تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حدادعادل: نمی‌خواهم رییس مجلسی باشم که دولت را تضعیف کند

غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس ایران، در یک سخنرانی خ در دانشگاه تهران درباره نسبت خود با دولت سخن گفت و از دانشجویان خواست که از وی نخواهند تا دولت را تضعیف کند.

به گزراش فارس، رییس مجلس ایران گفت: "برخی می خواهند آقای احمدی‌نژاد را تضعیف کنم که بگویند مجلس نیرومند است. من چنین اعتقادی ندارم و نمی‌خواهم در چنین مجلسی رییس باشم. ستیزه جو بودن و در مقابل دولت ایستادن در راس امور بودن نیست."

حداد عادل افزود: "من سئوال می کنم که در راس امور بودن یعنی چی؟ عده ای می‌گویند که مجلس باید دائما با دولت بجنگد و رییس مجلس با رییس جمهور ستیزه کند. من آقای احمدی‌نژاد را تضعیف کنم که بگویند که مجلس نیرومند است. من چنین اعتقادی ندارم و نمی‌خواهم در چنین مجلسی رییس باشم برای این که این را تفسیر غلطی از در راس امور بودن می‌دانم چرا که ستیزه جو بودن و در مقابل دولت استادن در راس امور بودن نیست ولی اگر معنی آن این است که مجلس در برابر قوه مجریه استقلال داشته باشد من به شما اطمینان می‌دهم که این مجلس استقلال خودش را در برابر دولت حفظ کرده است."

در آستانه انتخابات آینده مجلس، مجلس هفتم با حملات تندی از سوی اصلاح‌طلبان مواجه شده است. اصلاح‌طلبان رویکرد مجلس را در کنترل دولت ضعیف ارزیابی می‌کنند.

رییس مجلس گفت: "این حرف‌هایی که خیلی‌ها می‌زنند و می‌خواهند مجلس را تحریک کنند که در برابر دولت بایستیم این‌ها می‌خواهند ما و دولت در مقابل هم بایستیم و فریاد و جنجال به راه بیافتد و این مجلس هم مثل مجلس قبلی شود و مردم از مجلس اصولگرا متنفر شوند و دیگر به اینها رای ندهند. با ایجاد دعوا میان مجلس و دولت می خواهند به این هدف برسند و برخی می‌خواهند تبلیغ کنند که حدادعادل می‌خواهد رییس مجلس شود."

او در پاسخ به سوال دیگری در مورد موسویان که چرا مستندات این پرونده افشا نمی‌شود ؟، نیز گفت: "مسئله آقای موسویان که مربوط به پرونده هسته‌ای ایران است که احتمال خطایی داده شده است و مسئله پیچیده‌ای است که من هم گفتم اگر ایشان تبرئه شده باشد باید خوشحال باشیم و قضاوت نکردم. من جزئیات پرونده را نمی‌دانم و در این مساله قوه قضاییه باید قضاوت کند اگر چیزی افشا شده باشد که قوه قضاییه برخورد می‌کند و اگر کسی بی گناه است که نباید بی گناهی، گناه‌کار معرفی شود. اگر روشن شود که آقای موسویان بی گناه است من خوشحال می‌شوم و شما هم باید خوشحال باشید و این مساله‌ای طبیعی است. من معتقدم که نباید به قاضی فشاری وارد شود و اگر رییس جمهور هم اسنادی دارد باید در اختیار قوه قضاییه و رهبری قرار دهد."

نظرهای خوانندگان

آقایان بعد از سال‌ها متوجه نشدند انتقاد تضعیف نیست؟
هر بار در سر هر موضوعی گفتند فلان اعتراضی نکنید که حکومت ضعیف می‌شود، فلان نکنید که وحدت کم می‌شود، فلان ....

و به این وضعیت افتضاح رسیدیم، دیگر بس است

-- صادق ، Dec 9, 2007 در ساعت 03:41 PM

khob boro, kassi jeloto nagerefteh. Martikeh mikhahi rahat bechapouni o kassi kari be karat nadashteh bashad? Na nemishe, hameye shoma rouzi javabgou khahid boud

-- بدون نام ، Dec 10, 2007 در ساعت 03:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)