تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

یک دانشجوی ژاپنی در بم ربوده شد

دولت ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد یک دانشجوی ژاپنی در شهرستان بم واقع درجنوب شرقی ایران ربوده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماساهیکو کومورا، وزیر امور خارجه ژاپن در پیوند با این آدم ربایی گفت که وی از منوچهر متکی، همتای ایرانی خود درخواست کمک کرده است.

وزیر امورخارجه ژاپن افزود منوچهر متکی به وی گفته است که نیروهای امنیتی ایران منطقه ای را که این گروگان در آنجا نگهداری می شود، شناسایی کرده اند.

در همین حال یا سوئو فوکودا نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که امنیت جانی این گروگان در اولویت است و خواستار آزادی وی شد.

به گفته مقامات ژاپنی این دانشجو ساتوشی ناکامورا، نام دارد و در رشته جامعه شناسی دانشگاه ملی یوکوهاما تحصیل می کند.

نائومی ایشیمودا، یک مسئول دانشگاه یوکوهاما، می گوید این دانشجو از اول آوریل تا سی ام سپتامبر برای شرکت در یک برنامه آموزشی فرصت گرفته بود. وی پس از دو ماه آموزش زبان ژاپنی و انگلیسی در نپال از راه پاکستان وارد ایران شده بود.

از سوی دیگر یک مقام مسئول به خبرگزاری فارس گفت: "توریست ژاپنی ربوده شده در شهرستان بم از 3 روز پیش در یكی از مهمانپذیرهای این شهرستان ساكن بوده است."

به گفته این مقام مسئول ایرانی که خبرگزاری فارس نامی از وی نمی برد "این مرد توریست در مهمانسرایی در محله عیش آباد بم سكونت داشته و هر روز برای بازدید از نقاط مختلف شهر بم از محل مهمانسرا خارج می شده است."

این مقام مسئول افزود: "توریست مذكور پس از آخرین خروج خود از محل مهمانسرا دیگر مراجعه نكرده تا اینكه پس از تماس ربایندگان مشخص شده كه وی ربوده شده است."

در ماه اوت امسال نیز دو بلژیکی در جنوب شرقی ایران ربود شدند که یکی از آنها پس از دو روز و دیگری پس 34 روز رها شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)