تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر کشور: مديريت سرمای کشور از آمريکا و اروپا بهتر بود

مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور ایران گفته است: مدیریت سرمای اخیر در کشور از اقدامات مشابه در آمریکا و اروپا که تجربه و تجهیزات بیشتری در این خصوص دارند، ارزنده‌تر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر کشور که در حاشیه جلسه امروز هیإت دولت با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌‌کردٰ با اشاره به نجات 60 هزار نفر در جاده‌های کشور طی این مدت، گفته که بیش از 98 درصد مردم کشور هم‌اکنون از آب، برق، گاز و نان برخوردارند و مدیریت صورت گرفته در کشور، از اقدامات مشابه در آمریکا و اروپا که تجربه و تجهیزات بیشتری در این خصوص دارند، ارزنده‌تر بود و مردم هم قدر تلاش‌های انجام شده را می‌دانند.


موج سرما بسیاری از شهرهای شمالی و مرکزی کشور را فلج کرده است (عکس از فارس)

وزیر کشور با بیان این‌که البته همان دو درصد جمعیت باقیمانده کشور نیز حدود 1.4 میلیون نفر را شامل می‌شود افزوده که ما برای رفع نیازهای این بخش از مردم نیز در حال تلاش هستیم و مردم نیز با صرفه‌جویی 10 درصدی خود، می‌توانند بسیاری از مشکلات ما را حل کنند.

این در حالی است که منابع اگاه خبر می‌دهند که گاز بسیاری از شهر‌های شمالی و غربی کشور هم‌چون؛ آمل، بابل، بابلسر، نکا، بهشهر، فریدون‌کنار، جویبار و کیاکلا و بندپی غربی و شرقی، اردیبل (با 30 درجه زیر صفر) خلخال، مشکین‌شهر، سقز هم‌اکنون قطع و مردم این شهر‌ها علاوه بر ایستادن در صف‌های طولانی نفت و گازوییل اقدام به آتش زدن چوب و استفاده از زغال آن برای گرم کردن خانه‌های خود می‌کنند.

همچنین آخرین خبر حاکی ست به دلیل ورود جبهه جدیدی از هوای سرد، فردا نیز همه مدارس استان تهران تعطیل خواهند بود.


در همین ارتباط:
سرما در ایران، پنج کشته و ده‌ها شهر فلج

نظرهای خوانندگان

من مطمئنم رفعت جون این سخن آق مصطفی رو آتو می گیره که بره کمیسیون بست بشینه!

-- هادی ، Jan 9, 2008 در ساعت 05:47 PM

به لیست شهرهای محروم از گاز،شهرهای دیگری هم می شود افزود.مشکل این است که آقایان،قطع شدن گاز را در بسیاری از شهرها انکار می کنند.گاز در بسیاری از نقاط مازندران قطع است و اگر تا دیروز ،فشار گاز شهری برای روشن شدن یک شعله چراغ خوراک پزی کفایت می کرد،امروز از آن هم خبری نیست.این وضع،ربط زیادی هم به سرمای دو-سه روز اخیر ندارد و تقریباًنزدیک به ده روز است که ادامه دارد.

-- کاوه ، Jan 9, 2008 در ساعت 05:47 PM

من واقعا نمیدونم تعطیلی دو روزه تهران و دیگر شهر ها و رفع مسئولیت از خود و پاک کردن صورت مسئله چه نشانی از مدیریت سرما داره ؟!
از این دولت این انتظار می رفت که حتی تعطیلی دوشنبه و سه شنبه رو متصل به تعطیلی جمعه کنه!
بدون شک دولتی که نفت رو بشکه ای 90 دلار می فروشه هیچ دغدغه ای نسبت به ضرر چند میلیارد تومانی تعطیلی تهران و چند شهر نخواهد داشت و اصلا این رقم ها چیزی نیستند در مقابل میلیاردها دلار "سرمایه " نفتی که به راحتی هزینه می شود !
افسوس که ایران ما همه چیز دارد و هیچ ندارد!

-- امین کیا ، Jan 9, 2008 در ساعت 05:47 PM

آخه طبق فرمایشات همین وزیر کشور خوشگل که زمانی یار غار برادر شهید سعید امامی تو وزارت اطلاعات بود هم حساب کنیم،یک و نیم میلیون نفر الآن نه آب و نون دارن که بخورن ،نه برق و گاز که از سرما یخ نزنن!پس قاعدتا هم تا حالا بعد از گذشت یه هفته دار فانی رو وداع گفتن!!!

-- ننه سرما!!! ، Jan 9, 2008 در ساعت 05:47 PM

وقاحت و تقیه در جمهوری اسلامی حد و مرضی ندارد

-- بدون نام ، Jan 10, 2008 در ساعت 05:47 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)