تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

باقی به دلیل حمله عصبی بستری شده است

عماد الدین باقی رییس انجمن دفاع از زندانیان سیاسی که دیروز به علت وخامت حالش از اوین به بیمارستان منتقل شد، روز پنجشنبه نیز تحت مداوا بوده است.

روز چهارشنبه سهراب سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته بود که "حال عمومی باقی مساعد نبود و وی به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده است"، ولی در عین حال تاکید کرده بود که او همان شب به زندان بازگردانده خواهد شد.

با این‌حال صالح نیکبخت وکیل باقی روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفته است که مداوای او روز پنجشنبه نیز ادامه یافته و خانواده‌اش موفق به دیدارش شده‌اند.

نیکبخت به نقل از پزشک باقی گفته که او روز چهارشنبه به دلیل فشارهای روانی شدید، در سلول خود دوبار دچار حمله عصبی شده است و حالش به وخامت گراییده است.

به گفته نیکبخت حال باقی هم‌اکنون به وضع عادی برگشته است.

عمادالدین باقی رییس کانون حمایت از زندانیان سیاسی و فعال مخالف اعدام پیش از دستگیری اخیرش به اعتراض‌های مکرر و شدیدی نسبت به موج اعدام‌های اخیر و رفتارهای غیر انسانی با بازداشت شد‌گان در طرح موسوم به برخورد با اراذل و اوباش پرداخته بود.

نظرهای خوانندگان

انشاء الله که خداوند به شما توفیق و به خانوادۀ محترمتان صبر عطا کند صمیمانه عشق می ورزم به کسانی که برای حق و حقیقت زندگی می کنند و اینقدر این روزها با هر خبری که می خوانم از ناحقی بغز در گلو دارم وقتی از حق خبری می شنوم فقط آرزوی بهبود شرایط موجود را از خدا خواستارم به حق همان حقیقتی که برای احقاق آن در چنین شرایطی هستید در پیشگاه حق سربلند باشید خداوند حافظ شما باشد

-- هما ، Dec 27, 2007 در ساعت 04:11 PM

عماد باقی در سالهایی که عضو سپاه بود از عمله ظلم و پرونده سازی علیه بندگان خدا بود و در این راه کوچک ترین ملاحظه ای برای احترام اجتماعی و شخصیت مردم نداشت. کار آن قدر بالا گرفت که خوبان سپاه اورا از سپاه اخراج کردند. نوشته های آن روزش در دست است که بر تندروی و ستمکاری او در آن روز ها که به تازگی سگ ها را گشوده و سنگ ها را بسته بودند شهادت می دهد. هیچ وقت هم از آن کارها و ستم ها پشیمانی نشان نداد مگر چند کلمه کلی بی معنی. هنوز هستند کسانی که توبه اورا واقعی نمیدانند. حالا گرفتار همان وضعی شده که خود برای افراد بی دفاع و بی گناه می پسندید. بر او گوارا باد.

-- شهریار پ ، Dec 27, 2007 در ساعت 04:11 PM

اقای باقی عزیز آرزوی سلامتی و برای خانواده ی محترم شان آرزوی صبر و بهروزی دارم. شب سیه سحر شود.

-- فرهاد ، Dec 27, 2007 در ساعت 04:11 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)