تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انفجار دوبمب پایتخت الجزایر را به لرزه درآورد


انفجار دو بمب در الجزیره دهها نفر را به خاک و خون کشید. رویتز

روز سه‌شنبه انفجار دو بمب الجزیره، پایتخت الجزایر را به لرزه درآورد. یکی از این بمب‌ها درکمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل منفجر شده است.بمب دیگر در برابر ساختمان دیوان عالی منفجر شد و یک اتوبوس حامل دانشجویان را متلاشی کرد.

به گفته مسئولان بیمارستانی دست کم 62 نفر در این دو انفجار کشته شده‌اند. همچنین گفته می‌شود خارجی‌ها نیز در میان کشته‌ و زخمی‌ها وجود دارند. وزیر کشور الجزایر اعلام کرده است که دفتر سازمان ملل هدف حمله انتحاری قرار گرفته است.

دفتر سازمان ملل واقع در منطقه‌ای به نام حیدره است که بسیاری از سفارتخانه‌های خارجی نیز در آنجا مستقر هستند. این منطقه همچنین محل اقامت شماری از مقامات بلندپایه الجزایری است.

امسال الجزایر شاهد موجی از انفجارها بوده است که بیشتر آنها را القاعده به عهده گرفته است.
در رشته انفجارهایی که شاخه شمال آفریقای القاعده امسال مسئولیت آن را به عهده گرفته است، بیش از 100 نفر جان خود را در الجزایر از دست داده‌اند.

از سوی دیگر پس از باطل اعلام شدن نتیجه اتخابات پارلمانی در سال 1992 که در آن جبهه نجات اسلامی به پیروزی بزرگی دست یافته بود، جنگ داخلی خونینی در این کشور جریان پیدا کرد که در دهه نود بیش از 100 هزار نفر را به کام مرگ فرستاد. این خشونت‌ها به طور نسبی کاهش یافته است.

در ششم سپتامبر در پی حمله‌ای که هدف آن رییس جمهور عبدالعزیز بوتفلیقه بود ، 22 نفر در شرق الجزایر کشته و 100 نفر زخمی شدند.

3 روز پس از آن نیز در حمله‌ای انتحاری به یک پاسگاه گارد ساحلی در شرق این کشور 30 نفر کشته و 40 نفر زخمی شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)