تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ترکیه شمال عراق را بمباران کرد

در ادامه درگیری‌های ترکیه و شورشیان پ کا کا، هواپیماهای این کشور بامداد یکشنبه بار دیگر شمال عراق را بمباران کردند.


عکس از آسوشیتدپرس

به گفته جبار یاور، یک سخنگوی شبه‌نظامیان کرد بخش خودگران شمال عراق در این حمله "هشت هواپیمای جنگی ترکیه دهکده‌های مرزی در نزدیکی کوه‌های قندیل را بمباران کردند" که در پی آن برخی از خانواده‌ها از روستاها فرار کردند. کوه‌‌های قندیل در تلاقی مرز ایران، عراق و ترکیه قرار دارند.

با این حال علی باباجان، وزیر امور خارجه ترکیه هرگونه اقدام نظامی این کشور علیه مناطق غیر نظامی را رد کرده است. باباجان در تلویزیون ترکیه گفت: "باید به اطلاعیه‌های نیروهای نظامی ترکیه اعتماد کنید."

فرماندهی کل ارتش ترکیه اعلام کرده است که هواپیماهای این کشور "مناطقی در زاپ، هارکوک، آواسین و کوه‌های قندیل را بمباران کرده‌اند."

حزب کارگران کردستان (پارتی کارگران کردستان) از سال 1984 مبارزه مسلحانه خود را در جنوب شرقی ترکیه آغاز کرده است. پایگاه‌های عمده پ کا کا در کوه‌های صعب‌العبور قندیل قرار دارد.

پ کا کا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حملات هوایی و توپخانه ارتش ترکیه هشت سال به طول انجامیده است. این اطلاعیه می‌افزاید حمله هوایی ترکیه در پی یک ماه پرواز شناسایی هواپیماهای آمریکایی در منطقه صورت گرفته است.

ارتش ترکیه نیز می‌گوید حمله هوایی از ساعت 1 تا 4:15 بامداد ادامه داشته و پس از این که هواپیماها منطقه را ترک کردند، توپخانه آتش خود را آغاز کرد.

رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در تلویزیون با ستایش از حمله "موفقیت‌آمیز" ارتش گفت: "شب گذشته نیروهای نظامی ترکیه حمله هوایی همه جانبه‌ای علیه مواضع این گروه تروریستی در شمال عراق انجام دادند."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)