تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پسر بی نظیر بوتو جانشین وی شد

در پایان جلسه امروز اعضای ارشد حزب مردم پاکستان در باره انتخابات و تعیین رهبر آینده این حزب، بیلاوال بوتو، فرزند نوزده ساله بی نظیر بوتو به عنوان رهبر حزب و آصف علی زرداری همسر بوتو به عنوان کفیل رهبری حزب برگزیده شدند.


پسر و همسر بوتو به عنوان جانشین و کفیل رهبری حزب مردم پاکستان تعیین شدند

فرزند نوزده ساله بوتو که دانشجوی حقوق دانشگاه آکسفورد است، همچنین قرار است تا متن وصیت نامه وی را برای همگان قرائت کند.

در همین حال شبکه های تلویزیونی پاکستان، تصاویر ضاربان بی نظیر بوتو در لحظه ترور را منتشر کرده اند که یکی از آنها اسلحه کمری خود را به سوی وی که از پنجره سقفی خودروی خود بیرون آمده است، نشانه رفته است.

دراین تصاویر که نخستین بار در شبکه دان به نمایش درآمد، فردی که اسلحه خود ر از فاصله ای بسیار نزدیک به سوی بوتو نشانه گرفته است کت تیره و عینکی آفتابی برچشم دارد.

مقامات رسمی می گویند پیش از آن که انفجار توسط فرد دوم رخ دهد، ضارب سه گلوله به سمت سر بی نظیر بوتو شلیک کرده بود. اما وزارت کشور پاکستان منکر مرگ رهبر حزب مردم پاکستان به دلیل اصابت گلوله یا ترکش های انفجار شده است و آن را به ضربه مغزی در اثر اصابت سر به پنجره سقفی مرتبط دانسته است.


تصویری از لحظه ترور بی نظیر بوتو که ضارب اسلحه خود را به سمت وی نشانه گرفته است

ادعایی که با خشم و اعتراض نزدیکان بی نظیر بوتو روبرو شد، با این حال دولت پاکستان اعلام کرد که حاضر است در صورت لزوم دستور نبش قبر نخست وزیر پیشین پاکستان را بدهد.

به دنبال شورشهای گسترده ای که پس از ترور بوتو در پاکستان به وقوع پیوسته است تا کنون چهل نفر جان باخته اند و شب گذشته رئیس جمهور این کشور دستور سرکوب شورشیان را به نیروهای مسلح صادر کرد.

در همین ارتباط:

القاعده: ارتش پاکستان بوتو را کشت

نظرهای خوانندگان

انتخاب " بیلاوال" پسر 19 ساله بی نظیر بوتو به عنوان رئیس حزب مردم پاکستان و همچنین تعیین شوهر وی برای معاونت این حزب از جمله ویژگی های منحصر بفردی است که عمدتا تنها در شرق و به بیان بی تکلف تر در جهان سوم شکل می پذیرد.انتخابی که با بیان آخرین جمله بی نظیر بوتو از زبان مشاور ارشد وی مقدمه چینی میگردد.
به گفته صفدر عباسي مشاور ارشد بي نظير بوتو نخست وزير سابق پاکستان اخرين کلماتي که وي پيش از مرگ بر زبان راند جمله " زنده باد خاندان بوتو " بوده است . نمیدانم بوتو مرحوم در آن لحظه به چه چیزی فکر می کرده ولی ایکاش بجای " زنده باد خاندان بوتو" یادگار " زنده باد دموکراسی " را از خود بر جای میگذاشت ، که خب البته در آن صورت شاید پسر 19 ساله اش رهبر حزب نمی شد!.
www.SHOCARAN.blogspot.com

-- shocaran ، Dec 31, 2007 در ساعت 08:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)