تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

چاوز: هر روز کوک مصرف می کنم

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، اعتراف کرد که مصرف کننده روزانه کوکائین است.

چاوز در جریان سخنرانی چهار ساعته اش در مجمع ملي که خبرنگاران خارجی هم حضور داشتند، اعلام کرد:« من هر روز کوکائین مصرف مي کنم». سپس بازو هایش را به مخاطبان نشان داد و ادامه داد:« ببینید حالم چه خوب است».

به نوشته روزنامه ایتالیایی ایل جورناله، چاوز که الکل نمي نوشد، گفت که فیدل کاسترو، از هاوانا برایش بستنی کوپلیا و چیزهای دیگر می فرستند، رئیس جمهور بولیوی، اوو مورالس برایم خمیر کوک می فرستد که به همه توصیه اش می کنم.

این روزنامه ایتالیایی نوشت: پروئی ها و بولیویایی ها، از دوران قدیم، برای غلبه بر گرسنگی، بطور دائم برگ کوکائین را می جوند که این موضوع در قانون اساسی گنجانده شده است. بر عکس، به گفته گزارشگر میامی هرالد، خمیر کوک یک ماده ناخالص است که دود می کنند.

هانیبال رومرو، استاد علوم سیاسی دانشگاه کاراکاس، می گوید:« این هم نشانه ای دیگر از اینکه چاوز کاملا از حد خود گذشته و نشان دهنده این است که وی از کنترل خارج شده است».

بر اساس نوشته ایل جورناله، بسیاری از تحلیلگران ونزوئلایی و کلمبیایی معتقدند که این سخنان رئیس جمهور چاوز، برسمیت شناختن مفهومی خطرناکی است که از سوی جهانیان مردود است و یک عمل غیر قانونی از سوی رئیس یک مملکت به حساب می آید.

هرنان ملدوناندو، تحلیلگر سیاسی اهل بولیوی که ساکن میامی است، معتقد است:« در لحظه ای که چاوز اعلام کرد که خمیر کوک را مصرف می کند، در واقع اعتراف کرد که ماده ای را مصرف می کند که هم در ونزوئلا و هم در بولیوی، غیر قانونی است. بعلاوه، اتهامی دقیق و واقعی را متوجه مورالس کرد که با فرستادن خمیر کوک مرتکب قاچاق مواد مخدر شده است».

نظرهای خوانندگان

هر کشوري ماده مخدر خودش را دارد ومصرف آن براي شهروندانش چندان غير عادي نيست. ترياک در ايران،چرس وبنگ در هند و پاکستان و افغانستان،ماري جوانا در امريکاي جنوبي، هرويين در اروپا وامريکا،و مواد ديگري در جاهاي ديگر که خودتان بهتر ميدانيد! و اينکه مصرف کننده آن چه کسيست،رهبر است يا رييس جمهوراست يا دانشجوست ياحمال و رفتگر است،چيزي را عوض نميکند.همه کاردارند،همه خسته اند وهمه نيازمند آرامش اند. شما سخت نگيريد.دنيا دو روزه بقيه اش هم روزبه روزه وبقول کيارستمي:زندگي ادامه دارد!

-- شاهد ، Jan 21, 2008 در ساعت 06:54 PM

خوب خامنه ای هم روزی چند وعده تریاک می کشه مگه چشه؟ اصلاً لازمه رهبری انقلابی همین مصرف مواد مخدره وگرنه که نمیشه رفت بالا منبر و حرفای پامنقلی زد؟!!!

-- عباس ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

تا اندازه ای که شایعات و گه گاه مستندات بازگو می کنند رهبران کشورهای دیگری هم مصرف کننده ی دراگ هستند . از چشم انداز شخصیتی و فردی گمان می کنم باید به آقای چاوز تبریک گفت که این گونه صادقانه اعتراف می کند اما از چشم انداز دیپلماتیک شاید می بایست به چنین اعتراف احمقانه ای پوزخند زد ! راستش تجربیات شخصی ام تایید می کند آخرین وعده ی مصرفی ایشان جنس نابی بوده است !
در هر صورت به عنوان یک شهروند ایرانی امیدوارم برکات گسترش مناسبات ایران و کشور دوست و برادر "ونزوئلا" دست کم سبب تغییر در رویکرد خود سازی فرضی رهبران جمهوری اسلامی شده ، نوگرایی و تغییر در آلات و روش های سنتی و پر دردسر را به همراه داشته باشد !
به هر حال می بایست پاسخی هر چند چنین مبتذل برای ذهن پرسشگر و نقاد خود فراهم کنیم که در حیرت است روابط حسنه ی دیپلماتیک سران کشورش با رهبران کشورهایی از این دست چه منافع و محاسنی برای ایران زمین نگون بخت خواهد داشت !

-- باربد ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

اين شجاعت چاوز را نشان ميدهد. كلن دنيا عاشق رياست.
آخر براي چه استفاده از تنباكو بايد قانوني باشد و ترياك و كوك غير قانوني؟

-- عالم دهر ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

رفیق محمود کوکولی باز ازآب دراومد.

-- hamid ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

اقلا چاوز راستش را می گويد. ولی رهبران ايران چه سپاهی و چه نظامی و چه شکری و کشوری همشان قبل از سخنرانی از پشت منقل بلند شده اند و هنوز دود ترياک در ريششان و ريه اشان و زنگ بافور در حنجره شان ولی حتا يک بار هم چنين نگفته اند! می دانيد چرا؟ زيرا آنها با اين نگفتن می توانند هفتگی چند نفر را به همين جرم بگيرند و به دار بياويزند حال ولو دليلش چيز ديگری باشد. در ضمن امروز فيلترينگ سخت تر شده.

-- کوروش از تهران ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

من مي خواستم از شاهد بپرسم كه شما چه ماده اي مصرف مي كنيد كه اينقدر طرفدار پر و پا قرص مصرف مواد مخدر هستيد؟
و اين اظهار نظر آقاي چاوز باعث سرافكندگي آقاي احمدي نژاد است كه هرروز در ونزوئلا است و پول نفت مردم ايران را بر سر سفره مردم ونزوئلا برده است.

-- محسن ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

قرار شده با ایران مبادلات جنس کنند. تریاک اعلا و وافور خوب کار خراطهای قم در عوض کوک خالص از دوست و برادر چاوز

-- مهتاب ز ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

عجب صداقتي! دست كم ما راستگويي را از ايشان بياموزيم.

-- ماني جاويد ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

جهت دريافت اطلاعات تكميلي مراجعه كنيذ به
http://ehsunk.blogfa.com/

-- احسان كيوانفر ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

در مورد نظر شاهد باید بگویم، جایگاه حقوقی افراد با جایگاه حقیقی انها فرق دارد .لذا احترام به این تفاوت، ادبیات جداگانه ای می طلبد.

-- امین ، Jan 22, 2008 در ساعت 06:54 PM

رفیق ما راست میگوید. رئیس جمهور کوکائینی و رهبر تریاکی . خداوند در و تخته را باهم خوب جور کرده است.
حکومت رهبران مواد مخدر در ایران و ونزوئلا زیاد عجیب نیست.

-- bijan ، Jan 23, 2008 در ساعت 06:54 PM

اگر این خبر درباره بوش هم بود همینا میگفتی مرگ بر کمونیسم و کمونیست

-- احمد ، Jan 24, 2008 در ساعت 06:54 PM

joone dadash be in yaroo chavez begin ye shand geram bede be manam khodaish dige sigari javab nemide!!!

-- omid titish ، Jan 24, 2008 در ساعت 06:54 PM

عملیهای جان متحد شوید!

-- رفیق برادر ، Jan 24, 2008 در ساعت 06:54 PM

مثل اینکه برادر یا رفیق محترم متوجه نشدند که کوکائین "هم در ونزوئلا و هم در بولیوی، غیر قانونی است." مواد مخدر عادی و ملی و بومی! وجود ندارد. همین قدر که شما عوامل حکومت در بین جوانان مواد مخدر پخش می کنید بس است از دبیر وب سایت خواهش میکنم این تبلیغ مواد مخدر توسط شاهد را بردارند.

-- No drugs ، Jan 24, 2008 در ساعت 06:54 PM

واقعا عجب نظر توپی دادی آقای شاهد!!!!!! خبر رو که خوندم برق از کله ام پرید نظر شما رو که خوندم قاطی کردم انگار دارم خواب میبینم

-- هادی ، Jan 24, 2008 در ساعت 06:54 PM

عجب صداقتي نشون داد، خيلي حال كردم.
ايكاش سياستمدارا، همشون و هميشه آخر صداقت بودن.....
ضمنن no drugs جون، يكي دوست داشته باشه خودشو آتيش بزنه، تو مشكلي داري؟
چندتا آدم معرفي كنم كه تو اسمشونو معتاد ميذاري اما از خود تو براي جامعه خيلي مفيدتر بودن و هستن.

عزيز من اونائي كه با مخدر از كار ميفتن، اشكالشون از جايه ديگست، شما ميتوني توصيه كني به افرادي كه احتمال ميدي از كار ميفتن كه طرف مخدر نرن، اما كسي حق نداره مصرف مخدر رو جرم بدونه، مثل روابط جنسي كه سعي ميشه هدايت بشه بدون ممنوعيت براي افراد، در مورد مخدر هم بايد فقط به جامعه توصيه بشه، نه اينكه اين ذهنيتو درست كنين كه هركي مخدر مصرف كرده بي مصرفه يا هرچي

-- http://tozyh.wordpress.com/imaginary-no-execution ، Jan 27, 2008 در ساعت 06:54 PM

به نظر من متاسفانه این خبر ها فقط جنجال تبلیغاتیه بر علیه سوسیالیسم.

-- کتایون ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:54 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)