی خفه‌باش و این نمره باعث کشتن ارزش ها است.»

ي كه پيش از اين خواستار تفكيك جنسيتي كتابهاي درسي دختران و پسران شده بود گفت:« حتی باید کتب درسی بر اساس نیاز شهری و عشایری متفاوت باشد؛ درست است که باید بر ارزش های مشترک تاکید کرد؛ ولی تمایزهای موجود باید را براساس نیازها هم در کتاب ها لحاظ کرد.»

عليرضا علي احمدي چند روز پيش نيز با شكايت از نظام اموزشي ايران گفته بود:«شيوه كنوني اداره مدارس به اجدادم بر مي‌گردد»

وي هفته گذشته با كسب 133راي موافق، 92 راي مخالف و 29 راي ممتنع توانست تصدي پست وزارت آموزش و پرورش را به دست آورد. علی‌احمدی از افراد هم‌فكر و نزدیك به احمدی نژاد است كه در ابتدای تشكیل دولت نهم نیز به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون به مجلس معرفی شد اما نتوانست آرای لازم را به دست بياورد.

نظرهای خوانندگان

ممکنه اینا بعضی حرفای خوب هم بزنن ولی مشکل اصلی اینه که هیچ ساختاری برای برخورد با رفتارها و تصمیمات اشتباه مسئولین وجود نداره. اگه از فردا اتوبوس‌رانی تهران اعلام کنه هر کس می‌خواد سوار اتوبوس بشه باید یک دور، دور اتوبوس بچرخه بعد سوار بشه، هیچ مرجعی وجود نداره که بتونه این رو مورد قضاوت قرار بده.
همه نماینده‌ها هم (چه رئیس جمهوری چه مجلس) میان و میگن: ما کارهای خوب می‌کنیم و هیچ کی نمی‌گه: ما کاری می‌کنیم که سیستم طوری عمل کنه که کارهای احمقانه انجام نشه و کارهای درست انجام بشه.
باید کار بنیادی انجام بشه

-- مهیار ، Feb 27, 2008 در ساعت 12:59 PM

شاید با این عمل مردم کمی به فکر بیافتند و شاید درصد ازدواج در میان دختران نوجوان پایین بیاید.در زندگی کار دیگه ایی هم بغیر از شوهر کردن هست مخصوصا برای بچه های شونزده و هفده ساله.

-- گلی ، Feb 28, 2008 در ساعت 12:59 PM

مواردانتقادی وزیر نشان می دهد که ایشان درک بالایی از شناخت مشکلات آموزش پرورش دارند. و عدم رای به ایشان به وزارت تعاون هم نشان میدهد که مجلس محترم شناخت عمیقی به دولت و مسایل کشور داشته اند و احتمالا همان موقع در برگه های رای نوشته بودند تعاون نه اموزش پرورش آری ولی کسی متوجه نشده تا امروز

-- بدون نام ، Feb 28, 2008 در ساعت 12:59 PM

يعني با توجه به سخنان وزير مي توان انتظار داشت كه زبان اقوام مختلف هم آموزش داده شود.من كه چشمم آب نمي خورد زيرا فقط يك تقسيم بندي براي اين دولت وجود دارد آنهم مذكر و مونث است.كه آقايان چار چنگولي مواظب مردانگي نصفه نيميه خودشانند.

-- ش ، Feb 28, 2008 در ساعت 12:59 PM

در چهارشنبه بازار تعبیض ها، از همه رنگ ،از همه نوع، این هم نوع جدیدش کتب درسی مختلف برای اقشار مختلف. هر دم از این باغ بری می رسد.

-- ف.ع ، Feb 28, 2008 در ساعت 12:59 PM

من مدتی در خارج زندگی میکردم و میدیدم بچه ها وقتی مخواهند به میدرسه بروند ، انگار میخواهند به جشن و یا پارک بروند و هر چه که هست در مدرسه انجام میشود و صبح ساعت 8.5 به مدرسه میروند و هیچ جای دنیا مثل خانواده های ایرانی استرس درس بچه ها را ندارند و در کلاس کلی مطالب بیفایده به آنها آموزش میدهند و صبحها ساعت 6.5 بچه های بیچاره را برای رفتن به مدرسه بیدار میکنند انگار که هزار کار تواین مملکت ریخته و کسی نیست انجام بده .....

-- بهنود ، Feb 29, 2008 در ساعت 12:59 PM

برادر ایشان که از اساتید بنام دانشکده معارف دانشگاه علم و صنعت می باشند، به قدری در به کار بردن الفاظ رکیک راحت بودند که در نهایت کلاس خانمها رو از ایشان گرفتند.
خدا عاقبت این جوانها را بخیر کند

-- محمد ، Feb 29, 2008 در ساعت 12:59 PM

MAN BA NAZARE ISHAN KAMELAN MOVAFEGHAM BAYAD YEK TAJDIDE NAZAR DAR ESTEJHDAME MOALLEMAN ANJAM DAD AKSAR MOALLEMHA BE DALILE ZAFE AGHAHIE ELMI TAVANE BARKHORDE MANTEGHE BA MASAELE BACHEHA RO NADARAN VA MOALEMHAYE GHADIMI HAM HATMAN BAYESTI KELASHAYE ZEMNE KHEDMATE RAVANSHENASI BEGHOZARAN BE KHODA BACHEHAYE MARDOM BIGHONAHAN

-- بدون نام ، Mar 1, 2008 در ساعت 12:59 PM

اين نظريه از آن نظريه هايي است كه هر وزيري پس از وزارت و براي خالي نبودن عريضه اعلام مي كند. اگر راست مي گويد جدول زمان و كار و برنامه اجرايي آن را به همراه طرح توجيهي و مزايا و معايب آن را ارئه كند.ما كه از بس حرف هاي استراتزيك شنيديم خسته شديم و خودمان يك پا استراتژي نويس شديم.

-- مصلح ، Mar 1, 2008 در ساعت 12:59 PM

30 ساله شاهدیم هرکس میاد میگه قبلی بد بود و ما کاری میکنیم کارستان. ااما دریغ از اندک تغییری سال به سال دریغ از پارسال. تازه اگر انتقادی هم بکنیم که حساب با کرام الکاتبین است. یادمان باشد برای هر تغییر ی اول باید روی نگرش کار کرد و بعد با ایمان به یک برنامه ی منسجم و ضمانت اجرایی بالا ادامه داد. وگرنه همیشه طرح ها در قالب حرف زیبا و بی حرف بوده است

-- مریم ، Mar 1, 2008 در ساعت 12:59 PM

بیش از این هم نباید انتظار داشت

-- بدون نام ، Apr 14, 2008 در ساعت 12:59 PM

وقتد احمدی نژاد رییس جمهوره وزیر اموزش وپرورش بهتر ازین نمیشه

-- از همکاران وی در پیام نور ، Apr 30, 2008 در ساعت 12:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)