تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بازداشت دو عضو جنبش زنان

دو عضو "کمپین یک میلیون امضاء" که روز پنجشنبه در پارک دانشجوی تهران در حال جمع‌آوری امضاء بودند از سوی مقام‌های انتظامی ایران بازداشت شدند.

به گزارش وب سایت تغییر برای برابری، "راحله عسگری‌زاده و نسیم خسروی" ساعت ۵ روز پنجشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در حاشیه تئاتر خیابانی که حول محور حقوق زنان در جشنواره فجر اجرا می‌شد، در حال جمع‌آوری امضا بودند که دستگیر و به کلانتری ۱۲ فروردین منتقل شدند.

کمپین یک میلیون امضاء نام جنبش نوین زنان آزدای‌خواه و برابرخواهی است که به منظور اعتراض به قوانین"تبعیض‌آمیز" علیه زنان، قصد دارد با جمع‌آوری یک میلیون امضای زنان ایرانی، از مقام‌های این کشور بخواهد تا نسبت به تغییر این قوانین به نفع زنان اقدام کند.

پیش از این "جلوه جواهری" و "مریم حسین‌خواه" دو عضو دیگر این کمپین، براساس همین اتهامات بازداشت و روانه زندان اوین شده بودند.

این دو عضو کمپین هم‌اکنون به قید وثیقه و کفالت آزاد هستند.

نظرهای خوانندگان

من آفرين مي گم به اين زنان و متأسفم براي مردانمان كه با وجود حركت به جلوي زنان، آنها همچنان در سال هاي حكومت قاجار زندگي مي كنند. (البته بعضي از آقايان) و زن را جزو اموالشان مي دانند. اينها در همان زمان مانده و مي ميرند. ولي ما زنان همچنان حركت مي كنيم تا بتوانيم به تمام حقوق حقه ي خود برسيم. اگر شما هم تصميم به حركت داريد بسم الله... زنان را ياري كنيد

-- mahya ، Feb 15, 2008 در ساعت 05:55 PM

fagat midunam har jur shodeh mikham aleyhe tabiiz dar ganuni ke aleyhe man va amsale man ast eteraz konam.pas be man rah neshun dahid.merci

-- بریسا ، Feb 26, 2008 در ساعت 05:55 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)