تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انتشار هم‌زمان کاریکاتور پیامبر اسلام در ۱۷ روزنامه اسکاندیناوی

هفده روزنامه منطقه اسکاندیناوی امروز تصمیم گرفتند یکی از کاریکاتورهای حضرت محمد را هم‌زمان در صفحه اول خود منتشر کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی یورو نیوز سردبیران این روزنامه‌ها در تشریح اقدام مشترک خود اعلام کرده‌اند، این کار را در اعتراض به برنامه ترور یکی از کاریکاتوریست‌های دانمارکی که از سوی یک گروه مسلمان طراحی و از سوی پلیس این کشور کشف و خنثی شده است، انجام داده‌اند.

وزارت امور ‌خارجه ایران هم با احضار سفیر دانمارک نسبت به انتشار این کاریکاتور از پیامبر اسلام در روزنامه‌های این کشور اعتراض کرد.
به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ خود اعلام کرد، به دنبال "اهانت به پیامبر اسلام" در روزنامه‌های دانمارک، سفیر این کشور احضار و به طور رسمی به انتشار مجدد این کاریکاتورها در نشریات دانمارک اعتراض کرده است.

پیش از این در سال ۲۰۰۵ انتشار ۱۲ کاریکاتور از پیامبر اسلام در روزنامه‌های دانمارک، خشم بسیاری از مسلمانان جهان را برانگیخته بود.

نظرهای خوانندگان

هر دم از این بام بری میرسد...
نمیدونم این اروپایی هایی که خودشون و مهد تمدن و فرهنگ میدونن این اقدامات بی شرمانه رو چه جوری تو جیه میکنن.
خدا خودش رحم کنه.

-- sajad ، Feb 14, 2008

حالا مگه انتشار عكس از پيامبر چه اشكالى داره ؟ آسمون به زمين مياد ؟ تو را بخدا اينقدر امل و عقب افتاده نباشيد ...

-- مهران / آمستردام ، Feb 14, 2008

اینا همش به خاطر زشتی بعضی مسلمانهاست که دودش تو چشم اسلام میره.

-- بدون نام ، Feb 14, 2008

اقدام به ترور طراح کاریکاتوریست امری بسیار اشتباه بوده اما بجای محکوم کردن این اقدام دست به نشر مجدد کاریکاتورها مثا اعمالی است که در کشورهای عقب مانده اتفاق می افتد! پس جای استدلال و منطق کجاست !!!؟

-- علیرضا گل ، Feb 14, 2008

bisharmane chie? nazaresho mige shoma ham nazareto begoo , begoo intor nist, begoo chejoorie valla mosalmoona ke ia saketand ia daran adam mikoshand . az koja dige joore dige fekr konan

-- mojdeh ، Feb 14, 2008

khub dobare esme shirini danmarki ro be gol mohamadi taghir bedin bara ye modat

-- marjan ، Feb 15, 2008

به نظر من ما نه اونها رو باید تایید بکنیم و نه رد.به خاطر آزادی بیان هر کسی در کشورهای دمکرات حق دارد حرفش را بزند.مساله اینجاست که بعضی ها دوست دارند اون کشورها هم مثل کشور ایران دیکتاتوری باشه و هر چیزی قداست داشته بشه و نشه بهش انتقاد کرد که به نظرم انتظار بیهوده ای است.

-- Oktay babayi Ajabshir ، Feb 15, 2008

شاید برداشتش برای خیلیها اسان نباشد اما در اینگونه کشورها مفهوم »» هتک ازادی فردی و اجتماعی «« که در کشور ما برای ان پشیزی اهمیت قائل نیستند برابری میکند با بزرگترین اعتقادات بعضی ملتهای کشورهای دیگر که خیلی هم به ان میبالند!!. گناه قصد قتل ادمی که تحت تاثیر اعمال تروریستی و وحشت افرینی که بنام اسلام و الله و محمد و شهادت و ۷۲ حوری بهشتی قرارگرفته عقیده اش را با کشیدن کاریکاتوری بیان داشته ! کمتر از گناه ان کار
کاریکاتوریست نیست !!.
دولت جمهوری اسلامی به چه چیز اعتراض میکند ؟ به خفقان و سانسور رسانه ها ؟! به بگیر و ببندهای سیاسی و مذهبی و عقیدتی ؟! به دانشجویان و دگر اندیشان زندانی ؟! به زنان و دختران مورد اهانت و تحقیر ؟! به اعدامیان و ناپدید شدگان ؟! به رفع صلاحیت کردنهای فله ئي کاندیدادهای مخالفشان ؟! که به لطف سیستم جهل و خون در وطن عزیزمان حکم فرما است ! که میاید و سفیر دانمارک را میطلبد تا برای خالی نبودن عریضه مراتب ناراحی خود را از نمایاندن کاریکاتوری در نشریات انجا به انان اعلام کند ؟!. حقیقتأ که رو میخواهد!!.
داوید.

-- داوید ، Feb 15, 2008

هر چه مسلمین از خود ضعف و رفتار ِ باستانی (مانند قمه و زنجیر زدن و خود زنی ) نشان بدهند، غربیان هم درست دست روی ِ نقطه ضعف ِ آنان می گُذارند. اگر انسان رفتار معممولی و معقل داشته باشد چرا دیگران او را بازیچه دست قرار دهند و در همه ی دنیا ریش خندش کنند؟

-- ایرانی ، Feb 15, 2008

دمشون گرم

-- بدون نام ، Feb 15, 2008

اينها كه دم از فرهنگ مي زنند چرا آب به آسياب عصابينت مسلمانها مي ريزند؟

-- ميم در محاق ، Feb 15, 2008

Mosalmanha bayad agha bashand va be dame in gharbiha nayoftand va ba khoshnonat javab nadan, chon khoshoonat hamoon chizi hast ke gharbiha mikhan az mosleman bebinan, va be mardomeshoon beghan bebnid inha hata tahmole ye kartoon ro ham nadaran .

-- irani ، Feb 15, 2008

اگر این اروپایی ها هم بخواهند به ساز مسلمان های تندرو برقصند ، پس آزادی مطبوعات چه می شود . از همینجا باید جلوی این مقدس انگاری ها ایستاد . هیچ چیز مقدس نیست

-- amir ، Feb 15, 2008

خوشم میاد که وزارت خارجه به مساله ترور هیچ اعتراضی نکرده است.

-- وبگذر ، Feb 15, 2008

كشورهای اسکاندیناوی که همه نوع فساد وانحطاط اخلاقی را به رسمیت شناختندبدانند مسلمان در قبال اینگونه اعمال واکنش بسیار تندی از خود نشان میدهند .اهانت به پیامبر بزرگوار اسلام و خاندان وحی وعصمت مقبول نیست

-- مرتضی/ تهران ، Feb 15, 2008

طلايي كه پاك است چه منتش به خاك است!اين كار باعث آسيب رسيدن به ائمه نخواهد شد بلكه اعتقادات مسلمانان را پايدار تر خواهد ساخت .هيچ انسان آزاده اي نخواهد بود كه با ديدن اين تصاوير موهن ناراحت نشود ولي قديمي ها مي گويند جواب بي ادبان و نادانان خاموشي است.

-- بدون نام ، Feb 15, 2008

ما ايرانيها خيلي در اشتباهيم اين كاريكاتورها توهين به پيامبر نيست بلكه توهين به عربهاي متعصب مي باشد. بنابراين لازم نكرده بيخود خون خود را كثيف كرده و از اين دشمنان انسانيت و ايران عزيزمان حمايت كنيم. لطفا كمي بيشتر به فكر خودمان و منافع ملي خود باشيم و نشان بدهيم كه ايراني مسلمان با عرب متعصب فرق ميكند.
حسين از تهران

-- حسين ، Feb 15, 2008

Hamantor ke lenin goft Din afyone tode hast. Din be khodie khod kherad ra zaye mikonad va maghzha ra mokhtal va ehsasat ra afsoon,sehr, jadoo dar jahate khaste motesadiyane aan dokkan(din) mikonad tamame adyan chenin khasiyati darand. be envane mesal jahad : yek molla elame jahad midahad hezaran ensane digar be jange ensanhayee ke ghablan hata aanhara nadideand va nemishenasand miravand . farghe een jang ba jang haye digar dar een ast ke faghat aan molla midanad ke chera bayad jangid va be nafe che kasi een jang tamam khahad shod. dastane farmane tahrime masrafe ghand mesal zadani ast , hala yek adami kema nemishenasim 1400 sale pish zendegi mikarde ast yek babayee yek naghashi keshide ma bayad be khatere aan ehsase khashm va nefrateman ra neshan dahim vali agar pool mamlekateman ra be teroristha dadand bayad khamooosh va saket bashim kodam be ma ertebat darad daryae khazar ya naghashie roozname danmarki ????een ast ke migooyand din afyoone toode hast... BE NAME KHODAVANDE JAN VA KHERAD KAZ EEN BARTAR ANDISHE BAR NAGOZARAD

-- sayed hasan rasoli ، Feb 15, 2008

واقعا جای تاسف در دنیای امروزی این کارها جائی نداره آیا اشتباه یک مسلمان و یا یک ایرانی ارتباطی با پیامبر داره ؟

-- رضا گرجی ، Feb 15, 2008

تورا به خدا دست برداريد از اين افكار تندرو . الان ديگه همه بايد قبول كنند كه نمي شود فكر را به كسي تحميل كرد. ما اگر مسلمانيم براي خود مسلمانيم و حق نداريم ديگران را مجبور كنيم به اعتقادات ما با ديد ما بنگرند. اگر كسي كاريكاتور حضرت محمد ر ا كشيده ،‌اين چيزي از كرامت و مقام آن حضرت در نزد مسلمان واقعي كم نمي كند. برخورد منطقي و ارام با اين مسائل از اسلام و مسلمانان افرادي قابل نقد و اسلام را دين منطق و اجتماعي نشان مي دهد و بالعكس برخوردهاي تند و شتابزده اسلام را ديني خشن و ضد انسان و غير قابل انعطاف نشان خواهد داد. حالا با ماست كه خود و دينمان را چگونه نشان دهيم.
يادمان نرود كه همه ما خدايي داريم كه در قدرتش شكي نيست . او اگر بخواهد مي تواند تمام كافران را به درك واصل كندو نيازي به وساطت و كمك مخلوقاتش براي خشونت و اجراي احكام ندارد .

-- mahya ، Feb 15, 2008

آیا هرآنچه در بعضی کشورهای دنیا جزو مقدسات است در ایران هم حرمتش حفظ می شود . آیا آنچه در شرق مقدس به شمار می رود یا آنچه در آمریکای لاتین یا افریقا ، ما هم حرمتش را نگه می داریم .
عجب توقعی دارند بعضی ها که تصور می کنند همه دنیا بایستی به اعتقادات ما احترام بگذارند
امیدوارم نگویید ما یک میلیارد مسلمان هستیم که این یک جوک خنده دار است . این جور جاها خوب بلدید عدد یک میلیارد را به رخ دیگران بکشیم اما در ایام فاطمیه وقتی فریاد زدید " گل تاب فشار در و دیوار ندارد " و آن ملعون را نفرین کردید احیانا تصور نمی کنید که 90 درصد این یک میلیارد به آن ملعون احترام می گذارند. آنزمان که احترام به عقاید دیگران یادمان می رود به دانمارک که می رسیم کاملا بایستی با عقاید ما محترمانه برخورد شود .
با انصاف باشید

-- سید محمد حسینی ، Feb 15, 2008

تاریخ تمدن ویل دورانت:اهالی دانمارک تا قرن 11میلادی ادمخوار بوده اند.
همه باید یاد بگیریم به مقدسات هم توهین نکنیم وگرنه صلح باقی نمیماند.
اگر بمب هسته ای نبود تا حالا چندین جنگ صلیبی در این قرن داشتیم

-- بدون نام ، Feb 15, 2008

rejime eshghalgareh arabi dar iran shosteshooyeh melat iran ra tamam kard...hala yadeh euroopa oftadeh....dokooneh islam waseh akhoondhayeh arab parast

-- samsam ، Feb 16, 2008

با سلام من حمید از ایران به ان دسته از دوستان که میگویند نمیشه چیزی رو به کسی تحمیل کرد چرا این اسراییل جنایت کار رو به دنیا تحمیل مکنند به نظر بنده حکم کسی که به ساحت مقدس پیامبر توهین کند حکم ارتداد دارد باید از بین برود حالا هر کس که باشد هز هر کجا

-- حمید از ایران ، Feb 16, 2008

در هند تقریبا به اندازه کل مسلمین ادمهایی هستند که گاو پرستند ایا به نظر شما اگر در هر کجای دنیا کاریکاتوری از گاو کشیدند هندوها حق ترور دارند یا دولت هند حق دارد سفیر ان کشور را احضار کند در همین کشور خودمان بیشترین توهینها به تمام مقدسات از طریق امکانات دولتی میشود و هیچ کسی حق اعتراض ندارد ولی خدا نکند که ....

-- نوید ، Feb 16, 2008

بنظر من بايد در يك روز يا هر چند روز مورد توافق روزنامه هاي كشورهاي مسلمان تصاوير مسخره اي را از مثلا پادشاه يا پرچم دانمارك بزرگ و روي صفحه اول منتشر كنند تا حداقل يك كم درس بگيرند.

-- امير طاهري ، Feb 16, 2008

salam
aga in harfa shere, shoma garbiha khayli do ru hastid age mishe karikatorhaye emame morde va emame zende ra ham dar ruznamehatun begozarid ta bed danid ke iranina ha chagadr khoshhal mishand .
drud be ruznamenegare azade

-- payambar zade ، Feb 16, 2008

dameshoon garm ke mesle kooh poshte sare hamand.
va melse ma iraniaie khorafati ke mosalmoonand nistand

-- pirooz ، Feb 16, 2008

از اینکه این نشریات کاریکاتورها رو با گستاخی و جسارت منتشر کرده اند به عنوان یک ایرانی مسلمانزاده و نه مسلمان بسیار خوشحالم
ای کاش به اندازۀ همین دانمارکی های آدمخوار « البته به روایت یکی از متعصبین با ایمان» ما ایرانیها نیز که اسلام و عرب تمامی هویت فرهنگیمان را نابود کرده، جسارت نه کاریکاتور کشیدن بلکه حد اقل جسارت گفتار میداشتیم
این را نیز دریابیم که هنوز ده سال هم نشده که تیر اسلام اینبار دنیای مدرن و غرب را هدف آیات قرانی قرار داده ، و امروز از پیامبرش کاریکاتور میکشند ، بنابراین این دانمارکی های آدمخور بسیار از مردمی که امروز بعد از هزارو چهارصد سال ننگ راه خود را نیافته اند با شعورترند که بروز یک فاجعه رو تشخیص داده و با آن به این شکل برخورد میکنند.


-- چاووش ، Feb 17, 2008

با چاووش موافقم. دم دانمارکیها گرم .

-- رضا ، Feb 17, 2008

بستگی دارد که اسلام را از دیدگاه بلند اندیشانی چون دکتر علی شریعتی و دانشمند بزرگ اینشتین(که در نامه ی خود به آیت الله بروجردی اسلام واقعی یعنی همان شیعه را کاملترین دین دانسته) ببینیم یا از دیدگاه مسلمان زاده ی نا مسلمان که خود از اسلام چیزی جز نام مسلمان را ندارد و کاستی ها و نا توانی های خود را ناشی از دین اسلام میداند مگر اسلام چه میگوید که اینان را خوش نمی آید؟آیا تسلیم شدن مطلق دربرابر فرمان خداوندی که همه چیز ما از اوست چه آسیبی برای اینان دارد که اینگونه رنگ به رخسار ندارند و دیگر راهی جز تخریب ارزش های مسلمانان ندارند مگر فریاد اسلام جز آزاد اندیشی و عدالت خواهی است مگر کجای تاریخ از مسلمان اعمال غیر انسانی سرزده.آیا جنگ های صلیبی را مسلمانان به راه انداختن جنگ های جهانی چطور و حالا به سبب اقدامات گروه هایی که خود سازماندهی کردند که اگر شمشیر عدالت علی بود همه ی اینها را بسان خوارج از پای در می آورد نابود میساخت تا اسلام پاک بماند و اگر حسین بود همه چیزش را میداد.ما با چه چیز مشکل داریم با متن قرآن با با متن مردمی که یک بار قرآن نخوانده اند مگر پیام ایران ما چه بود جز استقلال آهاد بشر که زیر سلطه بیگانگان نباشند که حالا مجبوریم تحت فشار های خارجی زندگی کنیم که از آن بدتر فشارهای داخلی اند کشور هایی که خود را حامی حقوق بشر میدانند و در عین حال خود از بزرگترین استعمارگران تاریخ اند در جوامع دنیا دم از آزادی میزنند و در متن سازمان ملل خود ناقض آزادی هستند و دنیا را تحت دیکتاتوری چند جانبه به هر سو که میخواهند میکشند.

-- علیرضا ، Feb 19, 2008

متاسفانه دنیای کنونی ما وارد مرحله ترس از اسلام شده و به جای جلوگیری از خطر بزرگ آن ِرویه مدارا و پنهان کاری و فرار از واقعیت را در پیش گرفته.بدون هیچگونه شک وشبهه ِایران بزرگترین کشور ضربه خورده از اسلام می باشد که اثرات دهشتناک آن ِقرنها پابرجا خواهد ماند.وضعیتی که به آهستگی برای بعضی از کشورهای اروپائی در حال شکل گیری است...خود کرده را تدبیر نیست...

-- alen ، Mar 6, 2008

ای نامرد ها بدانید که به پیامبری اهانت کردید که ازما که سهل است می ترسم روز
قیامت از شما هم شفاعت کند

-- بدون نام ، Mar 8, 2008

ملتی که به پیامبر دین خدا احترام نمی گذارد ، پس چه انتظاری ازشون باید داشت که بعدا به مردم خودشون هم بی احترامی کنند.

-- پیام آور حقیقت ، Mar 11, 2008

من فکرمیکنم توایران که این حکومت به پیامبرتوهین میکنه ازتوهین دانمارکی ها خیلی بدتراست تمام

-- بدون نام ، Mar 12, 2008

بايد جنبش كرد

-- محمد ضرابي ، Mar 12, 2008

آی اونایی که به آزادی بی قید و شرط معتقد هستید ببینم اگر یه نفر تو خیابون یه فحش خارمادر آبدار به شما بده چی بهش میگین ... لابد میگین "خب چون آزادی بیان وجود داره و من هم آدم چماق بدستی نیستم بنابراین عزیزم بیا با هم صحبت کنیم ببینیم آیا این نسبت های زشت شما بجا بوده یانه!!!"
... اگه این کارو بکنین که دیگران در عقل شما
شک می کنند اگر هم بر و بر طرفو نگاه کنین که ... بگذریم.خودتون بهتر میدونید جواب کسی که مدام دنبال شما راه بیفته و شما یا خانواده شما یا چیزهایی که برایتان ارزشی والا دارد را مسخره کند چیست . در ضمن اونایی که به مسلمونا(که اکثر اونها همین بدبخت بیچاره های عراق و افغانستان و ...هستند) انگ چماق بدستی میزنند کمی چشمهایشان رو باز کنن الان چماق شده اند رسانه، بمب و...چماق هم به سر اونایی می خوره که هم کشورشون رو اشغال می کنند هم اونارو و اعتقاداتشان رو مسخره می کنند آن هم به بهانه ی عنوان شیک و قشنگ آزادی بیان.

-- بدون نام ، Jul 15, 2008

مسلمانان كه روز بروز روحيه و اعتماد شان را از دين الهي دور بدانند. كفار صلاحيت و توانايي انجام بيشتر از اين كار ها را خواهد داشت.
بنآ بايد تمام مسلمين جهان پيوست شده نگذارند تا توهين به دين و توهين به پيامبر شود.

-- آموز ، Nov 12, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)