تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
بگویید همسر آینده‌تان چه فیلم‌هایی دوست دارد
تا بگویم مناسب ازدواج هست یا نه؟

تأثیر فیلم‌ها بر روی زندگی زناشویی

میس‌زالزالک
[email protected]

شاید به نظرتان مسخره بیاید، اما خیلی مهم است که شما قبل از ازدواج بدانید همسر آینده‌تان طرفدار سریال‌های تلویزیونی و سی‌‌دی ‌فیلم‌های خارجی سانسور شده است یا طرفدار فیلم‌های روز خارجی بدون سانسور؟
می‌گویید این‌مساله چه ربطی به زندگی آینده‌‌ی یک زوج دارد؟! صبر کنید الآن خدمتتان عرض می‌کنم.


شوهر تیپ «الف»:

فکر کنید شوهرتان در تمام مدت عمرش فقط سریال‌های تلویزیونی ایرانی دیده.
بگذارید زندگی‌ای که او آرزویش را دارد از لحظه‌ی ورودش به خانه برایتان ترسیم کنم.

او با چند پاکت میوه به خانه می‌آید و وقتی با باسن مبارکش در را پشتش بست و بسته‌ها را به شما داد یک‌باره دست‌هایش را با محبت باز کرده و به سمت شما می‌آید.

فکر می‌کنید که می‌خواهد شما را در آغوش بکشد. چشم‌هایتان را می‌بندید و لبان خود را غنچه می‌‌کنید و منتظر بوسه‌ی گرمش می‌مانید. اما کور خوانده‌اید! برادرتان پشت شما ایستاده. شوهرتان از کنار شما رد شده و او را محکم در آغوش می‌گیرد و چند ماچ آبدار به گونه‌هایش می‌چسباند.

شما هم در عکس‌العمل به کار او، به آغوش مادرتان که کنارتان ایستاده پناه می‌برید و او کمی شانه‌هابتان را مالش خواهد داد. اگر بدون دلیل اشکی هم از چشم‌هایتان بیاید قسمت ورود به خانه طبق الگوی سریال‌ها به‌طور کامل انجام گرفته است. اینجا رسالت وجودی برادر و مادرتان تمام می‌شود و آن‌ها خداحافظی کرده و می‌روند.

سپس جناب شوهر می‌رود به دستشویی برای شستن دست و صورت و کارهای دیگر. شما حتما باید حوله‌ به‌دست منتظر او پشت در دستشویی بمانید. (حوله را هم حتما باید از اتاق خواب بیاورید و نه از روی جاحوله‌ای دستشویی) وقتی دست و صورتش را خشک کرد حتما حوله را به روی مبل خواهد انداخت. (فیلم‌ها این‌طور به او یاد داده. بعد با شلوار گرمکن ورزشی (شکرخدا در طی سال‌های اخیر پیژامه راه‌راه به شلوار ورزشی ارتقا پیدا کرده) می‌آید روی مبل نشسته و پا روی پا می‌اندازد (این روزها تکیه زدن بر پشتی زمینه لاکی هم تبدیل به مبل شده) و روزنامه‌ی زرد می‌خواند تا ببیند ناصر حجازی پشت فیروز کریمی چه گفته و بالعکس و آیا علی‌دایی اتوموبیل جدیدی خریده است و آیا با زنش سازش دارد؟

شما که از صبح توی خانه‌ بوده‌اید و حوصله‌تان سر رفته. می‌خواهید درددل کنید. اما هنوز کامل نگفته‌اید که زری‌خانم همسایه‌ی طبقه بالایی پشت سر شمسی خانوم همسایه‌ی طبقه پایینی چه چیزهایی گفته که شوهرتان سرش را از پشت روزنامه زرد بیرون می‌آورد و داد می‌زند: «زن! کم خاله‌زنک بازی دربیاور! در ضمن پس این چایی چی شد؟» و دوباره پشت روزنامه گم می‌شود.

شما می‌دوید اول چایی می‌آورید و بعد شام را به تنهایی می‌کشید و روی میز می‌گذارید. سرشام دائم به او غذا تعارف می‌کنید و روی پلویش خورش می‌ریزید و لیوانش را با نوشابه‌ی زرد پر می‌کنید.

بعد از شام او مستقیم از پشت میز بلند می‌شود و می‌رود روی مبل جلوی تلویزیون می‌نشیند و بدون این‌که دست به چیزی بزند مشغول دیدن سریال مورد علاقه‌اش می‌شود.

شما هم بعد از جمع کردن میز و شستن ظرف‌ها می‌آیید در حالی‌که روی میز برای ناهار فردا سبزی قرمه پاک می‌کنید با فاصله‌ی دومتری از او جلوی تلویزیون می‌نشینید. بعد از مدتی شوهرتان بلندمی‌شود و بدون نگاه کردن به شما می‌گوید که خسته‌است و باید برود بخوابد.

شما هم بعد از یکی دو ساعت همان‌طور با همان لباسی که از اول تنتان بوده یعنی دامن گشاد بلند و مشکی و تونیک آستین بلند گل‌گلی و روسری بزرگ و با آرایش غلیظی که همیشه در صورتتان است می‌روید و با فاصله یک‌متری کنارش دراز می‌کشید. شوهرتان پشت به شما خوابیده و خُروپُفش هواست.

صبح تا شوهرتان دوش بگیرد شما میز صبحانه را چیده‌اید. شوهر تیپ الف وقتی از حمام می‌آید به کمربند حوله‌ی حمامش بسنده نمی‌کند و حتما یقه‌اش را تا نزدیک گردن سنجاق قفلی می‌زند و موهایش هم هرگز خیس نیست.

در حال کفش پوشیدن برای رفتن به محل کار است. شما کیفش را به دستش می دهید (این کیف سامسونت به دست شوهر دادن رل مهمی در زندگی زناشویی بازی می‌کند و بیشترین دیالوگ‌های عاشقانه‌ی عمر زوجین سر همین عمل رد و بدل می‌شود) در حالی‌که به جا کفشی خیره شده‌اید می‌پرسید: دوستم داری؟ او هم در حالی که پشتش به شماست و به دستگیره‌ی در خیره شده می‌گوید: البته و در را پشتش محکم می‌کوبد! شما خوشحال و راضی از این‌که مورد علاقه شوهرتان هستید، مشغول رتق و فتق امور خانه می شوید.

شوهر تیپ «الف» معمولا برای تعطیلات آخر هفته‌ها شما را به منزل مامانش‌اینا می‌برد.
در خیابان با فاصله‌ی یک متری شما حرکت می‌کند و معمولا دست پسرتان را در دست می‌گیرد و شما دست دخترتان را.


شوهر تیپ «ب»:

شوهر شما اصلا به سریال‌های تلویزیونی خودمان علاقه ندارد و طرفدار فیلم‌های خارجی بدون سانسور است.

این تیپ شوهر معمولا با یک شکلات قلبی یا عروسک خرسی، زرافه‌ای کلاغی چیزی وارد خانه می‌شود. به محض ورود می‌دود شما را در آغوش گرفته و می‌برد هوا و می‌بوسد. خدا را چه دیده‌اید، ممکن است در همان حال شمارا یک دور، دور ِ اتاق هم بچرخاند. اگر شما هم طرفدار این نوع فیلم‌ها باشید متقابلا او را گرم می‌بوسید.

شام درست نکرده‌‌اید. تمام مدت مشغول خواندن کتاب و حل جدول و ترجمه‌کردن یک مقاله بوده‌اید. غصه نخورید، شوهر تیپ «ب» غمی به خود راه نمی‌دهد، جیب‌هایش را می‌گردد. اگر پول داشت شما را یک رستوران مشتی دعوت می‌کند و اگر نداشت با شما به آشپزخانه می‌آید و دوتایی مشغول درست کردن ماکارونی می‌شوید.

گاهی وسط کار، گردن شما را می‌بوسد و گاهی شما کمی سس قرمز به شوخی به صورتش می‌مالید. با هم می‌خندید و همدیگر را عسلم و خوشگلم صدا می‌زنید. میز را با هم می‌چینید و با هم جمع می‌کنید و در تمام مدت با هم گپ می‌زنید.

جلوی شوهر تیپ «ب» می‌شود شلوارک و تاپ پوشید، بدون این‌که او مرتب برود پرده‌های پنجره را چک کند که مبادا کمی کنار رفته باشد و همسایه‌ها به خانه دید داشته باشند.

او بی‌خیال این چیزها است. بعد از دوش گرفتن هم هرگز بالای حوله‌اش را سنجاق نمی‌زند. شما هم در این نوع زندگی اجازه حمام کردن و حوله پوشیدن دارید و نباید یک لنگه ‌پا دم دستشویی برای حوله دادن به او کشیک بکشید.

شوهر تیپ «ب» برای آخر هفته‌ها شما را به تئاتر یا کنسرت، و یا ویلایی در خارج شهر دعوت می‌کند و شما مخیر هستید که هر کدام را قبول بکنید یا نه. وقتی هم در کوچه و خیابان با هم قدم می‌زنید دوست دارد دستتان را در بازویش حلقه کنید.

موقع خواب با هم به اتاق خواب رفته و هر دو لباس خواب به تن می‌‌کنید. شما در این نوع زندگی می‌توانید شب آرایشتان را پاک کنید (شاید هم اصلا از اول، آرایش نداشته باشید) و به‌جای پشت به هم نوع «الف»، در آغوش یکدیگر می‌خوابید. البته کارهای دیگری هم می‌‌کنید که از گفتنش معذورم!

حالا باز هم بگویید این دو نوع شوهر فرقی با هم ندارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متأسفم که باید بگم مطلب مزخرفی بود، وقتم تلف شد، این بود که حیفم اومد اقلاً نظرم را نگویم.

-- مهدی ، Apr 30, 2008

میس زالزلک معلوم شد که شما دوبار شوهر کرده اید . که با این دقت انها را تصویر نموده اید .بنطرم بهترین کار این است که توی غذای شوهر دومتان "زهر" بریزید !! اما ببرید بدید شوهر اولتان بخورد. شاید ادم بشه . اما خانم من با کمی دستکاری از نوع شوهر اول شماست . دوستام میگن خودم نوعی مدل شوهر دوم شما هستم فکر نمیکنید همسرم باید چقدر مرا دوست داشته باشه ..

مترجم

-- مترجم ، Apr 30, 2008

Stupid

-- Mitra ، Apr 30, 2008

براي خنديدن خوب بود ولي خب بيشتر شبيه تمسخر بود وكاملا يك طرفه با جهت گيري مشخص

-- وحيد ، Apr 30, 2008

:)))) AAAAAli bood mesle hamsihe! mamnoon

-- بدون نام ، May 1, 2008

جالب بود.تا حدودي واقعيت هاي زندگي

-- saeed ، May 1, 2008

راستش فکر می کنم یکی از نتایج تماشای فیلمها و سریالهای تلوزیونی تقویت قدرت خلاقیت افراد است!
به همین دلیل مهارت بیشتری در قسمتهای سانسور شده دارند!!

-- مصطفی ، May 1, 2008

علی رغم ظاهرش مطلب عمیقی بود. جامعه ما از تمام این مسائل بیشتر از اونچه که فکرش رو میکنند رنج میبره.

-- علی ، May 1, 2008

ایول به واقعیت خیلی نزدیک بود ولی یادتون رفت بگین که زن در زندگی با نوع اول هیچ وقت پریود نمیشود و همیشه نماز میخواند (مثل سریال نرگس)!!! ضمنا تا زنگ در کوچه میخوره همزمان با شوهرش میگه:یعنی کی میتونه باشه؟!! و بعد تا بخواد در رو باز کنه 10 دقیقه طول میکشه!
به هر حال مقایسه جالبی بود.دستتون درد نکنه.

-- nobody ، May 1, 2008

MRC ghashang bood va zarif

-- بدون نام ، May 1, 2008

با نظر اول موافقم ... .
مزخرف بود!

-- حمید ، May 1, 2008

نویسنده این مطلب، فکر کنم حداقل 60 سال سن داشته باشه و مورد الف زندگی خودش بوده...احتمالا هم تو جامعه ایران زندگی نمی کنه...در حال حاضر زندگی سنتی در بین تحصیل کرده ها که معمولا از اینترنت ایتفاده می کنند یا این مطلبی پرتی که شما نوشتید از از زمین تا آسمان متفاوته.

نوع ب هم همینطور...کاملا با چیزی که شما نوشتید متفاوت...فکر کنم موضوع اصلی این مطلب در آغوش گرفتن و بوسیدن بود و رفتار مناسب...که امروزه همه...با یک نسبتی...انجام میدهند.

در ضمن داسانهای ذهنی خودتون بعنوان واقعیت به خورد مردم ندهید!

-- فریبرز ، May 1, 2008

خيلي جالب بود
ممنون
نمي دونم دوستاني كه ناراضي بودن به كجاشون برخورده!

-- محمد ، May 1, 2008

حا لا چرا در هر حالتی زنه خونه میشینه آقا چرخ اقتصادوسیاست وفرهنگ مملکت رو میچرخونه

-- لاله ، May 1, 2008

خیلی باحال بود. لینکش در سایت بالاترین رفت جزء لینک‌های داغ و برتر:
بالاترین http://balatarin.com/permlink/2008/4/30/1289970
73

-- ژولیت ، May 1, 2008

خیلی باحال بود خانوم. کلی حال کردم

-- علی قاضی زاده ، May 1, 2008

جالب بود و تقريبا" واقعي و چون ما سالهاست در حال الگوبرداري هستيم قطعا" رسانه هاي گروهي و خصوصا" فيلم و سينما روي خانواده ها و جوونامون اثر زيادي داره ، اما تلفيق اين دو با گرايش به سبك دوم وجدانا"‌واسه هر دو بهتره . اين طور نيست؟

-- مهرزاد ، May 1, 2008

کسانی که گفتند مزخرفه بی انصافی و کسانی که گفتن عالیه پاچه خواری کردند

-- مهدی ، May 1, 2008

مثل اینکه سه کامنت نویس اول متوجه نشدن این نوشته طنزه! و دلیل عصبانیتشون احتمالا شباهتهاییست که بین خودشون و قهرمانهای داستان پیدا کردن:)

-- ژولیت ، May 1, 2008

حتما حرفی برای گفتن داشتید، اما خوندنش برای من فقط وقت حروم کردن بود.

-- Tina ، May 2, 2008

حتما حرفی برای گفتن داشتید، اما خوندنش برای من فقط وقت حروم کردن بود. درست است که سریال های صدا و سیما مزخرف است و البته اکثر سریال های غربی هم چرندیاتی هستند در همون حد بی خاصیت اما مردم بخصوص نسل جدید و تحصیل کرده ی ایران خیلی بیشتر از این ها فهمیده هستند که شما در این نوشته اتون فرض کردید، هر کدوم به سبک و شعورشون زندگی می کنند و دیدن فیلم و سریال منش زندگیشون رو تعیین نمی کنند. متاسفانه توو ایران خیلی خود کم بینی وجود دارد و به شدت مردم ایران رو می کوبند_به خصوص خود قشر عادی مردم_ در حالی که در واقعیت مردم از بسیار جهات بهتر از اون هستند که در موردشون بیان میشه و مخصوصا روی نسل جدیدتر تایید دارم که با اطلاعات تر هستند.

-- Tina ، May 2, 2008

واقعا چرند بود. حیف وقت!

-- شوهر تیپ یک سابق و تیپ دو فعلی ، May 2, 2008

خیلی هم بامزه بود!

-- sina ، May 2, 2008

Lady you are right.
But the kind of the movies our husband watches is not the only way we can judge them with.
The say: there are hundreds ways to skin a goat!

We can judge them by the amount of time they spend on Internet and phone!
We can judge them by the the numbers of bachelor friends who they have!
We judge them the way they talk about their mother!!
we can judge them how fast they can convert their angle wives into a bitch !
IF none of these
We can judge them by checking their banking account!!

-- Nooshin ، May 2, 2008

It was great! Liked your humor.

-- Sepanta ، May 2, 2008

گرچه این نوشته به زبان طنز است ولی موضوع آن کاملاً درست است. نویسنده این دو گونه از زندگی را به نوع فیلمی که شخص می بیند ربط داده است ولی اصل موضوع تفاوت ذهنیت ها و زندگی هاست که نتیجه تاثیر محیط در نوع اندیشیدن و اندیشه انسان است.

-- امید ، May 2, 2008

كساني كه اصلا فيلم نمي بينند وضعيتشان چگونه است؟!
در مورد ان ها هم روشنگري بفرمائيد!!!

-- محمد-ي ، May 2, 2008

عاری از مقایسه‌ی منطقی و همه‌جانبه. نگاهی سطحی و سبک. در کل نوشته‌ای بسیار پایین‌تر از حد این وب‌سایت!

-- ساتگین ، May 2, 2008

اگرچه طنز است ولی بسیار زیاد به حقیقت نزدیک است به خصوص در زندگی که مردم ایران دارند. من گاهی اوقات به سریال های ایرانی علاقمند میشدم ولی از زمانی که تلویزیون های متعددی در افغانستان آغاز به کار کرده و همه اش سریال ها و فیلم های خوبی را نشر می کنند به این موضوع پی بردم که سریال های ایرانی جز دادگاه و طلاق و یا بیمارستان چیزی دیگری ندارد و همه اش غم و غصه است به هر صورت طنز زیبای بود حتما به کسانی که نظر مخالف دادند برخورده اها
جالب بید

-- صمیم ، Jun 18, 2008

و همچنین در ادامه ی نوشته ی میس زالزا اضافه کنم که در نوع اول زن با روسری و چادر میره به رختخواب و بیشتر وقتا هم اتاق زن و مرد جدا هست و گاهی اوقات هم که کار به جاهای حساس و عشقی می کشه و کارگردان سریال ایرانی هم چاره ای نداره که لا اقل یه تیریپ عشقی بیاد،دوربین چشماشو درویش میکنه و سریع بحثو عوض می کنه و میره سر یه سکانس دیگه.
و درباره ی زندگی زناشویی نوع ب ،اگه بخواهیم که زندگیشان را در سریال های ایرانی تا قبل از ازدواج به تصویر بکشیم،لابد پسره تیریپ فشن(fashion)میزده و مو هاشو سیخ می کرده و می رفته میدون تره بار سیب زمینی،پیاز می خریده و آخر عشق و حالش هم این بوده که میرفته پارتی اسلامی که همه توش پسرن و جای ویسکی و شامپاین شربت سکنجبین(sekanjebin)می دن و آهنگ های خز مثل آهنگ اخبار ورزشی یا محمد اصفهانی می ذارن و جای اکس مکس(ex)هم قرص مسکن پخش می کنن...

-- Grand Master xorox ، Jul 1, 2008

خیلی بامزه بود و واقعی. متاسفانه همسر من شوهر تیپ "الف" است و مرد رویاهای من تیپ "ب" حالا شما تصورش را بکنید که ما چه زندگی شیرینی داریم!!!

-- نیوشا ، Jul 5, 2008

خیلی جالب و مفید بود. ممنونم و موفق باشید...؟؟؟

-- فهیمه ، Jul 17, 2008

خيلي جالب بود. فكر مي كنم تا حدودي واقعيت داشته باشه.

-- زهرا ، Jul 27, 2008

dar kol matne khoobi bood agar ke shoma tanz nevis hastid bayad begam too karetoon maheri

-- pegah ، Jul 28, 2008

باحال بود وبامزه

-- ترانه ، Aug 7, 2008

بابا کو شوهر .تا تو براش تیپ بندی کندی

-- حامد ، Aug 19, 2008

آره تقریبا اینجوریه
الف) شاید همون باباها و بابابزرگای ما باشن که خیلی با روابط زناشویی شون هم حال نکردن
- شاید نمیدونستن -
باز جای امید هست که اینروزیا یه خوردن بیشتر آشناهستن و مطمئنا هر دو از آرامش بیشتری برخوردار خواهند شد.
ممنون از تذکرتون،موفق باشید

-- سارا ، Aug 19, 2008

خیلی غیر کارشناسانه و غیر علمی نوشته بودید.
اینم باید البته خاطر نشان می کردید که مردای تیپ ب قبل از اینکه ازدواج کنن، کلی از این فیلما تو دوران مجردی دیدنو سکسی شدنو با جی اف هاشون هالشو بردن، حالا دیگه حوصله ی این غلطا رو ندارن که برا زن خودشون بکنن.
من حسب تجربه می گما!!

-- جوجو ، Aug 24, 2008

سلام به نظر من شما در قسمت الف فیلمای در پیت ایزانی رو (که تو 24 ساعت تولید میشن ) عالی توصیف کردید.مثل همین ترانه مادری .نصف شب فرخنده از پله ها میافته سمیرا با چادر مشکی و لباس فرم کامل اتو کشیده از اتاق می پره بیرون.نمی دونم ما ......م یا مارو ...... حساب می کنن؟

-- وحید ، Aug 28, 2008

عين واقعيت است. همسر من مرد تيپ ب است و برادرم تيپ الف. واقعيت محض است هر كي هم مي گه مزخرف پس مرد ايراني را نمي شناسد

-- سايان ، Nov 24, 2008

فوق العاده بود نامزد من از تیپ ب هست و خیلی خوشحالم که اینجور خصوصیات رو داره. واقها مردای ایرانی از نوع تیپ الف و ب هستند حالت دیگه ای هم ندارند.اشخاصیم که خوششون نیومد احتمالا خودشون تیپ ج هستند(وجود خارجی ندارند از نظر عقلی) D:

-- saraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ، Nov 25, 2008

بیکاری هم بد دردییه

-- کپل ، Dec 5, 2008

سلام
اگر فكر مي كنيد طنز پرداز خوبي هستيد سخت در اشتباهيد..واقعا بي مزه بود.
اگه فكر مي كنيد متفكر و انديشمنديد(مثلا در حوزه زنان) بهتره دو صفحه كتاب بخونيد و بعد اظهار نظر كنيد.. در مجموع سعي كنيد كمتر بنويسيد و بيشتر فكر كنيد و كامنت ها رو هم انقدر حذف نكنيد!!

-- مسيحا ، Dec 7, 2008

اخه ادم چقدر مي تونه سطحي فكر كنه؟
يه چيزي بنويسيد كه اگه 4تا ادم تحصيل كرده خوندنش نفهمن شما سيكل هم نداريد.. اين نوشته حاكي از شخصيت خام و ضعيف نويسنده هست... قول ميدم از اين به بعد هرجا اسمتون رو بالاي مطلبي ديدم از خوندنش صرف نظر كنم.

-- نامي ميرافتاب ، Dec 7, 2008

خوب خیلی هم قشنگ نبود. اگه طنز بود، پس چرا من حتی نتونستم یه لبخند بزنم، اگه واقعیت بود، چرا این قدر غیر وافعی جلوه می کرد؟ یعنی فقط این دو تیپ شوهر وجود داره؟
البته این در صورتیه که متنتون قصد داره واقعی باشه. برای وقت تلف کردن خوب بود. اما آیا واقعا کارای مهم تری نیست که بخوایم انجام بدیم؟؟؟؟

-- parisa ، Jan 9, 2009

ای بدک نبود. ولی حیف وقت.

-- عسل ، Jan 17, 2009

درسته که طنزه اما تحلیل قوی ای پشتش نبود، سیاه و سفید بود + اینکه نقش زن در هر دو حالت صفره، هردو نوع الف و ب زن های الف و ب متناسب خودشونو دارن. شما زن رو تابع نوع شوهرش دیدین

-- من ، Feb 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)