تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

همایش بزرگداشت ویلیام چیتیک

سعید شکیبا
[email protected]

عصر روز شنبه بیست و پنجم خردادماه، مراسم بزرگداشت ویلیام چیتیک، عرفان‌پژوه و شرق‌شناس برجسته‌ی معاصر در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد. ویلیام چیتیک از اسلام شناسان و متخصصین عرفان مولوی و ابن عربی در آمریکا است.


مراسم بزرگداشت ویلیام چیتیک|عکس‌ها از سعید شکیبا

وی که دکترای خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده پژوهش‌هایی در زمینه مطالعات اسلامی، فلسفه و به ویژه عرفان اسلامی داشته است. در این مراسم مهدی محقق، غلامرضا اعوانی، بهاءالدین خرمشاهی و ویلیام چیتیک به سخنرانی پرداختند.

این همایش را از اینجا دریافت کنید. (مدت: ۱ ساعت)

Download it Here!


مهدی محقق

در ابتدای این مراسم مهدی محقق رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن ابراز خرسندی از حضور ویلیام چیتیک و همسرش (ساچیکو موراتا) در کشور گفت: ویلیام چیتیك به خاطر علاقه‌اش به فرهنگ ایران به کشور آمده‌ و به متون فارسی خدمت كرده و ایشان باید بیش از پیش به جوانان کشور معرفی شود.


بها‌ءالدین خرمشاهی

غلامرضا اعوانی، رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. اعوانی ضمن بیان خاطراتی از حضورش به همراه چیتیک در دانشگاه بیروت به برخی از تالیفات چیتیک پرداخت. وی همچنین بیان چیتیک در تصحیح و تألیف آثارش را بیانی دقیق ذكر كرد و افزود: چیتیك در بیان بسیار دقیق است و اعوجاج ندارد؛ در حالی‌كه بسیاری از مستشرقان هستند كه اعوجاج دارند.


اهدای لوح سپاس به ساچیکو موراتا

پس از سخنان اعوانی، بهاء‌الدین خرمشاهی، عضو پیوسته‌ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به توضیح در ارتباط با ترجمه مقالات شمس از سوی ویلیام چیتیک پرداخت.


ویلیام چیتیک

در این مراسم لوح تقدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به همراه هدایایی به ویلیام چیتیک و ساچیکو موراتا اهدا شد و در پایان چیتیک ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران درباره‌ی انگیزه‌ها و چگونگی حضورش در حوزه‌ی عرفان و تصوف سخن گفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام..انتشار فايل هاي صوتي مراسمي از اين دست ، كاري ست كارستان///
ممنونم از تلاش هاي پيگير و مستمر شما
كه موجب پيوست و پيوند دوستان فكر و فرهنگ
با محققين و متتبعين اين عرصه مي شود///

-- وحيد-د ، Jun 27, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)