تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

معلم انگلیسی در دادگاه شریعت سودان

معلم انگلیسی که به خاطر نامی که شاگردانش در سودان بر یک عروسک اسباب‌بازی گذاشتند به زندان افتاده بود، روز پنجشنبه در دادگاه شریعت خارطوم حاضر شد.

علت به زندان انداختن و به دادگاه بردن گیلیان گیبون آن بود که او در کلاس درس، هنگامی که در سپتامبر گذشته درباره قلمرو جانوران به شاگردان هفت ساله‌اش در یک مدرسه خصوصی انگلیسی درس می‌داد از آن‌ها خواست بر روی یک خرس عروسکی (Teddy Bear) اسم بگذارند.

دختران این کلاس چند نام پسرانه را پیشنهاد کردند و در نهایت 20 نفر از 23 شاگرد کلاس نام محمد را برای او برگزیدند. سپس به رسم انجام فعالیت‌های کلاس دانش‌آموزی نوشته‌های دیگر شاگردان را در یک دفترچه جمع کرد که روی آن تصویری از همان خرس عروسکی بود و رویش نوشته بود "نام من محمد است".

پس از آن، والدین دانش‌آموزان مدرسه از این خانم معلم اهل لیورپول شکایت کردند که با اجازه دادن به شاگردانش برای برگزیدن نامی که نام پیامبر اسلام نیز هست، به اعتقادات مسلمانان "توهین" کرده است. دفترچه مورد نظر هم اینک به‌عنوان مدرک جرم در دست پلیس سودان است.

مقامات مدرسه انگلیسی که او در خارطوم در آن تدریس می‌کند اعلام کردند که این تنها یک "اشتباه معصومانه بوده است" و معلم آن‌ها قصدی برای اهانت به اسلام نداشته است.

وزارت خارجه انگلیس سفیر سودان را در همین رابطه احضار کرد و خواستار آزادی سریع گیبون شد. امروز هم سفیر سودان در لندن گفته است که احتمالاً دادگاه خانم گیبون را محکوم نخواهد کرد. در صورت محکومیت، این آموزگار باید متحمل 43 ضربه شلاق و پرداخت جریمه شود.

خانم گیبون پیش از این که در ماه سپتامبر این اتفاق رخ دهد، تنها یک ماه بود که به سودان رفته بود. مدرسه‌ای که او در آن درس می‌داد یک مجتمع آموزشی انگلیسی با قدمتی نزدیک به 100 سال است که گروهی از ثروتمندترین خانواده‌های خارطوم کودکان خود را به آن‌جا می‌فرستند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)