تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ترکمنستان به ایران گاز نمی‌دهد

با گذشت ده روز قطع صدور گاز ترکمنستان به ایران هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش زمانه، در حالی‌که مسوولان بلند‌پایه ایران اعلام کرده‌اند که بخشی از جریان صدور گاز ترکمنستان به ایران ازسر گرفته شده است، منابع آگاه در شرکت ملی‌گاز می‌گویند: لوله‌های گاز ترکمنستان به روی ایران همچنان بسته است.

رسانه‌های ترکمنستان پیش از این خبر داده بودند که مسوولان این کشور قبل از قطع گاز در پيامي مكتوب به طرف‌های ایرانی آن‌ها را در جریان این تصمیم گذاشته بودند که صدور گاز به‌دليل انجام برخي تعميرات و مسايل فني به‌طور موقت قطع خواهد شد.

تلويزيون تركمنستان 2 روز پيش بدون اشاره به قطع صادرات گاز و یا ارائه توضیحاتی در باره تعميرات و زمان از سرگيري آن، تنها خبري پخش كرده مبني بر اين‌كه در سال 2007 هشت ميليارد متر‌مكعب گاز به ايران صادر شده است.

اين در حالي‌ است كه سرماي زمستان در ایران در 39 سال اخير بي‌سابقه گزارش شده و زندگي مردم استان‌هاي شمالی را مختل كرده است.

به‌دنبال قطع گاز تركمنستان، گفت وگوهايي بين طرفين در سطح سفرا و وزراي امور‌خارجه در مورد از سرگيري صدور گاز انجام شده است و طرف‌های تركمنستانی قول داده بودند در اسرع وقت اين مسايل پايان يابد و صدور گاز از سر گرفته شود، اما همه اين تلاش‌ها تاکنون بي‌نتيجه بوده است.

تركمنستان اخيرا بهاي گاز صادراتي خود را به روسيه افزايش داده و از همين رو برخي ناظران بر اين باورند اختلال و قطعي به‌وجود آمده به بهاي گاز ربط داشته باشد.

نظرهای خوانندگان

باسلام

تركمنستان كار ضد ا نساني انجام داده نميتوا ن بعنوان كشوردوست وهمسايه نگاه نمود . ايران كشور قدرت مندي است ولي روي كشور تركمنستان كه يك چهام استان شمالي كشور عزيز جمهوري اسلامي ميباشد .....

-- حسن ، Jan 16, 2008 در ساعت 05:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)