تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سن روابط نامشروع جنسی به پانزده سال رسید

آخرين آمار به‌دست آمده از سوي گروه "ايدز سازمان بهزيستي" نشان می‌دهد، ميانگين برقراري روابط نامشروع جنسي در ایران به مرز 15 سال رسيده است.

کارشناسان و مشاوران سازمان بهزیستی در ایران می‌گویند: "كودك آزاري جنسي به‌خصوص از سوي محارم ازجمله گزارش‌هاي هر روزه‌ای است كه به مراكز مشاوره این سازمان ارسال می‌شود."

به گزارش زمانه، روز گذشته یکشنبه، در دومين روز برگزاري كارگاه كشوري"روانشناسي جامعه‌نگر" در دانشگاه اصفهان کارشناسان همچنین تاکید کردند: "در سال‌هاي اخير معضل دوست‌يابي بين افراد متاهل بسيار شايع شده است، به طوري‌كه برخي از مردان كه اين ارتباطات در آنان شايع‌تر است، اين اقدام را يك نوع حق بي‌چون و چرا براي خود مي‌دانند."

برخی دیگر از روانشناسان شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی، با اختصاص موضوع سخنرانی خود در مورد ناهنجاری‌ها و گرایش‌های یرمعمول دختران در ایران، اعلام کرده‌اند:"بيكاري، اعتياد جوانان كه از علل افزايش سن ازدواج دختران است، باعث گرايش آن‌ها به ازدواج و يا رابطه پنهاني با مردان متاهل با موقعيت‌هاي اجتماعي بالا شده است."

"شهنازشيباني" كارشناس دفتر مشاوره و خدمات روان شناختي بهزيستي كشور گفت: "بسياري از افراد به‌خصوص زنان و مادران از ترس انگ‌هاي اجتماعي با موضوعات ديگري مانند استرس، اضطراب براي خود و يا فرزندانشان به مركز مشاوره مراجعه مي‌كنند، اما پس از مطالعه و پي‌گيري متوجه مي‌شويم كه علت اين استرس‌ها یا رابطه پنهاني همسر در بیرون از خانه است یا این‌که دختر و يا پسر آنان مورد تجاوز جنسي از سوي محارم و يا نامحرم قرار گرفته است."

به گزارش ایرنا، در نخستين كارگاه روانشناسي جامعه‌نگر در دانشگاه اصفهان، موضوع مراكز سلامت روان محلي مورد بحث و بررسي كارشناسان قرار گرفت. شناسايي صلاحيت‌ها براي مديريت، آموزش مسوولان سلامت روان محلي و رهبر گروه از ديگر موضوعات مورد بحث در اين كارگاه آموزشي، كشوري بوده است. اين كارگاه دو روزه از سوي سازمان بهزيستي اصفهان با حضور نمايندگان و معاونين پيشگيري بهزيستي استان‌ها برگزار شد.

نظرهای خوانندگان

از تیترتون خجالت بکشین... رابطه نامشروع!!!؟

-- HooMan ، Jan 28, 2008 در ساعت 01:39 PM

کودک آزاری جنسی اصطلاح درستی نیست. به جایش باید گفت آزار جنسی کودک.

-- مریم ، Jan 28, 2008 در ساعت 01:39 PM

نتيجه محدود كردن روابط عادي دختر و پسر اين است كه اين روابط به سمت محارم سوق پيدا كند و در خفا انجام شود.
در واقع ما نمي توانيم واقعيت و حقيقتي را كه وجود دارد و نياز طبيعي انسان است انكار كنيم. اين غريزه به هر صورت وجود دارد و اگر از راه طبيعي پاسخ داده نشود به سمت راه هاي غير طبيعي سوق پيدا مي كند.
بهترين راه پاسخ به اين غريزه ازدواج است و لازمه آن يك رابطه در حد عادي بين دختران و پسران است مثلاً در فعاليت هاي اجتماعي مانند گروه هاي موسيقي، تئاتر، فعاليت هاي علمي و ... تا بتوانند از يكديگر شناخت بيشتري داشته باشند و به يكديگر علاقمند شوند و در نهايت منجر به ازدواج شود.
و البته مهمترين عامل عدم ازدواج وضعيت اقتصادي و بيكاري جوانان است كه متاسفانه مشكل بيكاري روز به روز وضع بدتري پيدا مي كند.

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 01:39 PM

vay be roozi ke begandad namak

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 01:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)