تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
از این ستون به آن ستون - برنامه پنجاه‌ و هشتم

کریس دی‌برگ، ماچ موچ، چلوکباب

سید ابراهیم نبوی
[email protected]

Download it Here!

خبرهای هفته

با سلام، این‌جانب عل اصغر از دگولس پرس، خبرهای ایران و جهان و کشورهای دیگر و مکزیک و اروپا و لندن و شهرستان را به سمع و عمل شما می‌رساند.

بهاییان قاتل شیخ فضل‌الله نوری دستگیر شدند
به دنبال انفجار شیراز که مستقیماً توسط آمریکا صورت گرفت و منجر به دستگیری گروهی از هم‌وطنان بهایی شد، وزارت اطلاعات و امور خفن اعلام کرد: عامل انفجار هفتم تیر ۲۹ سال پیش که قاتلین آن تا کنون چند بار اعدام شده‌اند، سه تن بهایی بودند که در تهران دستگیر شدند.

هم‌چنین وزارت اطلاعات و امور خفن به نقل از وزارت مسکن و شهربازی، اعلام کرد که عامل اصلی انفجار قطار باری در نیشابور که پنج سال قبل صورت گرفت، بهاییان بودند که به همین دلیل چهار بهایی در قائم‌شهر دستگیر شدند.

از سوی دیگر اداره اطلاعات ویلاشهر اصفهان، سه نفر دیگر از بهاییان ساکن این ویلاشهر را به اتهام شرکت در قتل شیخ فضل‌الله نوری دستگیر کرد و در خانه آن‌ها اسنادی کشف کرد که نشان می‌داد آنان در ربودن امام موسی صدر و آتش زدن سینما رکس آبادان و ترور شهید آیت و لو دادن میرزا رضای کرمانی دست داشته‌اند.

هم‌چنین هفت بهایی دیگر نیز در سایر شهرهای کشور دستگیر شدند که در حال حاضر سه نفر از محققان تاریخ‌شناس و دو نفر متخصص عملیات انفجاری مشغول مطالعات تاریخی شیمیایی برای پیدا کردن انفجارهای مناسبی هستند که توسط این افراد باید در گذشته انجام شده باشد.

آگاهان پیش‌بینی کردند که تا دو هفته دیگر بهاییان بیشتری دستگیر و تا چهار هفته دیگر تمام آنان آزاد شده و در عوض تعدادی از دراویش یا مسیحیان دستگیر خواهند شد.

وزارت اطلاعات اعلام کرد با هوشیاری تمام مشغول کارهایی است که هیچ نیازی به هوشیاری ندارد.

زارعی رفت، رادان هست ...
با اعلام مرحله جدید طرح امنیت اجتماعی، نیروی انتظامی اتومبیل‌هایی را که سرنشینان آن بدحجاب باشند یا خوش‌قیافه و تمیز باشند و بوی گند ندهند، متوقف کرده و پس از دادن حجاب و رنگ و بوی مناسب به آن سرنشینان آن اتومبیل‌ها، دستگیری ادامه خواهد یافت.

به گفته شاهدان آگاه، در جریان اجرای مرحله جدید طرح امنیت اجتماعی، تا کنون ۲۸۷ نفر دچار گازگرفتگی، ۱۲۳ نفر دچار کبودی ناشی از نصیحت، ۸۶ نفر مورد حمله با خمپاره و لگد و دو میلیون ۶۴۸ هزار و ۷۲۴ نفر دچار فحش خواهر و مادر شدند.

سردار رادان به عنوان مجری این طرح اعلام کرد: تا زمانی که همراه با شش نفر از خواهران بدحجاب در هنگام نماز جماعت به صورت برهنه دستگیر نشود، به اجرای قاطعانه این طرح ادامه خواهد داد.

امام زمان احضار فرمودند
در پی دستگیری یک نماینده مجلس، یک سردار پلیس و یک معاون وزیر به اتهام فساد اخلاقی، آیت‌الله امامی کاشانی که گفته بود لیست نمایندگان مجلس و اعضای کابینه توسط امام زمان امضا شده است، به دفتر آقا امام زمان احضار شد. از دلایل و نتایج این احضار اطلاعاتی در دست نیست.


... و سرانجام حداد عادل از مجلس رفت و کار اصلی‌اش را آغاز کرد

مادر معنوی مجلس از دست حداد عادل فرار کرد
در پی حمایت دولت محمود نفتی، سخنگوی دولت، همسر سخنگوی دولت و کلیه حامیان بودار دولت از ادامه ریاست حداد عادل بر مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رییس مجلس شد.

علی لاریجانی، پس از انتخاب گفت: «حداد عادل پدر معنوی مجلس است.» به دنبال این اظهار نظر، مادر معنوی مجلس از ترس جیغ کشید و فرار کرد و از جلسه خارج شد.

انسان‌های نخستین، بانک نداشتند
طرح ادغام بانک‌ها و تبدیل آن‌ها به صندوق‌های قرض‌الحسنه از هفته گذشته با جدیت پیگیری شد. رییس‌جمهور اعلام کرد تا نابودی کامل اقتصاد کشور به سیاست‌های اقتصادی خود قاطعانه ادامه خواهد داد. وی گفت: «انسان‌های نخستین بانک نداشتند و هیچ مشکلی هم نداشتند. ما چرا باید بانک داشته باشیم؟»

در همان حال آیت‌الله مصباح یزدی ضمن تأیید سیاست‌های بانکی انسان‌های نخستین، از وضع حجاب آن‌ها و آرایش موی آن‌ها ابراز نارضایتی کرد. وی گفت: «شورت و شلوار از اوجب واجبات است.»

نصرالله آمد، جایی منفجر نشد
سید حسن نصرالله برای یک دیدار چند روزه و خریدن کفش به تهران رفت. وی گفت: ترجیح می‌دهم بقیه پول کفش را به یورو می‌گیرد نه به دلار. آگاهان گزارش کردند که از زمان ورود این سید حسن به ایران هنوز انفجار خاصی در جایی گزارش نشده است.

دوباره همان که رفته بود، آمد
با برکناری فؤاد سینیوره، عامل استکبار و آمریکای جهانخوار و دشمن ملت از دولت لبنان، موجی از شادی در سراسر لبنان و منطقه ایجاد شد.

به همین دلیل هفته گذشته «میشل سلیمان» به عنوان رییس‌جمهور لبنان انتخاب شد. انتخاب میشل سلیمان با موجی از شادی و سرور در لبنان و منطقه مواجه شد.

میشل سلیمان نیز مجددا فؤاد سینیوره را به عنوان نخست‌وزیر تعیین کرد که انتخاب مجدد فؤاد سینیوره موجب ایجاد موجی از شادی در سراسر لبنان و منطقه شد.

الاغ‌های مبتکر لگد می‌زنند
سید علی نخستین، مشاور اول رییس‌جمهور و سرپرست اولین سازمان جدیدالتأسیس «اول‌الاولین» که وظیفه دارد هر هفته یک «اولین» جدید در اقدامات دولت کشف کند، در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود، برای اولین بار در خاورمیانه گفت: «ما اولین کشوری هستیم که حداقل هفته‌ای یک بار اولین کار را در کلیه زمینه‌ها انجام می‌دهیم.»

در پی این اظهار نظر، دبیر علمی یازدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران اعلام کرد: «برای اولین بار پزشکان ایرانی موفق به کشف یک روش جدید بزرگ‌سازی مثانه شدند.»

دکتر «انوشیروان محکم‌زن» اعلام کرد: «در این روش با لگد محکم به محل مذکور می‌زنیم و در عرض چند دقیقه مثانه تا سه برابر بزرگ می‌شود.»

وی گفت: «ما اولین بار این تکنیک را مستقیماً از طبیعت گرفتیم. یک الاغ ایرانی برای اولین بار در اردبیل به آن‌جای یکی از دانشمندان ایرانی لگد زد و مثانه او برای اولین بار در جهان بزرگ‌سازی شد.»

دکتر محکم‌زن، از این الاغ به عنوان اولین الاغ مبتکر در حوزه نوآوری‌های پزشکی نام برد.


محمود نفتی: چرا من از دیگران بهترم؟
محمود نفتی، رییس‌جمهور اعلام کرد: «دولت نهم، قانون‌مندترین دولت‌هاست.»

وی سه ماه قبل گفته بود «دولت نهم، موفق‌ترین دولت‌های پس از انقلاب است.» وی دو سال قبل گفته بود «دولت نهم پاک‌‌ترین و شریف‌ترین دولت پس از انقلاب است.» وی اعلام کرد «اصولاً من از دیگران بهترم.»

وی که به یک دیدار سرزده نزد یک روانکاو رفته بود، گفت : «من نمی‌دونم چرا این جوری شدم. همه‌اش احساس می‌کنم دارم می‌رم بالاتر؛ بقیه رو ریز می‌بینم. همیشه دور و بر من پر از نوره. خدایا! من کجام؟»


تصویری از کریس دی‌برگ که فیلم مکس را تداعی می‌کند

کریس دی‌برگ، ماچ موچ، چلوکباب
در پی سفر کریس دی‌برگ، خواننده ایرلندی که در تهران معروف‌تر از ایرلند است، وی مورد استقبال شدید قورمه‌سبزی، فسنجان، گز، پسته، مانتو، روسری، دماغ عمل‌کرده، لنز سبز، ماچ، موچ، پرچم، دود، چلوکباب سلطانی، دوغ، کوبیده، گوجه فرنگی و ترشی لیته قرار گرفت.

کریس دی‌برگ گفت: «امنیتی که در تهران است، در لس آنجلس و لندن هم نیست.» وی پس از بازدید تهران گفت: «هیچ وقت فکر نمی‌کردم همه فارسی بلد باشند.»

تو مائوئیست نیستی؛ تو بادمجونی
پس از ۲۴۰ سال، مجلس مؤسسان نپال به برکناری حکومت سلطنتی این کشور رأی داد و حکومت این کشور را جمهوری اعلام کرد. تنها چهار نفر از ۶۰۱ عضو مجلس مؤسسان در رأی‌گیری به نظام سلطنتی پیشین رأی دادند.

لازم به یادآوری است که در انتخابات اخیر گروهی که فکر می‌کنند مائوئیست هستند، برنده انتخابات شد و مجلس مؤسسان را در دست گرفت. مائوئیست‌های نپال پس از تغییر نظام سلطنتی این کشور اعلام کردند که «قرار نیست نظام کمونیستی در این کشور اجرا شود.» آنان توضیح دادند که اصلاً با مذهب مخالف نیستند.

یکی از آنان تأکید کرد: ما اصلا طرفدار مائو تسه دون هم نیستیم. وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود «حالا واقعا شما مائوئیست هستید یا شوخی می‌کنید؟» گفت: به شما هیچ ربطی ندارد.

خبرهای ما در این‌جا به پایان رسید.

***

۴۰ سال بعد در همین هفته

امروز پنجشنبه نهم خرداد ۱۴۲۷ هجری خورشیدی برابر با ۲۹ می ۲۰۴۸ میلادی، خبرهای امروز را می‌شنوید.

مک‌دونالد در جماران‌سیتی
کنگره بزرگ ملی - مذهبی اخوان مک‌دونالد برگزار شد. «ساتیا اشراقی» نوه‌ی نوه‌ی آیت‌الله خمینی که با شیوه‌ای ملی - مذهبی مؤسسه مک‌دونالد را در ایران و دنیای اسلام اداره می‌کند، برای ۱۱ هزار مدیر فروشگاه‌های مک دونالد سراسر کشور سخنرانی کرد.

ساتیا اشراقی به نقل یکی از خاطرات پدر بزرگش از «آیت‌الله خمینی» یکی از روحانیون و رهبران قدیمی ایران پرداخت و گفت «آیت‌الله عاشق مک‌دونالد بود و با وجود علاقه شدید ایشان به جد مادری‌مان، وقتی بچه‌ها از درایو این مک‌دونالد سر کوچه‌شان در جماران‌سیتی مک‌دونالد می‌خریدند، ایشان آبگوشت میل نمی‌کردند.»

ساتیا اشراقی که هم‌چنین نمایندگی دیسنی‌لند در ایران را بر عهده دارد، گفت «امام راحل وقتی ۷۰ سال قبل به پاریس رفته بودند، بسیاری از شب‌ها با لباس مبدل به دیسنی‌لند پاریس می‌رفتند.»

ساتیا اشراقی به نقل این جمله آیت‌الله خمینی پرداخت که «میکی ماوس را باید چند بار دید تا فهمید. این طور نیست که ساده باشد.» در بروشور مؤسسه بزرگ دیسنی‌لند در قم این جمله آیت‌الله خمینی نوشته شده است «من میکی ماوس را که می‌بینم، یاد موش‌های صدر اسلام می‌افتم.»


یک عکس قدیمی از مک‌دونالد آینده

ممی در جزیره اسرار آمیز بالی
اثر جدید کمیک‌استریپ «مزیف» وارد بازار جهانی شد و وضع بازار بورس را در لندن و نیویورک و دبی به هم ریخت. انتشارات «ماموت کو» اعلام کرد: آخرین اثر «مزیف» با تیراژ یک میلیارد و دویست میلیون نسخه در همان ۲۴ ساعت اول بازار را تسخیر کرده است.

این اثر که به نام «ممی در توگو» منتشر شده است، داستان سفرتخیلی «ممی» و «زری» قهرمانان مجموعه «مزیف» را به کشور سالامبور (توگوی سابق) روایت کرده است.

این مجموعه آثار کمیک‌استریپ که به صورت مولتی‌مدیا، همراه با صدا و بو، تصویر متحرک سه‌بعدی و متن نوشتاری به بازار رفته است، به مهم‌ترین کالای اقتصادی - رسانه‌ای تبدیل شده است.

مزیف، کارتونیست بزرگ ایرانی - نروژی که بسیاری او را «هرژه» قرن بیست و یکم می‌دانند، ۱۰ سال است کمیک‌استریپ‌های خود را با این شیوه منتشر می‌کند. مازیار زریبافان (مزیف) نوه دبیر هیأت دولت احمدی‌نژاد، در مجموعه «ممی و زری» حکایات سفرهای چهارساله پدربزرگش را به عنوان آخرین «پیشکار» آخرین رییس‌جمهور حکومت سابق ایران را روایت می‌کند.

تا کنون کتاب‌های «ممی در کلمبیا» «ممی و شاهزاده عربی» «ممی به ملکه دست نمی‌دهد» «ممی در هاله نور» و «ممی در جزیره اسرارآمیز بالی» پرفروش‌ترین کمیک‌استریپ‌های این مجموعه بوده است.

به دنبال انتشار این کتاب، «وزارت فرهنگ و کادو و حجاب و فرش» ابوموسی، برای دویست و چهل و سومین بار علیه «مزیف» شکایت کرد. حکومت ابوموسی معتقد است باید حداقل ۳۰ تا ۴۵ درصد حق‌التألیف میلیاردی خودش را به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ابوموسی بدهد.

ابوالمیثم احمدی نژاد، وزیر فرهنگ و کادو و حجاب و فرش ابوموسی گفته است: «بسیاری از طرفداران مزیف فکر می‌کنند این آثار ناشی از تخیلات مزیف است، در حالی که ما اسنادی داریم که این کارها واقعاً توسط محمود احمدی‌نژاد انجام شده است؛ به همین دلیل آن‌ها باید پولش را بدهند.»

وودی آلن ماتیلدا ساتیلدا را می‌سازد
وودی آلن که به تازگی با فیلم «ماتیلدا ساتیلدا» در جشنواره کن شرکت کرده بود، اعلام کرد که قصد دارد از ۲۰۰ سال دیگر سینما را کنار بگذارد.

وودی آلن که در سن ۱۱۰ سالگی هنوز ساکسیفون می‌زند و سه ماه قبل با هفتاد و ششمین همسرش ازدواج کرده است، گفت «احساس می‌کنم خیلی حرف‌ها را بزنم که تا کنون نزده‌ام.»

خبرنگار پرسید: «مثلاً چه حرف تازه‌ای برای گفتن داری؟» وودی آلن فکری کرد و گفت «دقیقاً یادم نمی‌آید. ولی فکر کنم من و هیچکاک با هم فیلم ژوراسیک را ساختیم.»

فیلم وودی آلن به نام «آلزایمر» قرار است سال آینده ساخته شود؛ ولی همسرش گفته است که وودی آلن فراموش کرده است که داستان فیلم چه بود.

کنگره جدید جمهوری‌خواهان در برلین
اتحاد جمهوری‌خواهان شیمبل مقیم آلمان اعلام کردند که در هفته گذشته که به «بررسی ابعاد حضور ولایت فقیه و ضرورت دگرگونی آن» پرداخته بودند، سفیر جمهوری ایران در آلمان نیز در اجلاس شرکت کرد؛ ولی در پایان جلسه وی را اخراج کردند.

علی بخش صمدآبادی، سخنگوی این «اتحاد» گفت: «این سفیر مزدور پس از دو ساعت بحث، حاضر نشد بپذیرد که نظام ولایت فقیه باید از بین برود.» صمدآبادی گفت: «این سفیر دروغگو می‌گفت ۳۰ سال است که این نظام از بین رفته است؛ ولی ما می‌دانستیم که دروغ می‌گوید.»

خبرهای ۴۰ سال بعد را شنیدید، تا ۴۰ سال بعد شما را به خدا می‌سپاریم.

***

کفش‌های محمود

کفش‌هایم کو؟
چه کسی بود صدا زد «محمود»
آشنا بود صدایش با من
بوی چمران از او می‌آمد
یا زری بافان بود
بچه شمران بود

کفش‌هایم انگار
در سخنرانی قزوین مانده است
غزلش را الهام
یا که فاطی خوانده است


کفش‌هایم پر احساس و توانایی و بو می‌باشد

کفش‌هایم شاید
مانده باشد در اجلاس سوییس
یا که شاید آن را
توی شورای جهانی سران
کرده باشم من گم
شایدم افتاده است، توی چاهی در قم

کفش‌هایم شاید
در سخنرانی اجلاس عمومی، نیویورک
شاید آن‌جا مانده است
کفش من شاید در ماشینی گم شده است
توی ماشین رییس‌جمهور
من و او با هم جور
هر دو با یک منظور
... اسم او «دانیل» است

کفش من کفشی نورانی بود
سیندرلا کفش‌اش باید برود رو به جلو
بزند بوق که شاید کفشم
محل سگ بگذارد پیش‌اش
کفش من کفشی بود کفشستان
سیندرلا پیش‌اش شهلا بود
گوشه کفش من انگار
کمی هم وا بود
سال‌ها با ما بود

کفش‌هایم شاید توی یک مسجد مشهد مانده است
پابرهنه شده بودم آن‌جا
مثل هر جای دگر
مثل هر وقت دگر
مثل دوران جوانی روی آسفالت و زمین
مثل دوران سکونت در استانداری
پای من بی‌جوراب
کفش‌ها در جعبه
پای من احساسی از گل داشت
که شکوفا می‌شد، بو می‌داد
گل بی‌خار کجاست؟
خار جوراب مرا پاره نمود

باید امشب بروم
باید امشب چمدانی را که
توی آن شورت مامان‌دوز من است
با خودم بردارم
و فلسطین بروم
یا به لبنان عزیز
همه آن‌جا چون من بی کفش‌اند

یک نفر بود صدا زد محمود
کفش‌هایم کو؟

نظرهای خوانندگان

Mate!that was GOOOD!!!well done

-- Ben ، Jun 5, 2008 در ساعت 08:03 PM

shahamat dashteh bash bezar khanandehat harchi mikhan bet began

-- بدون نام ، Jun 6, 2008 در ساعت 08:03 PM

....خیلی جانانه بود...ممنون

-- بدون نام ، Jun 6, 2008 در ساعت 08:03 PM

سلام

1) مرسی که اینکه درباره خواننده ها مطلب گذاشتین
2) خیلی خوبه که خبرهای سیاسی رو به این صورت مطرح می کنید ولی تو بعضی موارد جبه می گیرین که شاید به بعضی ها بربخوره که بذارین بربخوره همین جوری خوبه عوضش نکیند.

3) فایل های تون رو 2 تا فایل بذارین که اونایی که سرعتشون هم پایین بتونن از فایل کم کیفیت استفاده کنن که اونا هم محروم نشن.

4) سیستم پخش آنلاین هم بذارین بد نیست. فقط لینک آهنگ رو بذارین با یک Player فلش.

در کل خیلی باحالی آقا نبوی.

-- حسام ، Jun 6, 2008 در ساعت 08:03 PM

برنامه عالی بود ولی صداهای افکت بین خبرها خیلی آزار دهنده است.

-- زیتب ، Jun 7, 2008 در ساعت 08:03 PM

طنزهای انتقادی شما عالی و موثر است. ولی رعایت باورهای خوانندگان مثل احترام به شخصیت امام خمینی و تمیز بین ایشان و مسئولین فعلی نظام از فرزانگی شما انتظار می رود.

-- مهردادیان ، Jun 7, 2008 در ساعت 08:03 PM

آنقدر خندیدم که تمام کابل آواز قهقه ام را شنید. به همان اندازه وقتی سهراب میخوانم گریه ام میگیرد.
کفشهایم کو
چه کسی بود صدا زد . . .

-- تــقی بختیاری ، Jun 8, 2008 در ساعت 08:03 PM

عالي بود.دوستت دارم.(مهدي از بندرعباس)

-- مهدي ، Aug 13, 2008 در ساعت 08:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)