تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

از فردا با دختران چکمه‌پوش برخورد می‌شود

رییس پلیس تهران اعلام کرد که از روز یکشنبه برخورد با بدحجابان زمستانی آغاز می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس، سردار احمدرضا رادان روز شنبه پس از همایش توجیهی یگان‌های اجرای كننده طرح امنیت اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: "این طرح با افزایش گشت‌های طرح امنیت پلیس و با حضور عوامل زن و مرد در پلیس در زمینه بد پوششی زمستانی فعالیت می‌كنند."

نیروی انتظامی اعلام کرده است استفاده از چكمه‌های بلند روی شلوار، استفاده از كلاه به جای روسری، استفاده از مانتوهای تنگ و چسبان و استفاده از كاپشن‌های كوتاه به جای مانتو از جمله مصادیق برخورد با بد پوششی است.

سردار رادان که همواره از برخوردهای نیروی انتظامی که بسیاری آن را "خشن" یا "غیرقانونی" می‌دانند دفاع کرده است درباره چگونگی برخورد با دختران و زنان گفت: "برخورد با این افراد همانند تابستان است به طوریكه اگر موضوع با تذكر در محل قابل رفع شدن نباشد فرد به مراكز امنیت عمومی پلیس منتقل، مورد مشاوره قرار گرفته و با دعوت از خانواده‌ها و اخذ تعهد و تغیر وضعیت ظاهری و ایجاد سابقه انتظامی مرخص می‌شود."

وی گفت: "پرونده افرادی‌ كه در اجرای تخلفات خود اصرار داشته باشند و یا برای بار دوم دستگیر شده باشند به مرجع قضایی ارسال می‌شود."

رییس پلیس تهران همچنین بار دیگر اعلام کرد با فروشگاه‌هایی که البسه و کفش‌های مورد تایید این نیرو را عرضه نکنند برخورد می‌شود.

از رییس پلیس تهران سئوال شد كه مصادیق برخورد با افراد بدحجاب در كجا تعیین می‌شود كه وی پاسخ داد: "این مصادیق در ستاد جرائم خاص كه متشكل از نماینده قوه قضاییه، پلیس، سپاه، وزارت اطلاعات و دستگاه‌های فرهنگی است بسته می‌شود."

سردار رادان همچنین با اشاره به فعال شدن پیست‌های اسكی در زمستان گفت: "در این مراكز حضور پلیس زن در كنار پلیس مرد پیش‌بینی شده است."

وی گفت: "كلیه پلیس‌های زن كه در این مراكز بكار گرفته می‌شوند دوره‌های ویژه‌ای از جمله دوره اسكی را دیده‌اند."


رادان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اعلام كرده‌ است كه در اجرای طرح امنیت اجتماعی ملاك ما شرع است نه عرف و بنابراین پوشیدن چكمه‌های بلند چه مشكلی خواهد داشت گفت: "قرار گرفتن شلوار در داخل پوتین‌های بلند ایجاد تبرج (خودنمایی به نامحرم) می‌كند و بنابراین از لحاظ شرعی نیز مشكل دارد. "

Share

نظرهای خوانندگان

این جمله آخر رادان خیلی جالبه. من نمی فهمم پوشیدن چکمه روی شلوار چه اشکالی داره و کجاش خود نما یی است؟ وقتی هیچ قسمتی از بدن و پا بیرون نیست، چکمه چه ایرادی داره؟ اگر وضع مردان آنقدر خراب است که با دیدن یک مشت چرم به اسم "چکمه" حالشان دگرگون می شود، پس به نظرم چادر هم بی فایده است چون خود نمایی است و ممکن است نا محرم حالش دگرگون شود. با این حساب یا کل مردان را تبعید کنید به خارج ایران یا کل زنان را، که دیگر از این مشکل ها پیش نیاید. اگر پیغمبر اسلام الان زنده بود خودش از کار این رژیم خنده اش می گرفت.

-- حنیف ، Dec 8, 2007

پلیس زن اسکی باز نداشتیم که به برکت جمهوری اسلامی آن را هم پیدا کردیم.

اگر در مملکت اینهمه زن مستعد و ورزشکار و حرفه ای در زمینه اسکی هست، به جای اینکه به آنها چوب و چماق بدهند که مردم را تعقیب کنند و در قله کوه کتک برنند، روی آنها سرمایه گذاری کنند تا در مسابقات بین المللی اسکی شرکت کنند و مدال بیاورند و باعث افتخار ایران شوند.

-- لیلا ، Dec 8, 2007

پلیس زن اسکی باز چادری بدون چکمه نوبره!

-- رامین ، Dec 8, 2007

من نفهمیدم پلیس قانونگذاره یا مجری قانون !این اقای رادان این قوانین رو از کجاش در آورده ؟ حتما اقای رادان با دیدن چکمه حالی به حالی شده ! به حق چیزای نشنیده واقعا با داشتن چنین سرانی نیازی به برنامه فکاهی و طنز نداریم !

-- nazli ، Dec 9, 2007

?aghaye radan nesbati ba taleban nadaran

-- shams ، Dec 9, 2007

خلایق هر چه لایق!

-- هومن راهزاد ، Dec 9, 2007

شمس عزيز با طالبان را من نمي دانم اما شنيدم شوهر خواهر احمدي نژاد است

-- ش ، Dec 9, 2007

اخه من نميدونم پوتين كجاش مشكل شرع داره بگيد با زيبا اي زنان ما مخالفين دوست دارين همه چادر عربي بذارن؟ اون از رييس جمهورمون كه تو ريشش ....اين هم از رادان كه ابرو هاش داره ميره تو چشش . بگين ما باا زيباي زن ايراني مخالفيم ديگه زشت پرست ها اين نظام زشتارو دوست داره فقط

-- مهرداد ، Dec 9, 2007

وقتی آقایون با دیدین برجستگی سینه مانکن های پلاستیکی حالشان دگرگون می شود و دستور می فرمایند که این بخش از بدن مانکن های پلاستیکی موجود در ویترین ها بریده شوند، انتظار دارید با دیدن چکمه چرمی حالشان دگرگون نشود؟

-- امیر ، Dec 9, 2007

ای خاک بر سر این پلیس احمق بکنم. آخه مگه با چوب چماق میشه مملکت داری کرد. این آجان فکر می کنه همه کاره است.

-- بدون نام ، Dec 9, 2007

من خودم از اول با این حرکت ضد بی حجابی نیروی انتظامی کاملا مخالف بودم. اما الان واقعا نظرم عوض شده. ماها هرچقدرم که بخوایم الکی ادای روشن فکرها رو در بیاریم و بگیم که "نه بابا زنها اگه لختم بیاندبیرون ما با جنبه تر از این حرفا هستیم که خدای نکرده اونجامون چیزیش بشه یا قلقلکمون بشه" باز هم حقیقت چیز دیگری است. حقیقت اینه که هر حالت تحریک کننده ای موجب اذیت شدن انسان میشه. اونم توی جامعه بسته ای مثل ایران که هیچ راه تخلیه جنسی معمول و مقبولی وجود نداره. از وقتی که این زنای بد ریختو می گیرند واقعا توی خیابون آرامش بیشتری دارم. فکر می کنم یه مقدار آرامش روانی ام بیشتری دارم. بابا من دلم می خواد آدم ببینم نه یک تابلوی نقاشی متحرک. نه یک عروسک. نه یک مانکن.
هنوز مونده که ما دم از آزادی زنها و حقوق شهروندی بزنیم.هنوز مونده که واقعا بفهمیم زیبایی چیه. هنوز مونده بخوایم آدم باشیم نه اینکه ادای آدما رو در بیاریم. انصافا اگه به ملت بافرهنگ ما!!! آزادی بیشتری داده بشه چی کار می کنند؟ لابد میشیم مثل اروپا!!!!
هنوزم حرف خواهرم که آمریکاست توی ذهنمه می گفت" زنای ایران جدیدا مدل آرایش فاحشه های آمریکا رو تقلید می کنند."

-- فربد ، Dec 9, 2007

حقتان است بكشيد ملت در خواب گران

-- حميد ، Dec 9, 2007

دیگه همه چی از مسخره بودن هم گذشته! درجه احمقی و بی شعوری تا چه حد آخه؟ چرا اینا فکر می کنن می تونن برای مردم تکلیف تعیین کنن که چجوری زندگی کنن! البته جواب سوالم معلومه! حتما می تونن دیگه! وقتی همه رو انقدر می ترسونن که هر چی می خوان انجام می دن و هیچ کس جرات نداره صداش در بیاد یعنی می تونن دیگه! همه چی این مملکت به گند کشیده شده اه!

-- من! ، Dec 9, 2007

اگر پوتین بد است ، چرا با پوتین (ولادیمیر) بده ،بستان دارند؟ اگر این منع شرعی دارد ، آن هم باید منع شرعی داشته باشد، در ضمن اگر خود ِ اهل بیت و اعوان و انصارشان نعل یا نعلین را خوش آیند ، چرا دیگران را منع از پوتین و مجبور به چیزهای دیگر می کنند؟ نیم شعر: چون به خلوت می روند آن کار ِ دیگر می کُنند!

-- Irani ، Dec 9, 2007

واقعا جای تاسف داره. اولای دولت نهم التماس می کردند که پاچه شلوار زنان در تابستان از زانو تا ساق پا پایین بیاید، حالا چکمه هم ممنوع شد؟ وضع آنقدر مسخره شده که به قول اون دوستمون(لیلا) که در اول نظرات گفت، پلیس زن اسکی باز تربیت کرده اند که در زمستان بکوبد و زنان را تا قله کوه تعقیب کنند و در آن برف و سرما در نوک قله ملت را کتک بزنند! واقعا وضع مسخره ایست. در همه جای دنیا افرادی که از زندگی و شهر خسته شدند به نوک کوه پناه می برند و ساعاتی در تنهایی خستگی در می کند، اما اینجا در ایران کسی که به نوک کوه هم پناه می برد می آیند و کتکش می زنند و بنده خدا نه تنها خستگی اش در نمی رود بلکه با چشم کبود و پای شکسته به بهداری زندان اوین منتقل می شود.

من احساس می کنم هر چی مردم کوتاه می آیند اینا پر توقع تر می شوند و سفت و سخت تر می گیرند و عرصه ها را یکی یکی تنگ می کنند. واقعا اگر ملت یک جو غیرت داشت تا حالا صد تای اینا رو سر به نیست کرده بود

-- علیرضا ، Dec 9, 2007

آقای مهرداد، باجناق احمدی نژاد اون سردار احمدی مقدم هستش که رییس ناجا هستش و هر غلطی بخواد می کنه. چند روز پیش آمدند در خونه دوست صمیمی من و او را در حالی که تب داشت با کتک دستگیر کردند که ببرند سربازی. دوست من پدرش مریض قلبی است و چند بار عمل قلبی کرده ولی به دوستم معافی نداده اند چون چند هفته غیبت داشته، و او را با این وضع بردند سربازی.
همه این مشکلات تقصیر رییس ناجا احمدی مقدم است. قرار بود فامیل بازی تعطیل بشه اما احمدی نژاد اول از همه فامیلش که ستوان بوده را آورده و به او درجه سرتیپی داده و کرده رییس ناجا.

-- حمید ، Dec 9, 2007

آقای فرید، اگه شما با آزادی مردم مشکل داری و وقتی زنها رو توی بسته بندی می بینی احساس آرامش می کنی، برو عربستان زندگی کن که یک عمر راحت باشی. دیگه چرا برا توجیه کردن خواسته ات به مردم انگ بی ظرفیتی می زنی؟ چرا مردم را بهانه می کنی و می گی نباید روی آزادی رو ببینند؟ آزادی نداشته باشند که شما آرامش داشته باشی؟
من پیشنهاد می کنم شما که هر چیزی تحریکت می کنه یک فکری به حال خودت بکنی تا برای بقیه چادر چاقچور تجویز نکنی.در ضمن شما نماینده چند نفر هستی که می گی "ما هنوز به حدی نرسیدیم که دم از آزادی شهروندی بزنیم..."؟؟؟ شما چرا از طرف همه ملت حرف می زنی؟

-- مونا ، Dec 9, 2007

خانم مونا،
من فقط نظر شخصی خودم رو گفتم. نظر شخصی من می تونه در مورد خودم، شما، ایران یا حتی کل دنیا باشه. ولی باز هم می گم نظر شخصی منه.(ممکنه هم اشتباه باشه ولی کجای صحبت قبلی من این نکته ذکر شده که همه ایرانی ها این نظر رو دارند؟ اتفاقا به نظر من سیاست بازی و مخالفت با احمدی نژاد و.. باعث شده اگه چیزخوبی هم وجود داشته باشه نبینیم یا اینکه ببینیم اما هیچ وقت حاضر نشیم رو راست اعتراف به درستیش بکنیم.)

از طرفی کسی نگفت چادرچاقچور خوبه. اصلا هم خوب نیست. حتی لازم نیست آدم دلیل بیاره که خوب نیست.
ولی بی خود خودمون رو گول نزنیم. ما مردم طرفدار تجدد هستیم نه تمدن(نظر شخصی!!!). فقط نشستیم ببینیم که توی ماهواره چی نشون می دن فردا همون رو تقلید کنیم. درست نمی گم؟
انصافا در کدوم کشور متمدنی زنها مثل ایران هستند؟ آمریکا؟ فرانسه؟ هلند؟ من هیچ کدوم رو این شکلی ندیدم.
حقیقت امر اینه که ما دنبال زیبایی نیستیم. نمی خوایم آراسته باشیم. فقط پامون رو کردیم توی یه کفش که حتما باید مانکن بشم بعدا از خونه بیام بیرون. خوب که چی بشه؟ همه مشکلات ما حل شده فقط مونده ما با چکمه بیایم بیرون؟ ببینم اصلا یاد گرفتیم که وقتی حرف مخالف می شنویم تحمل کنیم. درست نقد کنیم؟ و درست حرف بزنیم؟ آیا یاد گرفتیم که توی خیابون حداقل درست رانندگی کنیم؟ آزادی رو توی خونه تمرین کردیم؟ هنوز مونده خانوم عزیز!. مشکلاتی مه ما داریم اونقدر زیاد هست که حالا حالا ها نوبت به چکمه پوشیدن نمیرسه!
مخالفت با احمدی نژاد و ... نباید باعث بشه که الکی با هرچیزی مخالفت کنیم. پس عقل به چه درد می خوره؟

-- فربد FarBod ، Dec 10, 2007

اینها همه اش تقصیر جنس دومیهاست که حتی بعضی مواقع بعضی هاشون بعضی بوهای جاذب از خودشان بروز میدهند که قطعا باید از طرف جناب رادان یاران ایشان و مراجع عظام و که تماما باید جنس اولی باشند مورد رسیدگی قرار گیرد

-- [email protected] ، Dec 10, 2007

واقعا شرم آور هستش که ایران در قرن بیست و یک، در قرن هوا کردن آپولو، با پوتین زنان مشکل دارد
البته شاید بتوان اجمالا ایران را در عصر کنونی با بقیه کشورها مقایسه کرد. بقیه کشور ها آپولو هوا می کنند، اما ایران در مورد مسایل اجتماعی و امنیتی و به خصوص سیاست خارجی "فیل هوا می کند"

-- رضا ، Dec 11, 2007

آقای فرید فکر نمی کنید تمام این احتمالا بی ظرفیتی یک عده به خاطر این همه محدودیت باشه که جامعه براشون ایجاد کرده؟ این شده یک جور تخلیه روانی برای اون ها! اما وقتی مدتی از آن بگذره همه چیز عادی می شه! به هر حال بعد از این همه محدودیت، زمانی برای این تخلیه روانی چه برای دختر ها و چه پسر ها لازم هست تا همه چیز به حالت عادی برگردد! هر چه این مرحله به تعویق بیافتد اوضاع بدتر می شود!

-- من! ، Dec 12, 2007

واقعا متاسفم در ایران صاحب تمدن پارسی در عصر انفجار اطلاعات چکمه -مدل مو ..... جزو مشکلات لاینحل کشور شده ؟؟؟؟موافق ومخالف هر دو دیوانه و احمق اند!!!! این بحث ها سرکاری وانحرافی است خاک بر سر ما با این تفکرات عقب مانده!!؟؟؟

-- بدون نام ، Dec 20, 2007

وقتی بوی فاضلاب همه جا رو بر میداره تنها راه حل کشیدن سیفونه...حالا هی بشینین فلسفه بافی کنین...در حالی که خانه از پایبست ویران است...

-- shakiba ، Jan 7, 2008

من تبریک می گم به خانمهای تهرونی که علیرغم سخت گیریهایی که می شه، باز هم آخرین مدل چکمه های بلند و زیبا رو می پوشن، آخه جلوی زیبایی رو که نمی شه گرفت. آفرین به خانمهای شیک و خوشگل تهرونی که به هیچ وجه از زیبایی پاهاشون در فصل زمستون نمی گذرن

-- مهرداد ، Jan 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)