تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جشن‌هسته‌ای دانشجویان بسیجی در تهران

مقام‌هاي ارشد ايراني اعلام کردند انتشار گزارش جديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي جايي براي توجيه هر نوع تحريم‌ عليه ايران باقي نگذاشته و حقانيت برنامه هسته‌اي ايران را ثابت كرده است.

يك گروه از دانشجويان بسیجی هم روز گذشته گزارش آژانس را براي ايران پيروزي دانسته و اين پيروزي را با گردآمدن در يكي از مناطق مركزي تهران (دانشگاه‌تهران) جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری‌ ایسنا، دانشجويان بسیجی، اين گزارش را پيروزي ايران بر اتهام‌هايي كه با هدايت آمريكا به جمهوري اسلامي نسبت داده شده است، توصيف كرده‌اند.

قدرت‌هاي غربي تحت رهبري آمريكا اين اتهام را به ايران نسبت داده‌اند كه هدفش از دنبال كردن برنامه هسته‌اي توليد سلاح‌هاي اتمي است. به اعتقاد مقام‌های ایران، در گزارش 11 صفحه‌اي محمد البرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي آمده است كه تمامي مسائل عمده‌اي كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را احاطه كرده بوده، به صورت كامل حل شده يا ديگر آن اهميت و برجستگي خاص را در اين مرحله ندارد.

با اين حال آمريكا روز جمعه و پس از انتشار گزارش مزبور اعلام كرده كه اين گزارش در واقع مسئله تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران را قوت مي‌بخشد، زيرا در آن به كوتاهي ايران در همكاري كامل با بازرسان يا بررسي‌كنندگان سازمان ملل اشاره شده و پرسش‌هاي كليدي را درباره مسئله هسته‌اي ايران، بي پاسخ برجاي مانده است.

روزنامه‌هاي ايران نيز روز شنبه گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را اثبات حقانيت ايران قلمداد و آن را يك پيروزي براي جمهوري‌اسلامي توصيف كرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد، فشار براي اعمال تحريم‌هاي سخت‌تر عليه ايران به رهبري آمريكا از اواخر سال 2007 و هنگامي كه سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا گزارشي مبني بر اين‌كه تهران از سال 2003 برنامه توليد سلاح‌هاي هسته‌اي را متوقف كرده و اين برنامه دوباره به جريان نيافتاده، دشوار شده است. با اين حال مقام‌هاي آمريكايي معتقدند كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران یک تهديد بالقوه است، زيرا اين فعاليت‌ها مي‌توانند زمينه توليد سلاح‌هاي هسته‌اي را در آينده براي ايران فراهم سازد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)