تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انتخابات پاکستان زیر سایه ترس برگزار شد

مردم پاکستان امروز صبح برای شرکت در انتخاباتی تعیین کننده، در فضایی مالامال از خشونت‌های سیاسی و نگرانی از تقلب، پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، رقابت های پارلمانی پاکستان که پس از ترور بی‌نظیر بوتو رهبر حزب مردم به تعویق افتاده بود، با برگزاری این انتخابات، به سمت حکومت غیرنظامیان حرکت می‌کند.

دو حزب مهم مخالف دولت می‌گویند که حامیان پرویز مشرف رئیس‌جمهور پاکستان، به دنبال تقلب گسترده در انتخابات هستند. آن‌ها قرار گذاشته‌اند در صورت مشکوک شدن به وجود تقلب، دست به اعتراض خیابانی بزنند.

در یکی از خشونت‌بار‌ترین عملیات‌های تروریستی 47 نفر در جریان یک اجتماع انتخاباتی در روز شنبه گذشته کشته شدند.

در حالی‌که 80 میلیون نفر برای شرکت در این انتخابات واجد شرایط هستند، اما گزارشگر بی‌بی‌سی از اسلام‌آباد خبر داد که بسیاری از مردم از ترس مسائل امنیتی در خانه مانده‌اند. آخرین خبرها از پاکستان نشان می دهد که استقبال مردم از انتخابات سرد بوده است.

آسوشیتدپرس نیز خبر داد، نتایج 2 نظرسنجی عمومی که از سوی گروه‌های آمریکایی انجام شده نشان می‌دهد در صورت عادلانه بودن انتخابات، حزب بوتو برنده انتخابات خواهد بود. حزب نواز شریف در جایگاه دوم و حزب مشرف در جایگاه سوم خواهد ایستاد.

این انتخابات امروز هجدهم فوریه ساعت 8 صبح به وقت پاکستان آغاز شد و تا ساعت 5 بعداز ظهر به وقت محلی ادامه داشت. با تمام شدن ساعات رای گیری مردم پاکستان منتظر اعلام اولین نتایج انتخابات هستند.
بر اساس آخرین اخبار خبرگزاری‌ها نتایج اولیه انتخابات تا پایان وقت محلی امروز اعلام می شود و نتیجه نهایی روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

هم اکنون شمارش آراء انتخابات پارلمانی پاکستان که شاید بتواند به بحران در این کشور خاتمه دهد آغاز شده است. گزارشگران بی بی سی از وجود اختلالات بسیاری در رای گیری ها خبر می دهند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)