تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
گفتگو با علی اجاقی، سخنگوی دانشجویان اعتصاب‌کننده در دانشگاه اصفهان

اعتصاب غذای دانشجویان در دانشگاه اصفهان

کوهیار گودرزی

علت احضار دانشجویان چه بوده است؟

احضارها به دنبال سه تجمع دانشجویی در تاریخ‌های ۱۳ آبان، ۲۱ آبان و ۱۳ آذر در دانشگاه اصفهان شکل گرفت که در این تجمعات، خواسته‌های صنفی مطرح شد. پس از آن تعداد زیادی از دانشجویان به کمیته انضباطی احضار شدند که ما به طور غیررسمی باخبر شدیم که احکام ۱۹ نفر صادر شده. سه نفر به اخراج و شش نفر دیگر به تعلیق محکوم شده‌اند.

یکی از دانشجویان به کمیته انضباطی مراجعه کرده و به او گفته شد که حکم شما صادر شده؛ جرمتان شرکت در سه تجمع غیرقانونی است؛ در مورد اتهامات توضیح دهید و فردا صبح برای دریافت حکم مراجعه کنید. بدین ترتیب کمیته پنج‌نفره منتخب تصمیم به اعتصاب غذا گرفت.

کمیته پنج‌نفره؟

بعد از تجمع ۲۱ آبان یک هیأت پنج‌نفره منتخب از دانشجویان شرکت‌کننده در تجمع، جهت مذاکره با مسئولین دانشگاه و پیگیری خواسته‌های صنفی تشکیل و به وسیله امضای تعداد زیادی از دانشجویان تأیید شد. سه جلسه در آذرماه با مسئولین دانشگاه برگزار شد تا این‌که مسئولین از زیر بار تعهدات شانه خالی کرده و گفته‌اند برای شما حکم صادر شده و ادامه مذاکرات منتفی است. در حالی که تعدادی از اعضای این هیأت هنوز احضار نشده‌اند.

در درجه دوم تلفن‌های غیرقانونی به خانواده‌ دانشجوین شرکت‌کننده در تجمع. به این صورت که آقای رامش، رییس دانشگاه و آقای بیدهندی، معاون دانشجویی طی جلسه‌ای که با هیأت رییسه داشتند، تصویب کردند که با خانواده‌ها تماس گرفته بشود.

از سوی کمیته انضباطی با خانواده‌ها تماس گرفته شد و آن‌ها به این کمیته احضار شدند. حتی یک موردی هم پیش آمده که در اثر شوک وارده بعد از تماس، یکی از دانشجوهای دختر به همراه مادرش راهی بیمارستان و بستری شدند.

این تماس‌ها غیرقانونی بوده‌اند؟

ما معتقدیم این تلفن‌ها غیرقانونی است. چون طبق موارد مندرج در آیین‌نامه کمیته انضباطی، فقط در یک مورد می‌تواند با خانواده تماس بگیرد و آن هم دو ترم مشروطی دانشجو است.

دیگر خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان چیست؟

خواسته‌های صنفی از جمله تشکیل شورای صنفی دانشگاه، برگزاری انتخابات انجمن اسلامی و برگزاری انتخابات صندا (صنف نشریات دانشجویی دانشگاه اصفهان) و همین طور شکستن فضای خفقان حاکم بر دانشگاه.

در مورد نحوه اعتصاب هم لطفاً توضیح دهید.

اعتصاب‌کنندگان ۱۱ نفر هستند که با اهداف فوق از ساعت چهار بعد از ظهر دیروز اعتصاب غذا کرده‌اند. اعتصاب غذا تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که مسئولین به خواسته‌های دانشجویان جامه عمل بپوشانند.

محل اعتصاب در خود دانشگاه است؟

بله، در کمیته انضباطی دانشگاه. دانشجویان شب را در محل کمیته به سر خواهند برد و در صورت عدم پاسخگویی مسئولین دانشگاه، فردا در سایر نقاط دانشگاه اعتصاب را ادامه خواهند داد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درگذرگاه زمانه حکما را مثلیست
درجهان هرعملی موجب عکس العملیست
روزمظلوم اگر شوم و اگرمشئوم است
روزظالم به یقین تیره تر از مظلوم است...

-- از داشجویان دانشگاه اصفهان ، Dec 26, 2007

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا باید اینگونه باشد؟ و چرا مسئولین این قدر بی تفاوت!!!!!!؟؟؟

-- نزدیکی های دانشگاه اصفهان ، Dec 27, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)