تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جیمی، نخستین شهردار ایرانی بورلی هیلز

داستان موفقیت جیمی دلشاد، به احتمال زیاد مشابه داستان زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در این دنیای بزرگ است. جیمی زندگی سختی را پشت سر گذاشت: یک مهاجر که برای ساختن زندگی بهتر، به سختی کار می‌کند. اما چه کسی می‌دانست که این مهاجر، در آینده نخستین شهردار ایرانی شهر بورلی هیلز خواهد شد!

جیمی حتی زمانیکه نمی‌دانست نام او در آینده تیتر نخست روزنامه‌ها خواهد شد، باور داشت که با ادامه‌ی هدف خود برای پیشرفت، رشد و رسیدن به درجات بالاتر، تنها اتفاق‌های خوب و بزرگ پیش روی او قرار می‌گیرند.

او معتقد است، جایگاهی را که امروز در آن قرار گرفته، به‌دلیل نوع نگاه و روش زندگی اوست: پافشاری و استقامت، پشتگار، عشق و علاقه، هدفمند بودن و از همه مهمتر، بینش.

شهردار شهر بورلی هیلز قصد دارد تا با استفاده از شهرت و محبوبیت خود، دارایی و سرمایه شهر و همچنین کمک تعداد زیادی از ایرانیان، این شهر ثروتمند را زیبا و ایمن‌تر کند.

داستان موفقیت و زندگی جیمی دلشاد تحسین‌برانگیز است. اما او در میان تمام حرف‌های خود، مستقیما به یک نکته اشاره می‌کند: اینکه ایرانی‌ها بیشتر مایلند از سیاست دور بمانند. مهمترین پیام او به بینندگان ایرانی فیلم این است: «قدرت سیاست را به‌خاطر داشته باشیم. تنها از طریق سیاست است که ما می‌توانیم به کمک یکدیگر از ایرانی بودن خود دفاع کنیم و همینطور برای ایجاد تغییرات اساسی و ساختن زندگی بهتردر آینده تلاش کنیم».

درهمین‌باره: نخستین شهردار ایرانی‌تبار در آمریکا

نظرهای خوانندگان

آيا ميتوانيد توضيح دهيد که شهر بورلي هيلز چقدر وسعت دارد وجمعيت آن چقدر است؟ ما در ايران چنين منطقه اي را « محله» و يا «ده» ميناميم و مقام آقاي دلشاد چيزي در حد يک « کدخدا» است.او بدليل کليمي بودنش خبر ساز شده است.

-- جواد از قلهک ، Nov 25, 2007 در ساعت 10:41 PM

To Jawad from Gholhak:2 quick point dude:
1.Beverly hills is one of the richest and most beautiful cities in California and because of its specific population,it has a very important role in California's socio-political life.
2.There are many Jewish mayors, lawyers ,politicians and other professionals, live in the United states and other areas of the world, they call themselves Citizens of their countries,and their aim is to improve their nations life.
because of a simple fact, since 500 years ago religion is considered as a personal thing and is not considered a factor to discriminate between human beings.a simple thing that ,unfortunately, is not considered in Iran in the past 30 years.
I hope these two points answered Your questions, and also hope You would learn something from it.

-- rouzbeh ، Nov 26, 2007 در ساعت 10:41 PM

دوست عزیز آقای جواد از قلهک؛ حق با شماست بورلی هیلز در حد یک محله حساب می شود اما فرق اینجاست که لوس آنجلس آنچنان بزرگ است که هر محله خودش یک شهر شده و شهرداری و شورای شهر دارد. بورلی هیلز مثل شمیران تهران محله اعیان نشین و بسیار متمول است البته بازهم تاکید می کنم که در مثل مناقشه نیست ، حجم گردش مالی و تمول این شهر بسیار بسیار بیش از تصور من و شماست. اینگونه مثال آوردم که ابعاد موضوع روشن شود. در واقع می توان گفت که این شهر یکی از متمولترین محله شهرهای دنیاست ، بنابراین مقام شهرداری آن هم اهمیت دارد. این آقای دلشاد هم با همان زبان ساده یزدیشون توضیح دادن که چجوری شهردار شدن و من اطمینان دارم مذهبشون ربطی به این ماجرا نداشته. راستش رو بگم، کلیمی و مسلمون نداره، ایرونی هرجا باشه ایرونیه. نباید اجازه بدیم این مرز بندی ها ملت ما رو از هم پاره پاره کنه.

-- سمیرا ، Dec 7, 2007 در ساعت 10:41 PM

با احترام به نظرات وزين و كلاسيك دو ستان عزيز سميرا و روزبه، بايد بگم كه آقاي جواد، واقعا شوتي كه نتونستي با وجود اين همه search engine غول چند تا كلمه راجع به Beverly hills پيدا كني. الآن ديگه دوره ايي كه آدم مي‌تونه با يه جستجوي ساده توي اينترنت به جواب خيلي چيزا برسه. مخصوصا راجه به شهري به اين معروفي. اين قضيه مذهب رو هم سعي كن يه جورايي سريعتر براي خودت حل كني. منظورم اينه كه مردم را با عقايد مذهبي‌شون تحليل كردن.
ملت عشق از همه دين‌ها جداست
عاشقان را ملت و مذهب خداست

-- امير ، May 28, 2008 در ساعت 10:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)